برای توسعه پروژه ملی فیبرنوری منتظر کسی نمی‌مانیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه انحصار را شکستیم، گفت: از هر اپراتوری که برای راه‌اندازی پروژه فیبرنوری پای کار بیاید استقبال می‌کنیم اما منتظر کسی نمی‌مانیم.

به گزارش مشرق، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: اتفاق بزرگی که ما امروز نقطه عطف آن را شاهد بودیم این است که تمام خانواده ارتباطات کشور دست به دست هم دادند تا پروژه توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری که یک پروژه بزرگ و راهبردی است را کلید بزنند.

وی افزود: با مجموعه حمایتی که دولت برای پیشبرد این پروژه فراهم کرده است، می‌توان امید داشت که فیبرنوری ظرف مدت زمان مناسب به پایان برسد.

زارع‌پور افزود: دولت چندی پیش مصوب کرد یک‌سوم درآمد خود از اپراتورهای مخابراتی را صرف توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری می‌کند و امروز هم تفاهم‌نامه‌هایی برای عملیاتی شدن  این طرح بزرگ به امضا رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شهرهایی مانند قم و مشهد نیز این پروژه به‌صورت نمادین عملیاتی و پیاده‌سازی شد. بارها اعلام کرده‌ام که توسعه اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری را تنها نسخه شفابخش برای کیفیت و سرعت اینترنت می‌دانیم.

وی افزود: تنها به‌واسطه این پروژه است که کاربران می‌توانند در محل کار و خانه به سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کنند. مردم ایران شایسته چنین سرعت‌هایی هستند و در وزارت ارتباطات و همکارانمان در بخش خصوصی شبانه‌روزی در حال تلاش هستیم که بستر و کیفیت اینترنت را برای مردم بهبود بخشیم.

عدم رضایت از کیفیت اینترنت یک مشکل ۱۰ تا ۱۵ساله است

زارع‌پور با بیان این‌که ممکن است مردم اکنون از سرعت اینترنت رضایت نداشته باشند، افزود: عدم رضایت از کیفیت اینترنت یک مشکل ۱۰ تا ۱۵ساله است، طی چند سال گذشته در بخش سرعت اینترنت ثابت همیشه جز کشورهای ته فهرست بوده‌ایم، البته از نظر سرعت تلفن همراه در میانگین شاخص‌های جهانی قرار داریم، ولی این سرعت‌ها شایسته مردم ایران نیست و تمام تلاشمان را می‌کنیم که در حوزه ثابت و همراه سرعت ارتباطات را بالا ببریم.

وی درباره اینکه چرا کاربران به استفاده از فیبرنوری مشتاق نیستند، گفت: در بخشی که مربوط به راه‌اندازی و تحویل پورت‌های فیبرنوری است، ما تمام تلاش خودمان را به کار گرفته‌ایم، اما طرف دیگر مردم قرار دارند که برای مشتاق کردن آن‌ها باید ۲ کار صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات گفت: اول اینکه در رسانه‌ها مزایای استفاده و شیوه دریافت این فناوری جدید که به ارتباطات پرسرعت منجر می‌شود را تشریح کرد و گام بعدی اینکه ما در دولت بتوانیم بخشی از هزینه‌ای که مردم باید برای دریافت پورت فیبرنوری پرداخت کنند تا خانه‌شان مجهز به ارتباطات مبتنی بر فیبر شود را در قالب تسهیلات به اپراتورها بدهیم تا آن را به شکل قسطی با مردم حساب کنند.

زارع‌پور درباره عدم حضور اپراتورهایی مانند همراه اول و ایرانسل و همین‌طور شرکت مخابرات در میان امضاکنندگان تفاهم‌نامه‌های مربوط به فبیرنوری گفت: ما امروز انحصار را شکستیم. از هر اپراتوری که برای راه‌اندازی این پروژه پای‌کار بیاید استقبال می‌کنیم. ما منتظر کسی نمی‌مانیم. برای نمونه در شهر بوشهر شبکه انتقال را به‌جای شرکت مخابرات از شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه کردیم. اپراتورهایی که تا کنون پای‌کار نیامده‌اند مختار هستند و ما با دیگر اپراتورها کار را پیش می‌بریم و کار مردم را لنگ کسی نمی‌گذاریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس