کد خبر 1377277
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
استفاده از سرکه برای شست‌وشوی مرغ‌ها صحت ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: استفاده از سرکه برای شست و شوی مرغ های تاریخ مصرف گذشته صحت نداشته چرا که مرغ های کشتار روز پس از انجماد تا 9 ماه تاریخ مصرف دارند.

به گزارش مشرق، پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: مرغ زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و در کشتارگاه ذبح می‌شود که دارای تاریخ تولید و مصرف است و تا ۷۲ ساعت بعد از تولید می‌توان به صورت گرم استفاده شود.

وی افزود: در صورتی که وضعیتی شبیه چند وقت اخیر رخ دهد و مرغ تولید شده مصرف نشود قبل از پایان تاریخ مصرف و در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری شده و فاقد هر گونه بو یا تغییر رنگ و علایم فساد باشد در کشتارگاه بسته بندی مجدد و منجمد شده و می تواند تاریخ مصرفی حدود 9 ماه داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: توزیع و عرضه هرگونه مرغ به صورت قطعه بندی و فله ای ممنوع است و اینکه مرغ در خرده فروشی‌ها بعد از تاریخ مصرف به صورت قطعه بندی شده عرضه و برای رفع بوی نامطبوع آن سرکه اضافه می شود هیچ صحتی ندارد.

وی در پایان گفت: همشهریان عزیز در صورت هرگونه تخلف موارد را به تلفن ارتباطات مردمی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 1512 گزارش کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس