کد خبر 1375567
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که متن احیای برجام کاملاً آماده شده است و برخی مسائل سیاسی همچنان باقی مانده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تصریح کرد که متن احیای برجام کاملاً آماده است و مسائل سیاسی باقی مانده است.

خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، ریابکوف با تأکید بر اینکه متن احیای برجام آماده شده است، ادامه داد: «متن موجود در خصوص برجام مورد رضایت روسیه است و در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی، می‌توان ظرف چند روز آینده برجام را احیا کرد».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) مذاکرات «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران را بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران عنوان کرد و گفت: برخی راه‌حل‌ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می‌توانیم به وین برگردیم.

پیش از آن نیز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در توئیتی نوشت: در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفت‌وگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین متمرکز شویم.  توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد. تماس‌ها ادامه دارد.

از طرف دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (جمعه) از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت خواند و افزود: مذاکرات با ایران بزودی از سر گرفته می‌شود.

وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد». این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های مقابل در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

با این حال،  «لورنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و توافق با ایران را منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک «دیپلمات ارشد اروپایی با دیدگاهی واقع‌بینانه‌تر» از وضعیت توافق با ایران نوشت:‌ «ما همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق داریم».

این خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلمات ارشد اروپایی افزود: «اما گفت‌وگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آن‌ها متعهد هستند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 2
    من نمی فهمم این مردک چه اصراری دارد بگوید برجام آماده است در حالی که میداند حتی یک دهم درصد امکان توافق وجود ندارد
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      2 2
      رجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 1
    برجام مُرد تو هم برو پی کارت
  • مهدی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    مهم منافع روسیه هست واگر نه برجام تا حلا احیا شده بود !!!
  • ایرانی فوت شده زیرجراحی اقتصادی US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 1
    روسیه از طرف جمهوری اسلامی صخبت میکنه.جالبه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 2
    باید از خبر رسانی روس‌ها ترسید
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • SE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 1
    مثلا بجای روسیه چرا امریکا نمیگه متن برجام اماده ست؟فرانسه؟انگلیس؟چین؟المان؟حتی ایران هم نمیگه.... انگار همش روسیه اخبار رو میده
    • FR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 1
      چونکه همه انها یکی هستند فراموش نکنید که روسیه حلقه تحریم را کامل کرد با فروش نفت ۳۰ دلاری به هند و چین مشتریهای ایران را ربود !
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 1
    ظاهرا مقام ارشدمذاکره کننده ایران ایشون هستن
    • امید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      3 1
      نه،مقام تصمیم گیر ایشون هستند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    مث جریان خواستگاری پسره میمونه که پسره میگه 50 درصد قضیه حله
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • CA ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      میخواهی یک متن دیگه بنویس. این رو زیر همه اخبار مینویسی. یکمی خلاصه کن، به قول بابا اتی دو تا فحش بده حال کنیم.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      اینم خلاصه: سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • حسن ازتبریز IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    باسلام واحترام دوستان گرامی کاملا معلوم است که شما کاره ای نیستید و این روسیه است که باید اجازه دهد تا توافق کنید وتوافقی هم در کار نیست
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    پوتین اگر بمیره و شکست بخوره باعث میشه ملل مسلمان روی پای خود بمانند و با درگیری و غیره فرد صالح انتخاب شود که به نفع مملکت خودش فکتر کنند و اموالشان در خارج توسط مردم غارت و اعدام شوند وگرنه هر چی تانک اشغال و اس سیصد و تجهیزات مستعمل دارد را دو لا پهنا میفروشه و بعد از خرید به دلیل ناکارامدی در برابر بیرقدار و جاولین و هدفگیری توسط توپ باید ریخت داخل کوره ذوب اهن
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    ملت ایران سالهاست شده مانند توپ فوتبال که بین1+5 و جدیدا 1+4 پاسکاری می شه بسه دیگه این مردم چقدر باید لگد بخورن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس