وزارت دفاع روسیه: سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه شنبه شب گفت که سامانه پدافندی سوریه در حمله جمعه شب رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، ۱۶ موشک و یک پهپاد این رژیم را سرنگون کردند.

به گزارش مشرق، «اولگ ژوراولوف» گفت: ۶ جنگنده از نوع «اف-۱۶» نیروی هوایی اسرائیل روز ۱۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت) از ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه تا ۲۰ و ۳۲ دقیقه به وقت محلی به سایت‌های مرکز تحقیقات علمی سوریه در مصیاف و بندر بانیاس بدون ورود به حریم هوایی سوریه حمله کردند.

وی افزود: جنگنده‌های اسرائیلی ۲۲ موشک شلیک کردند که پدافند ارتش سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد را هدف گیری و سرنگون کرد.

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اضافه کرد، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل، سه نظامی و ۲ کارمند سوری کشته و ۲ نظامی سوری زخمی شدند و به انبارهای تجهیزات مرکز تحقیقات علمی سوریه نیز خسارت وارد شد.

منابع رسمی سوریه جمعه شب گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف را دفع کرده است.

سانا در این باره گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به صورت مؤثر از نقاط مختلف با شلیک موشک‌های رژیم صهیونیستی در آسمان مصیاف مقابله و بیشتر آنان را سرنگون کرد.

تجاوزهای هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 1
    واقعا امکان تهیه سامانه دفاع هوایی برای مقابله با f16 های متخاصم برای سوریه وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 1
    تجاوز شده کار هر روز اسرائیل؟! تا کی ؟ رژیم کودک کش اگر ادب نشود بعدا دیر می شود ایران باید از نظر پدافندی و موشکی سوریه را سرامد اعراب کند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    شما که موشکها و پهپاد های اسرائیلی را قادر هستید نابود کنید پس چرا خودش را نابود نمیکنید تا هم از شرش خلاص شوید و هم کلی در هزینه ها صرفه جوئی شود.
  • -- AT ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 3
    شنیدم وقتی روسیه پایگاهایش در سوریه رو به ایران تحویل داد»نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل دودستی زده توو سرِکچلِش! :)) امیدوارم روسیه بطورکامل همۀ پایگاهاش رو به ایران تحویل بده تا جایگاه نظامی ایران توو منطقه هر چه بیشتر تقویت بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس