کد خبر 1375993
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
آمریکا یک موشک فراصوت پیشرفته را آزمایش کرد

نیروی هوایی آمریکا از آزمایش پرتاب یک موشک فراصوت پیشرفته از طریق هواپیما خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور یک موشک کروز پیشرفته فراصوت (ARRW) را در ۱۴ ماه مه با موفقیت آزمایش کرده است.

پرتاب این موشک از ساحل جنوبی ایالت کالیفرنیا انجام شده است.

«هیث کالینز» رئیس برنامه تسلیحاتی نیروی هوایی ایالات متحده در این باره گفت: این یک دستاورد بزرگ برای تیم توسعه، بخش نظامی و برای نیروی هوایی ما بود.

این اولین آزمایش موفقیت آمیز پرتاب یک موشک کروز فراصوت از هواپیما در آمریکا محسوب می شود.

پیشتر و در اوایل ماه آوریل، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته پنتاگون از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک فراصوت ساخت کمپانی «لاکهید مارتین» خبر داده بود.

همچنین شبکه خبری سی ان ان نیز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا گزارش داده بود که این کشور در میانه ماه مارس نیز، به طور محرمانه یک موشک فراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است.

ادعا می‌شود که علت محرمانه نگه داشتن این موضوع، پرهیز از افزایش تنش با روسیه بوده است.

موشک‌های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می‌دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملاً غیر ممکن می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 2
    باریکلا
  • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    هنوز چند سال از روسیه در این صنعت عقب هستند . تازه روسیه تخم این موشک ها را در زمین کاشته مثل مارچوبه هر وقت بخواهند تهش را آتیش میزنند موشک بلند میشه تا امریکایی ها بتونند کشت و زراعت موشک فراصوت را یاد بگیرند جنگ ستارگان آغاز شده امریکای در حال افول از داخل به دهها ایالت تقسیم شده. اولین ایالت تکزاس است که بیش ار 25 سال از اتمام قرارداد 99 ساله اتحاد بین ایالت ها گذشته است . و عملا جوبایدن غیر قانونی داره به تمام امریکا زور میگه. همینطور که اوکراین گفت میخوام از شوروی جدا شوم تگزاس و کالیفرنیا و بقیه هم سالهاست دارن میگن.یکی از دلایل جنگ طلبی امریکا با روسیه همینه که ترس در دل مردمش ایجاد کنه که اگه مستقل بشید مموشی میخوردتون و روسیه بهتون حمله میکنه/ اوکراین را حالا حالا ها باهاش کار دارند تا همه کشورها را بترسونند و عضو ناتو کنند و خود ایالت های امریکا هم بترسند و قراردادشون را تمدید کنند. بعد یک مشت غربگدای بیسواد و منافقین و داعشی های مزدور نشستند اشک تمساح برای دلقینسکی میزیرند و میلیون میلیون کشته های عموسامشون در عراق و افغانستان و سوریه...و 43 سال تحریمهای ایران را نمیبینند.
    • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 1
      دوست عزیز تجربه و تاریخ ثابت کرده ایالات متحده امریکا هر جنگ افزاری ک میسازه بسیار مدرنتر و پیشرفته تر از سایر کشورهاست چند دلیل داره یک بوجه نظامی بینظیر دو درساخت جنگ افزار از تمام دانشمندان سنعت نظامی غربی استفاده میکنه جنگ افزارهایی امریکایی در دنیا بینظیر هستن تمام دوست و دشمنان اینو میدونن اگر اینگونه نبود بردنبا فرمانروایی نمیکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس