کد خبر 1375554
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
آلودگی هوا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد موثر، کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرارگرفته است.

به گزارش مشرق، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه بر این با فراهم بودن عوامل لازم برای تشکیل آلاینده‌ ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده‌ سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه‌ از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت؛ هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و ورود گردوخاک از مناطق غربی کشور وجود دارد.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش نسبی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس