کد خبر 1375311
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
عرضه مرغ با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به تولید انبوه مرغ گفت: قیمت این محصول پر تقاضا کمتر از نرخ مصوب در پایتخت عرضه شده است.

به گزارش مشرق، حشمت اله عسگری روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با اشاره به کاهش قیمت مرغ اظهار کرد: با تولید و عرضه انبوه مرغ تعادل به بازار برگشته و امروز (یکشنبه) عرضه مرغ با قیمت پایین تر از نرخ مصوب انجام شد.

وی افزود: در مورد روغن نیز با تولید جدید و عرضه گسترده تا ۲۴ ساعت آینده بازار روغن نیز اشباع خواهد شد.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در مورد سایر گروه‌های کالایی، موجودی به اندازه کافی است، خاطرنشان کرد: در مورد نان با توجه به اینکه سیاست دولت عدم تغییر قیمت است و از سوی دیگر آرد صنف و صنعت نیز آزادسازی داشته نگرانی‌هایی در مورد خروج آرد از نانوایی های سنتی به سمت نانوایی ها صنعتی و صنایع غذایی وجود دارد که با تشدید کنترل ها و همراهی اتحادیه ها، مشکلات به حداقل می رسد و تا زمان صدور حواله الکترونیکی با تشدید نظارت‌ها این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت کالاهای اساسی عنوان کرد: با اجرای طرح اصلاح قیمت، برخی کالاهای تولیدی با قیمت قبل عرضه می شدند و کالاهای تولیدی جدید نیز با قیمت جدید که همین امر تقاضا برای کالاهای قیمت قبل را بالا برده بود که با تدبیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد کالاهای یارانه‌ای که به قیمت قبل بودند با قیمت جدید عرضه و ما به تفاوت آن را دولت پرداخت کند.

عسگری گفت: ستاد تسهیل محل رجوع سرمایه‌گذاران و متقاضیان است و ذیل این ستاد کمیته کارشناسی قرار دارد که هر هفته پیش نویس ها را بررسی می کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران نیز گفت: در این جلسه مشکلات ۱۵ واحد تولیدی در زمینه های مالیاتی، استاندارد و مشکلات بانکی بررسی شد، ضمن اینکه یکی از اقدامات موثر نظارت بر مصوبات است که با این نگاه توجه دستگاه های اجرایی به مصوبات ستاد تسهیل بیشتر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 2
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    فقط ازبین(دهها)تولید کننده مرغ دزد، یک فلاحتی دزد که کارخانه های تولید(چند)میلیون قطعه ای در(بادرودنطنز....)داره را میشناسم(چندین بار این دزد کثافت بابانکها وفرماندار سابق، نطتز را غارت کردنند-ویکشبه چند میلون قطعه مرغش ازکیلویی ۱۰هزارتومان به ۱۵هزارتومان میرسید حالا هم که از۳۰هزار تومان به ۶۰هزارتومان یعنی حداقل ۳۰میلیاردتومان یک شبه مردم را غارت کرد وتمام سرمایه هاش را در(انگلیس فرانسه آمریکا، غرب واسرائیل وامریکا واعراب وخلیج...)برای عیاشی وهزاران کار دیگرمیکنه-(یعنی یک تولیدی ۲۰یا۵۰ هزار قطعه ای که ممکنه کمی مشکل پیدا کنه در تهیه خرده خری غذای طیوز-باعث مبنای قیمت گذاری وتببع آن افزایش قیمت برای دزدهای مثل فلاحتی میشوند(کارگاهای کوچک باید حمایت شوند وکارگاه های غول دزدهای خودی باید اجبار ونقره داغ شوند)
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    دولت با ازتولیدکنندگان کلان خودی وابسته مثل( تولیدکنندگان ۵۰۰هزار ویک میلیون قطعه به بالای تولیدمرغ)مالیات وقیمت واقعی سوخت وانرژئ یارانه ای،انواع امتیاز مثل جلوی گرفتن صادرات وانواع وانهای صوری که عارت میکنند )را بگیرد وبدهد به تولبد کنندگان خرد تا قیمت مرغ متعادل وبه همان قیمت۳۰هزارتومان برگردد(چون مبناقیمت را براساس تولید کنندگان خرد محاسبه میشود وهمیشه معترضند وفقط بنفع تولید کنندگان عمده خودی رابطه ای وفاسد میشود واعتراض وکشتار مردم را باعث میشود(یعنی خون چند تولید کننده وفروشنده عمده رنگینتراز مردم معترض هست!؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    -محاسبه قیمت وقیمت گذاری صنوف(مثل مرغ،گوشت،ماهی ونان باکت و....)انگار براساس تولید کننده گان خانگی ویا کسانیکه چندصدتا ماهی یا مرغ وماکارونی ....تولید میکنند هست!؟بابا محاسبه قیمت باید براساس عمده ترین تولید کننده باشه وبعد با گرفتن مالیات و...واقعی ازتولید کننده گان عمده-تولید کنندگان خرد حمایت وحتی مالیات و...گرفته نشود وجلوی صادرات تولید کننده عمده گرفته شود وصادرات برای خرده فروشها آزاد شود(تا هم مردم خودمان کالای باقیمت مناسب وبا کیفیت گیرشان بیایدوبیمار وفقیر نشونو وهم تولیدافزایشی ورقابتی شودومرغ از۵۰هزارتومان به قیمت واقعی حداکثر۳۰هزارتومان برسه
  • خسروجردی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    هرچقدرارزون باشه بازهم مفت کرانه جزای کرانی نخریدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس