کد خبر 1376474
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
لاوروف

وزارت خارجه روسیه ضمن ابلاغ پیام تسلیت لاوروف برای شهادت خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی بر ضرورت انجام تحقیقات در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و بر ضرورت انجام تحقیقات جامع و دقیق درباره حادثه کشته شدن او تاکید کرد.

شیرین ابوعاقله، گزارشگر شبکه الجزیره بود که چهارشنبه هفته گذشته حین تهیه گزارش از یورش نظامیان اشغالگر، به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست جان خود را از دست داد. کشته شدن او آن هم در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، واکنش‌های بسیاری را در سطح جهان برانگیخت. تشییع جنازه این خبرنگار نیز با یورش نظامیان اشغالگر همراه بود. این یورش در حدی بود که افراد حامل تابوت تعادل خود را از دست دادند. بسیاری از کشورها از جمله آلمان، اسپانیا، پاکستان و قطر تا کنون درخواست بررسی این جنایت را داده اند.

بیشتر بخوانید:

نماینده آمریکا: اسراییل با ترور خبرنگار الجزیره مرتکب جنایت جنگی شد

روابط روسیه و رژیم صهیونیستی از ماه گذشته رو به تیرگی نهاده است؛ چرا که یائیرلاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ماه گذشته روسیه را به «جنایت جنگی» در اوکراین متهم کرد.

اخیرا، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

در واکنش به این پاسخ رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از این سخنان اعلام کرد که اظهارات لاوروف یک اشتباه «بخشش‌ناپذیر است» که «وحشت ناشی از هولوکاست نازی‌ها» را نادیده می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 5
    حرامزاده لأوروف خودش مسبب مرگ هزاران بيگناه اوكرايني شده و خود روسيه شريك اسرائيلي هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس