آمار ویران کننده پرسپولیس در خط دفاع؛ هشدار دیرهنگام به گل محمدی!/ وقتی ششمین قهرمانی متوالی سرخ ها از دست رفت

شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل از تمام تیم‌های حاضر در لیگ گل خورده‌اند. مساله‌ای که قطعا دلیل اصلی از دست رفتن ششمین قهرمانی متوالی آن‌ها است.

به گزارش مشرق، پرسپولیس در بازی مقابل سپاهان ۲۰ گرفت اما این ۲۰ یک نمره مردودی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی است. در میان تیم‌های لیگ برتری فقط دو تیم سپاهان اصفهان و فجرسپاسی تا قبل از هفته بیست‌وهفتم موفق نشده بودند دروازه پرسپولیس را باز کنند. سپاهانی‌ها که در بازی رفت نتوانسته بود گلی بزنند، در بازی برگشت با ۲ گل زده تعداد گل‌های خورده پرسپولیس را به عدد ۲۰ رساند و نامش را از این لیست حذف کرد. حالا فجرسپاسی که احتمالا یکی از تیم‌های سقوط‌کرده به لیگ یک خواهد بود، تنها تیمی است که نتوانسته به پرسپولیس گل بزند.

البته این آمار فعلا تا هفته سی‌ام پابرجا خواهد بود و احتمال زیادی وجود دارد که باتوجه به شرایط فعلی پرسپولیس، فجری‌ها هم در آخرین هفته لیگ گل زده به پرسپولیس را در کارنامه‌شان ثبت کنند. اگر این اتفاق بیفتد شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل از تمام تیم‌های حاضر در لیگ گل خورده‌اند. مساله‌ای که قطعا دلیل اصلی از دست رفتن ششمین قهرمانی متوالی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

حداقل ۱۰ بازیکن پرسپولیس باید بروند

پیش از این هم یحیی گل‌محمدی با همکاری گابریل کالدرون بدترین آمار دفاعی ۶ سال اخیر را با ۱۷ گل خورده به نام خودش ثبت کرده بود. این مربی اما در این فصل موفق شد به تنهایی و با همکاری ۳ دروازه‌بانش به این رکورد برسد. رکوردی که احتمال دارد در ۳ هفته باقی‌مانده از این هم بدتر شود.  یحیی خوش‌شانس است که قبل از این ۶ فصل تعداد گل‌های خورده سرخپوشان به اندازه‌ای بوده که احتمال رد شدن از آن وجود ندارد. رکوردی که به نام برانکو ثبت شده است و این تیم با ۳۴ گل خورده آمار بسیار بدی از خود به جای گذاشت.

البته نکته جالب در این مورد این است که تیم برانکو با این تعداد گل خورده کار قهرمانی خود را به تفاضل گل کشاند و توانست پابه‌پای استقلال خوزستان تا آخرین هفته برای رسیدن به جام تلاش کند. پرسپولیس در آن فصل با بازیکنان ضعیفی که در خط دفاع داشت، به خاطر بازی هجومی خوب و زدن ۵۰ گل (آماری که پرسپولیس تا این فصل موفق به تکرار آن نشده است) توانست مدعی اصلی قهرمانی باشد.

در این فصل راهکارهای یحیی و تغییرات در خط دفاع و دروازه برای ثبت کلین‌شیت‌های بیشتر و بالانرفتن آمار گل خورده جواب نداد و پرسپولیس حالا در آستانه ثبت یک رکورد بد بعد از مدت‌ها ثبات و اقتدار دفاعی است. 

منبع: فوتبال ۳۶۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    استقلال به کمک داور قهرمان شد این ناجوانمردان تهرانی
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    میراث بابا مسعود به چه وضعی رسیده.
  • رمضانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    انصافا اگه دروازه بانهای پرسپولیس بازیکن آزاد باشند کدام تیم ریسک جذبشون را بجان می خره ؟ به قول قلیچ یحیی تو چکار کردی؟
  • کامران IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    مهمترین دلیلش از دست دادن مهمترین مهره یعنی بابا مسعود بوده ولاغیر
    • عمر فاروق IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      چرند نگو هی ولاغیر ولاغیر هم نکن مگه تو مثل من عربستانی هستی؟
    • عمر فاروق IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      بابا مسعود باباته؟ یعنی بابای خودته؟
    • عمر فاروق IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      اگه بابا مسعود باباته تو پس پسرشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس