کد خبر 1335710
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
یارانه نمایه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرده است و این مصوبه کمیسیون باید در صحن علنی پارلمان بررسی شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی را داده بود، گفت: با بررسی‌های که در کمیسیون انجام شد با این موضوع مخالفت شد و برای واردات کالاهای اساسی در سال آینده کمیسیون تلفیق ۹ میلیارد مصوب کرد.

بیشتر بخوانید:

یارانه جدید در راه است؟

وی با بیان اینکه نظر دولت دادن یارانه کالایی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم بود، افزود: پیشنهادی که دولت ارائه کرده بود این بود که یارانه قبلی ۴۵ هزار تومانی و معیشتی محفوظ بماند و یارانه‌ کالایی پس از حذف ارز ترجیحی به دهک‌های مختلف پرداخت شود.

نماینده تبریز در مجلس با اعلام اینکه یارانه ۴۵ هزار پانصد تومانی در سال آینده بدون افزایش پرداخت خواهد شد، ادامه داد: یارانه معیشتی نیز همچون گذشته به خانوارهای که دریافت می کردند پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با بیان اینکه باید در صحن علنی نیز درباره حذف ارز ترجیحی تصمیم‌گیری شود، عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی مخالفت شده است البته  مصوبات کمیسیون باید در صحن علنی پارلمان به رای نمایندگان گذاشته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • شیرازm IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    بانداصلاحات یه سنگی توچاه انداخته که الان داره به ریش ملت میخنده.. کاری کرده ک ارزدولتی حذف بشه اثارزیان بارش برسه بملت باگرانی اگه حذف هم نشه بازجیب رانتخواران پرمیشه وباز هم زیان برای ملت دولت.. دقیقاکپی برجام یقه کشورا راسپرده دست دشمن نه میشه خارج شدنه میشه پیش رفت. هرچه تضمین بوده دادن ک اگه ایران خارج شدازمکانسیم ماشه گرفته تاتحریم سازمان ملل خودکاراجراشه دقیقاایران رامثل یه مجرم نشوندن دردادگاه ناعادلانه غرب وحشی وهرچی خاستن حکم نوشتن. اگه داده بودن خودغربی هایطرفه نوشته بودن برجام بخاطرظاهرشم ک بودبهترنفع میرسیدبه ایران تااینکه اصلاحات یطرفه حقیرانه نوشت برجام رو.. الان میفهمم روسهاچراعصبی بودن ازظریف بخاطراینکه چوب حراج گذاشته بوده به قدرت کشوربزرگی همچوایران روسهاباورشون نمیشداینقدراصلاحات وطن فروشه.. بحث ظریف باروسهاسروطن فروشی ظریف بود
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    45 هزار دهه هشتاد کجا دهه نود و قرن جدید کجا، افزایش پیدا نکرده که هیج خیلی هم کاهش پیدا کرده در واقع، اما کو انصاف نفت رو هم به ریال صادر می کنید؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    جمع کنید بابا.45 هزارتومن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    خواهشاً اینقدر اسم یارانه رو نیاورید؛ اینقدر بر روی زخم مان نمک نپاشید. چقدر ما رو خجالت می دهید واسه مثقالی پول یارانه.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    در ۹۵٪ از بستگان ما حتی یکنفر هم یارانه نمی‌گیرند و همه از قشر متوسط جامعه هستیم ترا به خدا این دروغ و نیرنگ بازی را تمام کنید از هر آدمی که ۲ کلاس سواد داشته باشد بپرسید حذف ارز ترجیحی چه مشکلاتی ایجاد میکند دقیقا همه را بشما اعلام میکند چطور این همه نجومی بگیر این مسئله را درک نمی‌کنند دولت اگر عرضه داشته باشد که جلوی رانت و سواستفاده را بگیرد نیازی به حذف ارز ترجیحی نیست اما چون عرضه ای در کار نیست بار خود را به دوش ملت می اندازند همین الان هم در بیشتر کالاها مدام قیمت ها افزایش دارند اما همت و برنامه ریزی و غیرتی برای کار نیست
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    قبلا باپول قبضهای اب.برق.و....همه راپرداخت میکردیم ونصف یابیشترش میماند. اکنون. باید۲برابر ان مبلغ رابگذاریم روش تاقبضهارا بپردازیم.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    تورم بیاد پائین یارانه هم میدیم دستی وهیچی نمخواهیم
  • رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    سهمیه پنالتی های الاستقلال و ناداوری ها هم افزایش یافته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس