چرا آمریکا از محکوم کردن قتل شیرین ابوعاقله ناتوان است؟

دولت بایدن از زمان شهادت شیرین ابوعاقله در پرداختن به روایت طرف فلسطینی در مورد این قتل توجه نکرده و روایت طرف صهیونیستی را ترجیح داده است.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره در گزارشی با اشاره به شهادت شیرین ابوعاقله به دست نظامیان صهیونیستی به واکنش جانبدارانه واشنگتن از رژیم صهیونیستی در این زمینه پرداخته و آورده است: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از لحظات اول قتل این خبرنگار با بی توجهی به روایت طرف فلسطینی در مورد این قتل و ترجیح روایت تل آویو، به زعم خود خواستار «تحقیق مشترک برای کشف ابهامات مربوط به این حادثه» شده است.

این رسانه می نویسد: بعد از اینکه خبر مربوط به تعرض صهیونیست ها به جنازه شیرین ابوعاقله در شبکه های اجتماعی و خبری به صورت گسترده منتشر شد، آمریکا در قبال این اقدام موضعگیری کرد، ولی هیچکدام از مسئولان دولت آمریکا عملیات ترور را محکوم نکردند. ماه مارس گذشته زمانی که یک خبرنگار آمریکایی در خارج از پایتخت اوکراین کشته شد، بلافاصله مسئولان دولت بایدن روسیه را در این مورد محکوم کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از کشته شدن خبرنگاران و مستندسازان در اوکراین به دست نیروهای کرملین بسیار نگرانیم و در کنار تمام کسانی هستیم که از این خشونت وحشیانه آسیب دیده اند، این نمونه ای وحشتناک از اقدامات کورکورانه کرملین است.

این در حالی است که ند پرایس در واکنش به قتل شیرین ابوعاقله گفت: ما غمگینیم و باید در این مورد تحقیقات فوری و همه جانبه صورت گیرد، مسئولان آن باید بازخواست شوند.

الجزیره آورده است: در اینجا ما شاهد اختلاف واکنش ها به کشته شدن دو خبرنگار آمریکایی هستیم، به محض کشته شدن خبرنگار آمریکایی در اوکراین، واشنگتن مسولیت آن را متوجه روسیه کرد، در حالی که روسیه هر گونه دخالت و مسئولیت در کشته شدن او را تکذیب کرد. به رغم اینکه شیرین ابوعاقله تابعیت آمریکایی دارد، واشنگتن هیچ تمایلی به پیوستن به تحقیقات در مورد قتل وی نشان نداده و تنها دلیل آن می تواند خشم تل آویو از چنین اقدامی باشد. جن ساکی سخنگوی رسمی کاخ سفید در واکنش به حمله به تشییع کنندگان جنازه شهید ابوعاقله، بدون اینکه رفتار طرف اسرائیلی را محکوم کند گفت: ما از این اقدام متأسفیم.

برخی تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که تداوم حمایت بایدن ازتل آویو، پوششی است برای اقدامات متجاوزانه این رژیم و همچنین سکوت واشنگتن در محکومیت رفتارهای خشونت آمیز شهرک نشینان افراطی در محوطه مسجدالاقصی پیش از ترور شیرین ابوعاقله در این راستا ارزیابی می شود.

این رسانه می نویسد: بایدن در طی بیش از نیم قرن فعالیت سیاسی، همیشه از اسرائیلی ها در نزاع با فلسطینیان و عرب ها طرفداری کرده است. بایدن از اولین سفر خود به اراضی اشغالی در ۱۹۷۳ خود را متعهد به تامین امنیت اسرائیل دانسته است و دورانی که سناتور بود به تامین امنیت این رژیم کمک کرد. در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز که ۸ سال معاون او بود، مدافع اصلی تامین فناوری های پیشرفته نظامی برای اسرائیل مثل سامانه گنبد آهنین بود. بایدن از زمانی که در ژانویه ۲۰۲۱ روی کار آمده اعلام کرده است که از تصمیم دونالد ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی عقب نشینی نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علـی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    دنبال قاتل بروسلی نگردند! همه کاره و گرداندۀ همــۀ آمریکا همون یکدرصد جامعه آمریکا یعنی یه مشت صهیونیست جانی هستند. رئیس‌جمهور و مجلس و کنگره و ... همه کشک‌ساب اون یک‌درصداند و سره کار...!
  • نیما IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    لابی یهود اینقدر در آمریکا قوی است که هیچکس جرعت صحبت کردن علیه اسراعیل را ندارد به طوری که فقط یکبار بیل کلینتون گفت لبنان دارد از خودش دفاع می کند لابی یهود همون موقع زنی رو رو کرد که بیل کلینتون بهش تجاوز کرده بود و همون موقع بازی هایی علیه بیل کلینتون در آمد علت این حرف بیل کلینتون این بود که میخواست عرب ها را هم راضی نگه دارد ولی لابی یهود در آمریکا اینقدر قوی است که هیچکس جرعت صحبت علیه آنها را ندارد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    گروه مقاومت چه مشکلی با تحقیقات مشترک ومیدانی برای تعیین عامل تیراندازی داشت؟ همین مخالفت باعث شد بسیاری روایت طرف صهیونیستی را قبول کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس