پشت‌پرده تخریب «طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها» اغراض سیاسی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خط مشی برخی از رسانه‌ها درباره طرح تحول اقتصادی دولت را نشانه عناد دانست و گفت: انگیزه تخریب طرحی که موجب خشک شدن فساد خواهد شد، اغراض سیاسی است.

به گزارش مشرق، رحیم زارع درباره بیانیه‌ای که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی علیه طرح تحول اقتصادی دولت منتشر کرده و مدعی فشار کم‌سابقه معیشتی به مردم شده است، گفت: دولت قبل برنامه‌ای برای ارز ترجیحی در نظر گرفت که در عمل دلالان و افراد نزدیک به باندهای قاچاق و فساد از آن منتفع شدند تا قیمت کالاها ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود: دولت سیزدهم که با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمد، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به اصلاح ارز ترجیحی برای کوتاه کردن دست مفسدان تاکید داشت. از طرفی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کالا، افزایش مصرف، جنگ بین روسیه و اوکراین که ۳۰ درصد غلات دنیا توسط اوکراین تولید می‌شود و قاچاق کالا، مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دولت اختیار داد که ارز ترجیحی را مدیریت کند.

نماینده مردم آباده در مجلس درباره بخش دیگری از بیانیه حزب اتحاد ملت که مدعی شده بود حقوق شهروندی مردم در طرح تحول اقتصادی به رسمیت شناخته نمی‌شود، گفت: اصلاح ارز ترجیحی به این معنا است که این ارز مستقیم به دست تولیدکننده و مردم برسد تا انگیزه تولیدکننده برای افزایش محصول در هر بخشی افزایش یافته و مردم از یارانه‌ها منتفع شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص بیانیه حزب اعتماد ملت که مدعی شده کاسبان تحریم در کنار تحریم کنندگان اجازه ندادند برجام به نتیجه برسد، عنوان کرد: دولت در تلاش است وضعیت فعلی اقتصادی را به نفع مردم اصلاح کند و حتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم به انتفاع همه مردم از یارانه‌ها تاکید کرده است. اما اینکه عده‌ای یا برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی طرح مهم و عظیم دولت را که سبب خشکاندن ریشه فساد خواهد شد، زیر سوال ببرند، بی انصافی و نشانه اغراض سیاسی و عناد آنها با طرح دولت است.

زارع گفت: ۹۰ درصد مردم یارانه معیشتی را در توزیع عادلانه یارانه‌ها خواهند گرفت و در حقیقت با این اقدام دست کاسبان ارز ۴۲۰۰ تومانی از منابع ملت کوتاه می‌شود.

وی درباره زمان و نحوه توزیع کالا برگ الکترونیکی که مجلس و دولت به آن اشاره داشته است، عنوان کرد:‌ طبق گفته سازمان برنامه و بودجه، تا سه ماه این یارانه به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و پس از تعیین زیر ساخت‌های لازم برای توزیع عادلانه یارانه‌ها، ‌ پرداخت آن به صورت کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس با ذکر پیشنهادی اضافه کرد: بهتر است ۷۰ درصد یارانه معیشتی به صورت بن کارت و ۳۰ درصد به صورت نقدی پرداخت شود. چرا که به عنوان نمونه بیشتر روستایان نیازی به تهیه نان یا برخی دیگر از اقلام ندارند و در صورت پرداخت ۳۰ درصد یارانه، فرد روستایی می‌تواند با بخش نقدی برای خرید دیگر اقلام مورد نیازخود اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ در پرداخت عادلانه یارانه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تکالیفی را بر عهده دارند که باید برای اجرای درست طرح دولت همکاری لازم را ایفا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 1
    معلومه دیگه برای حفظ وجهه و اعتبار خودشون هم شده سعی خواهند کرد همه چی رو وارونه نشون بدن امثال مسیح مهاجری فقط اغراض سیاسی دارن
  • بدبخت IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    من کارگر ساختمونم و مادرم مستمری بگیر و مستاجر ..چرا یارانه ما رو قطع کردید
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    این یارانه حق ملته ولی این دولتها اعتمادی نیست به انواع مختلف یارانها رو 1سال دیگه قطع میکنن
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس