شهادت «شیرین ابوعاقله» گواه زنده قباحت و نژادپرستی اسرائیل است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از مواضع دوگانه جامعه جهانی در قبال جنایات صهیونیست ها، شهادت شیرین ابو عاقله را گواه زنده قباحت و نژادپرستی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز «نکبت» و اشغال فلسطین به دست صهیونیست‌ها اعلام کرد: نکبت با تدوام اشغالگری، شهرک سازی و جنگ علیه حضور ملت فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین، تا به امروز ادامه دارد. ما شاهد رقابت کشورهای تأثیرگذار در عرصه بین المللی برای فراهم کردن زمینه فرار اسرائیل از پیگرد و مجازات جنایاتش هستیم. تبانی و نبود عدالت، ماشین کشتار اسرائیل را برای جایز شمردن ریختن خون فلسطینی‌ها بدون هیچ گونه توجه به موازین بین المللی جسورتر کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید شد: امسال در حالی سالگرد نکبت را گرامی می‌داریم که تنها چند روز از جنایت کشته شدن شیرین ابو عاقله و حمله وحشیانه به مراسم تشییع پیکر او می‌گذرد. حمله به مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله شاهد زنده قباحت و نژادپرستی رژیم اشغالگر و تخلفات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین است.

بر اساس این بیانیه، رژیم اشغالگر از همه ظرفیت‌های خود از جمله سیستم قضائی استفاده می‌کند تا سرزمین فلسطین را از صاحبان آن به نفع استعمارگران و شهرک نشینان تخلیه کند. جامعه بین‌الملل نیز نتوانسته است مسئولیت‌های خود را برای جلوگیری از خونریزی مستمر در پیکره فلسطین بر عهده بگیرد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما بر لزوم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید می‌کنیم که مهمترین آن، حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت، بازگشت و تشکیل کشور مستقلشان است. ما بر اهمیت پاسخگو کردن رژیم اشغالگر در قبال جنایات‌هایش از جمله جنایت نژادپرستی که سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری نیز این رژیم را به ارتکاب آن متهم کرده‌اند، تاکید می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: از جامعه جهانی می‌خواهیم که رژیم اشغالگر را به طور کامل مسئول نکبت و عواقب و پیامدهای دردناک آن بداند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس