بررسی میزان وام خرید و ودیعه مسکن در جلسه ستاد تنظیم بازار

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش وام ودیعه و خرید مسکن امروز بررسی نشد و مقرر شد در جلسه ستاد تنظیم بازار این موضوع مطرح شود.

به گزارش مشرق، امروز جلسه شواری عالی مسکن با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن برگزار شد. در این جلسه کلنگ زنی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید هم با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس زده شد.

رستم قاسمی در این جلسه گفت: امروز عملیات اجرایی ۷۴۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی در سراسر کشوربه ویژه در شهرهای جدید و حجم اقدامات صورت گرفته در این بخش به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد می رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت ۴ میلیون واحد مسکن نیاز به زمان بندی دارد، اما هم اکنون تامین منابع مالی در این بخش که باید صورت بگیرد کامل نشده به طوری که منابع مالی در صندوق ملی مسکن تامین نشده چراکه باید مالیات زمین و مستغلات و خط اعتباری مسکن مهر و اقساطی آن طبق قانون جهش تولید مسکن در این صندوق واریز شود که هنوز واریز نشده است.

وی گفت: رئیس جمهور بر اجرای قانون مسکن و اجرای تعهد مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکن مهر و همچینن بر سرعت بیشتر کار افزایش پروژه‌ها تاکید داشتند. در این جلسه تصمیم گیری نشد و اعلام شد در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس