سازوکار پرداخت وام‌ از سوی بانک‌ها تسهیل شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون از رییس بانک مرکزی خواستند سازوکار پرداخت وام‌ از سوی بانک‌ها تسهیل شود.

به گزارش مشرق، سیدجواد حسینی کیا در توضیح نشست روز دوشنبه مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز موضوعاتی مانند ضرورت ثبات بازار ارز پس از حذف ارز ترجیحی، تامین ارز مورد نیاز برای صنعت، هدایت نقدینگی به سمت اشتغال و تولید بحث و بررسی شد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تسهیل در پرداخت وام‌های خرد که در نشست امروز مطرح شد، افزود: مردم در اخذ تسهیلات با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، بر همین اساس نمایندگان در نشست امروز از رئیس بانک مرکزی خواستند سازوکاری اندیشیده شود تا بانک‌ها بستر پرداخت وام‌ها را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: براساس موضوعات مطرح شده در جلسه امروز باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که امکان تعامل با کشورهای همسایه از طریق پول‌های ملی همان کشورها فراهم شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید نمایندگان بر ضرورت ثبات به بازار ارز، تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده این التهاب مقطعی و حل شدنی است و بخشی از آن به مذاکرات مربوط است.

حسینی‌کیا با اشاره به تامین ارز موردنیاز برای واردات خودرو در نشست امروز خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی اظهار نگرانی کرد که اگر واردات خودرو فراگیر شود، کنترل موضوع ارز مشکل می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس