کد خبر 1376707
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
ضربه بزرگ دادگاه عالی به دولت ائتلافی پاکستان

در ضربه بزرگی به ائتلاف حاکم در پاکستان، دادگاه عالی این کشور حکم داد که رأی هر قانونگذاری که بر خلاف خط حزبی باشد، شمارش نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دادگاه عالی پاکستان در حکمی اعلام کرد رأی هر قانونگذاری که بر خلاف خطوط حزبی خود در پارلمان این کشور باشد، شمارش نخواهد شد.

دادگاه عالی پاکستان با اعلام این حکم خاطرنشان کرد که عدول قانونگذاران از خطوط حزبی می‌تواند از دموکراسی پارلمانی مشروعیت‌زدایی کند.

به گزارش «ایندیا تودی»، دادگاه عالی از پارلمان این کشور نیز خواست تا درباره زمان رد صلاحیت نمایندگان به دلیل رأی مخالف به تصمیمات حزبی خود قانونی را تصویب کند.

گفتنی است که در ایالت پنجاب وزیر ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان استعفا داد و «حمزه شهباز» نامزد مسلم لیگ پاکستان برای نواز با حمایت ده‌ها نماینده تحریک انصاف به عنوان وزیر ارشد این ایالت انتخاب شد.

بنابراین با حکم  دادگاه عالی سرنوشت وزیر ارشد پنجاب ممکن است به یک نخ آویزان باشد، زیرا بدون حمایت قانونگذاران حزب تحریک انصاف، او وزیر ارشد نمی‌شد.

این حکم ممکن است بحران سیاسی و دولتی در پاکستان را نیز عمیق‌تر کند زیرا مخالفان حزب تحریک انصاف تلاش می‌کنند وزیر ارشد پنجاب را مجبور به کناره‌گیری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن ها است همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند در راه ازادسازی گروگان ها همیشه مردم عادی می میرند ایراد ندارد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و انگلیس که نفت و گاز را گرانتر می خرند همان 4 کشوری که در جنگ جهانی نابود شدند و الان با یک سیاست پیچیده ای دارند خودشان را نابود می کنند اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    هر دهه ای یک قهرمان مبارزه با استعمار دارد دهه سوم از هزاره سوم میلادی هم عمران خان را به یاد خواهد آورد همانطور که مادور ده سال پیش قهرمان مبارزه با استعمار و قبلتر از او اومورالس بولیوی این پرچم راحمل می کرد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 1
    باید تمام مبارزان با فساد و صهیونیزم در پاکستان و خط مقاومت در پاکستان حول محور رهبری عمران خان جمع گردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس