کد خبر 1375449
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
حداقل ۱۰ بازیکن پرسپولیس باید بروند!/ وقتی پرسپولیس ۲ گل از سپاهان خورد تلویزیون را خاموش کردم

جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس ضمن انتقاد از نحوه بازی این تیم مقابل سپاهان گفت: به اعتقاد من حداقل ۱۰ بازیکن باید از پرسپولیس بروند چون در حد این تیم نیستند.

به گزارش مشرق، پرسپولیس مدافع قهرمانی ۵ دوره گذشته لیگ برتر با شکست ۲ بر یک مقابل سپاهان در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ، با قهرمانی خداحافظی کرد.

جمشید شاه‌محمدی مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی و پرسپولیس در این رابطه گفت: واقعا نمی‌دانم چرا پرسپولیس این قدر بی انگیزه و ضعیف مقابل سپاهان بازی کرد. وقتی تیم ۲ گل از سپاهان خورد آن قدر عضبانی و ناراحت شدم که تلویزیون را خاموش کردم.

وی ادامه داد: این بازیکنان نمی‌دانند پیراهن چه تیم پرطرفداری را پوشیده اند. اینجا پرسپولیس است و شما حتی اگر ۱۰ بار هم قهرمان شده باشید باز طرفداران یازدهمین قهرمانی را می‌خواهند و این خاصیت تیم‌های بزرگ است. بازیکنی که نمی‌تواند این فشار را تحمل کند یا روحیه ظریف و شکننده ای دارد اصلا نباید دنبال پیراهن پرسپولیس باشد. این پیراهن مسئولیت دارد اما عکس آن را در دیدار با سپاهان دیدیم.

مهاجم سابق پرسپولیس ضمن اشاره به ضعف فنی چند بازیکن فعلی این تیم یادآور شد: به اعتقاد من حداقل ۱۰ بازیکن باید از پرسپولیس بروند چون در حد این تیم نیستند. پرسپولیس روزگاری علی پروین‌ها، ناصرمحمدخانی‌ها، مجتبی محرمی‌ها، فرشاد پیوس‌ها، مرتضی کرمانی مقدم‌ها، علی دایی‌ها، مهدی مهدوی‌کیاها و علی کریمی‌ها را به خود دیده است. این بچه‌ها قبل از پیوستن به پرسپولیس باید تاریخچه این باشگاه را مطالعه کنند. من که بازی مقابل سپاهان را دیدم، مأیوس شدم.

بیشتر بخوانید:

افشین پیروانی بگوید پس قهرمانی ششم‌شان چه شد؟

شاه‌محمدی از عملکرد مهدی ترابی هم انتقاد کرد و گفت: مهدی ترابی یک پاس گل روی ضربه ایستگاهی داد اما بسیار انتقاد آمیز و خودخواهانه بازی کرد. او بازیکن تأثیرگذاری است اما در دیدار با سپاهان انگار در پارک محل خودشان بازی می‌کرد. فوتبال فقط این نیست که توپ را بردارید و دریبل بزنید. شما باید بتوانید بهترین استفاده را از حداقل موقعیت داشته باشید. ترابی باید بداند در همین پرسپولیس ناصرمحمدخانی و علی کریمی‌ بازی می‌کردند که ۱۰ برابر او تکنیک داشتند اما این تکنیک در خدمت تیم بود. بازی نمایشی آن هم در اواخر لیگ برای پرسپولیس سم بود که متأسفانه ما از این بازیکن تکنیکی دیدیم.

وی همچنین افزود: البته غیبت وحید امیری هم به دلیل مصدومیت مزید بر علت شد. اگر ما این بازیکن ملی پوش و با تجربه را داشتیم چه بسا این جوری جلوی سپاهان غافلگیر نمی‌شدیم. وحید امیری با آمادگی بالا و مثل یک ستاره به تیم ملی رفت و متأسفانه مصدوم با درد کمر برگشت. ما در چند بازی بسیار حساس این فصل وحید امیری را نداشتیم و از این ناحیه هم لطماتی خوردیم.

جمشید شاه‌محمدی که در هفته‌های گذشته انتقاداتی از سبک بازی شرزود تمیروف داشت باز هم به این بازیکن اشاره کرد و اظهار داشت: من متوجه نشدم این بازیکن چرا فیکس بازی می‌کند؟ اگر صرفا به دویدن باشد می‌توانند یک دونده دو نیمه استقامت یا ماراتن را بیاورند آن جلو بدود. اولین وظیفه یک مهاجم گل زدن است. مهاجمی‌که گل نزند دوزار نمی‌ارزد! شما در کدام تیم دیده اید که یک مهاجم صرفا به خاطر دویدن فیکس باشد. در تیمی مثل پرسپولیس یک مهاجم باید از شروع لیگ دنبال آقای گلی باشد. در این تیم شما موقعیت‌های گلزنی زیادی پیدا می‌کنید که اگر باهوش باشید می‌توانید آقای گل شوید اما این شرزود تمیروف بیشتر به درد دو و میدانی می‌خورد تا فوتبال!

شاه‌محمدی از عملکرد حامد لک نیز ایراد گرفت و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته اگر ما قهرمان شدیم به خاطر داشتن دروازه بانی مثل علیرضا بیرانوند بود. او یک گلر ملی پوش بود که به پرسپولیس آمد و دنبال این نبود که از پرسپولیس به پیراهن تیم ملی برسد. من اصلا سر درنمی‌آورم که چرا حامد لک این اشتباهات را می‌کند. یک گلر تیم نوجوانان هم گل دومی که حامد لک از سپاهان خورد را نمی‌خورد. او تمرکز کافی ندارد و این مربوط به بازی با سپاهان نیست. از ابتدای فصل این دروازه بان از شرایط عادی دور بود و افت محسوسی نسبت به سال گذشته داشت. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید گلرمطمئنی داشته باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد رضا درویش نیز گفت: مقایسه عملکرد رضا درویش و مصطفی آجرلو تفاوت قهرمانی را رقم زد. استقلال قهرمان شد چون مدیر با تجربه تری داشت. نه اینکه مدیرعامل آن بیاید و در فاصله چند هفته مانده به پایان لیگ و درآن شرایط حساس دوست استقلالی اش را معاون باشگاه بزرگ پرسپولیس کند. متأسفانه رضا درویش نتوانست مدیری موفق در پرسپولیس باشد.

شاه‌محمدی در پایان در مورد رفتن یا ادامه همکاری یحیی گل محمدی در پرسپولیس خاطرنشان کرد: من دوست دارم یحیی گل محمدی بماند و به کارش در پرسپولیس ادامه دهد اما به شرطی که هر روز قهر و ناز نکند. همین استعفاهای بی دلیل یا احساسی یحیی گل محمدی این فصل تیم را به حاشیه برد و خودش هم این موضوع را به خوبی می‌داند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 3
    فقط بازگشت بابا مسعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس