اسرائیل

رسانه ها و کارشناسان صهیونیستی اذعان دارند که در اسرائیل آمار خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان بسیار بالا و شدید است.

سرویس جهان مشرق _ هاگیت پیر، کارشناس اسرائیلی در رابطه با وضعیت مجرمانی که دست به تجاوز جنسی زده اند نوشت :

موشه ایوگی، رونن بیتی و به تازگی آلون کَستیل، همگی از مجرمان جنسی محکوم شده اند و هیچ یک از آنها محکومیت و مدت حبس خود را تا پایان کامل نکرده اند. پرونده این سه شخص مربوط به همین چند وقت اخیر است و پرونده های مشابه دیگر را در اینجا ذکر نمیکنم. در پرونده هر سه مورد، کمیته آزادی های مشروط، منفعت مجرمان محکوم را بر منفعت قربانیان زن ترجیح داد.

اسرائیل بهشتی برای مجرمان جنسی است
اسرائیل بهشت مجرمان جنسی است

در برخی موارد، دادستانی اسرائیل حتی اعتراضی به آزادی پیش از موعد این مجرمان نکرده است! آخرین خبر حاکی از آن است که حتی در پرونده آلون کستیل، دادستانی اسرائیل تمایلی برای اعتراض به تصمیم هیئت آزادی مشروط برای آزادی وی ندارد.

این رفتار سوالات جدی و همچنین یک فکر ترسناک را ایجاد می کند، آیا سیاست بخشندگی خاصی از سوی اسرائیل در قبال مجرمان جنسی محکوم شده وجود دارد؟

موشه ایوگی به حداقل پنج مورد اعمال ناشایست و آزار جنسی علیه چهار زن محکوم شد. او به ۱۱ ماه زندان محکوم شد، اما تنها پس از ۵ ماه و نیم آزاد شد. به سراغ رونن بیتی، یک مجرم جنسی دیگر بروید، کسی که به جرم ارتکاب اعمال ناشایست و آزار جنسی هفت دختر به ۲۰ ماه زندان محکوم شد اما تنها ۹ ماه بعد آزاد شد.

آلون کَستیل به ارتکاب جرایم جنسی برعلیه چهار زن اعتراف کرد و به ۴ سال و ۹ ماه زندان محکوم شد. اما اکنون انتظار می رود او آزاد شود،‌ یعنی کمتر از ۴ سال زندان.

وقتی دادستانی اسرائیل حتی به خود زحمت نمی دهد که با این احکام مخالفت کند و مجرمان جنسی را مجبور نمیکند که مجازات خود را کامل بگذرانند، چرا تعجب می کنیم که بسیاری از زنان اسرائیلی از حق شکایت خود در رابطه با تجاوز و آزار اذیت های جنسی دست می کشند؟ کاملا قابل درک است که چرا آنها این کار را میکنند، آن هم در شرایطی که مرد متجاوز فردی قوی، ثروتمند، مشهور و محبوب عموم باشد. آن زن به خوبی می‌داند که از آن لحظه به بعد در شبکه‌های اجتماعی مورد فحاشی و تحقیر قرار می‌گیرد. در اسرائیل سال ۲۰۲۲، شکایت از تجاوز جنسی یک مسئله طبیعی نیست و باید این حقیقت تلخ را گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 2
    پرونده های جنسیتون همش دسته موساده.
    • حاجی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      دمت گرم خوب حرفی زدی
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 0
    همین موردها باعث رضایت آمریکاواروپا ازقوانین صهیونیستهابوده یعنی هیچگونه مخالفتی با آنهانداشته واینگونه به اصطلاح قوانین حقوق بشری به میل خودشان راقبول دارند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    ایران هم بهشت
  • میرزا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    وقتی رژیمی نامشروع باشه معلومه که... ولی اون بیچاره هایی که تا یک چیزی میشه سریع وطن خودشون را مورد اتهام قرار میدن اونا دیگه چقدر...
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 1
    مثل اینکه در اسرائیل هم رافت شامل حال مجرمان خطرناک میشود
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      رافت اسلامی در مورد محکومان و زندانیان مالی و غیر جنایت یا تصادفات غیر عمد و اینطور موارده که یک خانواده‌ای با یک اشتباه گرفتار شده‌اند نه درباره جنایتکاران فریب رسانه‌ها را نخورید
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    نمیشه رفت اونجا
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    وقتی بعد شش ماه مجرم مجدد آزاد میشه، خوب اونی که مورد تجاوز قرار گرفته میترسه که دوباره آزار ببینه؛ خود به خود از شکایت صرف نظر میکنه دیگه! همون قانون خدا بهتر است، امنیت و روان جامعه بهم نمیریزه.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    اسراییل بده! لطفا آمار رو منتشر کنید ببینیم تو ایران وضع چجوریه؟ اصلا تو ایران از این لحاظ آماری هست؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    ایران چی!؟ سه نفر، جلو دوربین توی شهریار از زن مردم زورگیری می کنند . بعد از یک زن دیگه خفت گیری می کنند. بعد از دوازده روز می گیرندشون. به جای اعدام هنوز رفتن واس شون پرونده درست کنند و کارهای اداری انجام بشه و جلسات متعدد دادگاه برگزار بشه.خخخختتتتتتتخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس