سند نقشه راه تهاتر کالایی ایران و کوبا امضا شد

همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فعالان ایران و جمهوری کوبا، نقشه راه تهاتر کالایی بین دو کشور امضا شد.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فعالان ایران و جمهوری کوبا، علاوه بر توافق در زمینه توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری، نقشه راه تهاتر کالایی بین دو کشور امضا شد.

در این سند که به امضای محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و ریکاردو کابرسیاس، معاون نخست‌وزیر کوبا رسید، ظرفیت‌های موجود و نیاز بازار دو کشور در زمینه‌های مختلف کالایی مورد توجه قرار گرفته و شامل توافقات خوبی برای همکاری‌های بلندمدت و ارتقای سطح تبادلات تجاری است.

گفتنی است در جریان امضای این سند که محمدرضا کریم‌زاده، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا و سید احمدرضا علائی طباطبایی، معاون رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز حضور داشتند، بر پتانسیل‌های افزایش روابط تجاری دو کشور نیز تاکید شد.

اکنون کوبا از تولیدکنندگان غلات به شمار می‌رود و بازار بسیار مناسبی در حوزه امریکای مرکزی و لاتین برای صادرات محصولات ایران است. علاوه بر تهاتر کالایی، همکاری در زمینه پولی و بانکی، موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی و زمین‌شناسی، صنایع دانش‌بنیان و ... از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور است.

هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا از ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس