به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره بهار کتاب در اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است. امروز حدود دو ساعتی را در فضای نمایشگاه گذراندم و ضمن گفت‌وگو با ناشران و مسئولان غرفه‌ها و شنیدن مشکلات مرتبط با چاپ و نشر، چند کتاب خوب خریدم. حضور ۳۲ کشور خارجی و ۲۸۰۰ ناشر، نمایشگاه امسال را متمایز کرده است. راه‌اندازی بخش مجازی نقش مهمی در توسعه عدالت فرهنگی در سراسر کشور دارد. از همکاران خوبم در وزارت ارشاد بخاطر توجه به این موضوع که در جشنواره فیلم فجر هم با نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌های کوچک و روستاها فرهنگ را در سراسر کشور گستراندند تشکر ویژه می‌کنم. حال‌وهوای کتاب و فرهنگ، همیشه حال آدم را خوب می‌کند. 

 گرانی کاغذ قیمت کتاب را هم گران کرده است. گله شهروندان در این رابطه، بجا و منطقی است. دولت به موازات حمایت از تولید داخل و تلاش در راستای خودکفایی در تولید کاغذ، جلسات متعددی برای تخصیص یارانه کاغذ تشکیل داده و رئیس محترم جمهور هم در این رابطه دستور ویژه صادر کرده‌اند.

توضیح سخنگوی دولت درباره حال و هوای کتاب و فرهنگ کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 1
    مردم بیشترشان فکر نون شب زن و بچه‌شون هستند و اصلا به فکر خرید کتاب نیستند
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 1
      یه سر بزن نمایشگاه تا ببینی چقدر شلوغه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    چرت نگو دیروز نمایشگاه بودم گرون و خلوت
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس