کد خبر 1375388
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
تقویت مرزهای روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو

در تازه‌ترین واکنش مسکو به احتمال پیوستن فنلاند به ناتو، رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه از تقویت خطوط مرزی با فنلاند خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد پارلمانی روسیه یکشنبه شب به وقت تهران از تقویت خطوط مرزی روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو خبر داد.

به گزارش منابع خبری، رئیس‌جمهور و دولت فنلاند روز یکشنبه اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای عضویت در ناتو درخواست دهد تا راه را برای گسترش ائتلاف نظامی ۳۰ کشور غربی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در میانه هشدارهای مسکو، هموار کند.

«سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور و «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند،‌ در یک نشست خبری مشترک در کاخ ریاست ‌جمهوری هلسینکی ،‌این تصمیم را اعلام کردند.

به دنبال این رویداد، «ویکتور بونداروف» رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه یکشنبه شب به وقت تهران گفت که در صورت پیوستن فنلاند به ناتو،  روسیه با ارسال نظامیان خود به مرز، این مناطق را تقویت خواهد کرد.

طرح فنلاند برای درخواست عضویت در ناتو روز پنجشنبه گذشته  اعلام شد. تصمیم فنلاند برای عضویت در  ناتو جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده است؛ فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، حدود هزار کیلومتر مرز با روسیه داشته و اولین کشور دارای مرز مشترک با این کشور محسوب می‌شود که قرار است در ناتو عضویت پیدا کند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل پیش از این هشدار داد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمروی سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز  گفته در صورتی که فنلاند و سوئد تصمیم به درخواست عضویت در ناتو بگیرند، آلمان تمام آمادگی‌ها را برای فرآیند تصویب سریع انجام داده و درعین حال بر نیاز هر دو کشور به تضمین‌های امنیتی تاکید کرد.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس هم گفته است که  ما منتظر پیوستن دوستانمان فنلاند و سوئد به ناتو هستیم. اگر آن‌ها درخواست پیوستن به ناتو را ارائه دهند، انگلیس به شدت از آن حمایت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس