کد خبر 1375580
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
سرلشکر باقری وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد

تهران- ایرنا-  رییس ستاد کل نیروهای مسلح در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی به منظور ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان وارد این کشور شد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت عالی‌رتبه نظامی ساعتی پیش مورد استقبال سرلشکر امامعلی صابر زاده رییس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول وزیر دفاع  جمهوری تاجیکستان و جمعی از مقامات نظامی این کشور قرار گرفت.

سرلشکر باقری تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را از اهداف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در یک منطقه ژئوپلتیکی قرار دارند و اتفاقات و حوادث هر دو کشور بر یکدیکر تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط با همسایگان، افزود: در راستای ارتقا امنیت، آرامش هر دو کشور، دیدارهای دوجانبه‌ای را در طول سفر با مقامات نظامی و سیاسی خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، سرلشکر باقری در این سفر ضمن دیدار و گفتگو با رئیس جمهور کشور تاجیکستان از مراکز نظامی و علمی نیروهای مسلح این کشور بازدید خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس