کد خبر 1374473
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
استیلی: دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در تورنتو خواهد بود

مدیر تیم ملی فوتبال گفت: دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در تورنتو کانادا خواهد بود.

به گزارش مشرق، حمید استیلی درباره قطعی شدن دیدار تدارکاتی ایران و کانادا، اظهار داشت: شبانه روز برای برگزاری این بازی کار کردیم. حتی میرشاد ماجدی تا ساعت ۳-۴ صبح بیدار می ماند. در نهایت این دیدار خوب تدارک دیده شد و قرار است ۱۵ خرداد به مصاف کانادا برویم. البته به دلیل اختلاف ساعت دو کشور، این مسابقه به وقت ایران در بامداد برگزار می‌شود. خیلی افراد می‌گفتند چرا فدراسیون درمورد بازی‌های دوستانه صحبت نمی‌کند. اگر بخواهیم درمورد این مسائل حرف بزنیم مقداری با مشکل مواجه می‌شویم. سعی کردیم در آرامش کار را جلو ببریم و وقتی کار به عقد قرارداد رسید، اعلام کنیم. این اقدام یک عرف بین‌المللی است. در ارتباطات اگر بخواهیم بحثی را بیان کنیم، مشکل ساز می‌شود. برخی شرکت ها و ایجنت‌ها هم این وسط آمدند که برخی مواقع کار را خراب می کردند اما مستقیم خود فدراسیون فوتبال و روابط بین الملل ما پای کار آمدند.

وی افزود: باید از حمیرا اسدی هم تشکر کنم که شبانه روز کار کرد تا به سرانجام برسد. دنبال این هستیم بازی دوم را هم در تورنتو داشته باشیم. نمی‌توان نام تیم را گفت اما در ۳-۲ روز آینده مشخص خواهد شد. امیدوارم در سفر خوبی که به کانادا داریم، دو بازی خوب و قوی انجام بدهیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: روز گذشته در خدمت حمید سجادی، وزیر ورزش بودم. در رابطه با شرایط تیم ملی و بازی دوستانه صحبت کردیم. او هم از تدارک دیدن بازی با کانادا خیلی خوشحال شد. حتی باید از خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه و امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و هنردوست تشکر کنم. فردا با ماجدی قرار است خدمت خطیب زاده برسیم و آنها هم قول داده اند به ما کمک کنند. البته قول‌هایی که دولت از لحاظ مالی به ما داده تاکنون محقق نشده است.

استیلی تصریح کرد: امیدواریم به ما کمک کنند زیرا واقعا به کمک دولت نیاز داریم. رییس جمهور محترم به همه نهادها گفته اند در راه رفتن به جام جهانی به ما کمک کنند. تاکنون اتفاق مالی برای ما نیفتاده است. فقط برای دیدار با کره جنوبی طبق هماهنگی با قاسمی، پرواز چارتر گرفتیم و شرایط مان برای سفر به این کشور و بازگشت به مشهد خیلی خوب بود.

وی درخصوص هزینه های بازی با کانادا گفت: شاید در تاریخ فوتبال ما یک کار خوب و مهم اتفاق افتاد. ما پولی ندادیم و کانادا مقداری به ما پول هم می‌دهد تا هزینه پرواز را داشته باشیم. مستقیم با فدراسیون فوتبال ارتباط گرفتیم و حتی با شرکتی که بازی برزیل و آرژانتین را تدارک دید، توانستیم مستقیم ارتباط برقرار کنیم. البته این موضوع برای الان نیست و برای آینده با شرکت پیچ اینترنشنال که تمام بازی‌های دوستانه برزیل و آرژانتین را هماهنگ می‌کند از طریق فدراسیون فوتبال و روابط بین‌الملل‌مان ارتباط گرفتیم.

وی گفت:‌ حتی در آینده می‌توانیم با برزیل و آرژانتین بازی دوستانه بازی کنیم البته برای این جام‌جهانی برنامه دیدارهای آنها پر است و پس از آن می‌توانیم با آنها بازی کنیم. البته اینکه کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن موفق شدند اکنون با این دو تیم بازی کنند به این دلیل است که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند. بیشترین هزینه برگزاری این مسابقات را هم از تلویزیون‌های کره و ژاپن می‌گیرند. از طریق این ارتباط قطعا در آینده‌ با اسپانسرهایی که می‌گیریم می‌توانیم با برزیل و آرژانتین هم بازی کنیم.

استیلی در خصوص اینکه ۱۳ خرداد آخرین فرصت برای معرفی برند لباس تیم ملی به فیفا و در این شرایط آیا قرار است تیم ملی با لباس تولیدی‌های داخلی به جام‌جهانی برود یا خارجی پاسخ داد: فدراسیون فوتبال فراخوانی داد که شرکت‌هایی که برای تولید البسه تمام تیم‌های ملی از بزرگسالان تا تیم‌های پایه در ۱۹ رده تمایل دارند با ما همکاری کنند. سه شرکت خارجی جاکو، کلمِ  و تمپو همراه با شرکت داخلی مجید، آل اشپرت و پرشین پیشنهاد دادند. در یک مراسم قرعه‌کشی این شرکت‌ها را با حضور نمایندگانشان و حراست فدراسیون دعوت کردیم البته در این جلسه نماینده سه شرکت حضور یافتند. خیلی شفاف اعلام کردیم و شرکت‌های خارجی هم به شکل آنلاین با ما صحبت کردند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران افزود: همه شرکت‌ها پیشنهادات خود را ارائه و گفتند می‌خواهند چه مبلغی بدهند قرار است در کمیته صلاحیت‌دار درباره انتخاب تولیدکننده لباس تیم ملی تصمیم‌گیری کنند و این شرکت هم  ظرف دو سه روز آینده معرفی خواهد شد. البته ما باید شرایط تحویل لباس‌ها را در نظر بگیریم باید شرکت‌ها امتحان خود را در این زمینه پس داده باشند باید به شکلی باشد که فدراسیون بتواند با آنها قرارداد امضا کند این کار باید به سود ما باشد. بدانید بهترین قرارداد را امضا خواهیم کرد زیرا منافع ملی است و بحث شخصی نداریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ شاید با افراد زیادی دوست و رفیق باشیم اما وقتی صحبت از منافع ملی می‌شود دیگر شخص مهم نیست. اگر در شرکت‌ها در شرایط برابر باشند قطعا تولیدی داخلی برتری دارد. البته قرار نیست بابت دریافت البسه هزینه‌ای پرداخت کنیم حتی این شرکت‌ها برای تیم‌های پایه ما ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف گذاشتند. برخی شرکت‌ها هم قادر هستند مبلغ زیادی برای تولید لباس‌های تیم‌های پایه بدهند فوق‌العاده قرارداد خوبی امضاء‌می‌شود.

استیلی درباره انتخاب حریف تدارکاتی برای تیم ملی توضیح داد: قطر که میزبان جام‌جهانی است و پول خوبی دارد هنوز حریف تدارکاتی‌اش را مشخص نکرده است. اکنون ما کانادا را به این دلیل که شباهت زیادی با آمریکا دارد انتخاب کرده‌ایم. اسکوچیچ با انتخاب نیوزیلند موافق نبود هر چند خیلی از نفرات این تیم در آمریکا بازی کرده و فوتبال‌شان شبیه انگلیس است اما سرمربی تیم ملی راضی نبود با این کشور بازی کنیم به همین دلیل نیوزیلند را کنار گذاشتیم.

وی افزود: قطعا هر تیمی که سبک بازی‌اش به حریفان ما در جام‌جهانی بخورد بهتر است اما نسبت به دوره‌های قبلی جام‌جهانی شرایط مقداری متفاوت است. برای جام‌های قبلی بازیکنان یک  ماه در اردو بودند اما اکنون این زمان یک هفته است. فقط دو فیفا دی در اختیار داریم. اگر بتوانیم برای فیفادی خرداد یک دیدار دوستانه دیگر را هماهنگ کنیم فیفای بعدی که اواخر شهریور و اوایل مهر است باید دو بازی تدارکاتی بهتر و قوی‌تر برای تیم ملی هماهنگ کنیم. البته با توجه به ارتباطات خوبی که فدراسیون گرفته قطعا در آن فیفادی بازی قوی‌تر انجام خواهیم داد.

استیلی در مورد اینکه اسکوچیچ چه تیم‌هایی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده پاسخ داد: تیم‌ها در این برهه زمانی محدود بودند اما اسکوچیچ هم تأکید داشتند حریفانی که انتخاب می‌شوند شبیه تیم های هم گروه ما در جام‌جهانی باشند البته مشکلی برای وی پیش آمد و به کرواسی رفت و عملی انجام داد قرار است دوشنبه به تهران بیاید و جلسه‌ای با هم داشته باشیم.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص میزان رضایتش از گروه تیم ملی در جام‌جهانی گفت:‌ قبل از قرعه‌کشی با مدیر تیم آمریکا صحبت کردیم تا در صورت هم‌گروه نشدن با هم بازی دوستانه انجام بدهیم. من ارتباط خوب و دوستانه‌ای با این فرد داشتم از این موضوع استقبال کرد زیرا ۲۴ سال پیش او در تیم ملی آمریکا با ما بازی کرد. دیدن من خیلی برایش جالب بود و وقتی هم قرعه‌کشی انجام شد  و مشخص شد با آمریکا همگروه شدیم خیلی جالب‌تر شد.

وی در مورد مصدومان تیم ملی توضیح داد:‌ وحید امیری به تازگی جراحی کرده او بازیکن تأثیرگذاری برای ما است عمل موفقیت‌آمیزی داشته و ان‌شاءالله با فیزیوتراپی به دیدارهای ما در جام جهانی می‌رسد. او بازیکن تأثیرگذاری برای تیم ملی است شجاع‌ خلیل‌زاده هم به تازگی عمل کرده و تمریناتش را آرام آرام شروع کرده ان‌شاءالله او هم در روزهای آتی به ما برسد. شهاب زاهدی هم به تازگی بخشی از پایش شکسته، سامان قدوس و کاوه رضایی هم‌ آسیب دیده بودند و به زودی تمریناتشان را شروع می‌کنند طبق صحبتی که با پرهام خانلری داشتم مشکلی ندارد. امیدوارم همه نفرات لیست حدود ۳۰ نفره ما به اردو برسند.

استیلی درباره زمان اعلام فهرست تیم ملی برای اردوی آتی توضیح داد: اسکوچیچ دوشنبه به ایران می‌آید و باید لیست خود را به ما بدهد. البته قطعا این لیست تعداد نفرات بیشتری خواهد داشت زیرا بحث کرونا و سایر مسائل وجود دارد باید زودتر لیست را اعلام کنیم. در بحث ویزا برای سفر به کانادا مقداری مشکل داریم.

وی ادامه داد: شاید فقط لیگ بلژیک تا ۳۰ می تمام نشود اما سایر بچه‌ها می‌توانند به اردو بیایند طبق صحبتی که امروز با اسکوچیچ داشتیم قرار است اردویی ۵ روزه در تهران برگزار کنیم باید ویزای خود برای این سفر را از آنکارای ترکیه بگیریم روز گذشته با معبودی‌فر سرکنسول ایران در ترکیه صحبت کردم آنها کمک می‌کنند در آنکارا هم زمین تمرین داشته باشیم و بتوانیم در این شهر هم تمرین کنیم. حتی او اعلام کرد به استانبول بیایید تا زمین بشیکتاش را برای شما بگیریم که گفتیم در آنکارا هستیم و در این شهر زمین بگیرید.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد:‌ بحث بیومتریک را باید در تهران آنلاین انجام بدهیم سپس باید دو روز در آنکارا باشیم تا پس از دریافت ویزا از این شهر به ونکوور پرواز کنیم.

استیلی در مورد کمک‌های فدراسیون فوتبال برای حضور بازیکنان سربازی مثل سیاوش یزدانی در اردوی تیم ملی که تیم قوی‌تر در میدان حاضر شود گفت: من نمی‌توانم در مورد مسائل فنی پاسخگو باشم و این بحث در اختیار سرمربی و مربیان تیم است. قطعا باید بهترین و آماده‌ترین نفرات را برای تیم ملی کشورمان داشته باشیم. زیرا باید با بهترین تیم در جام‌جهانی حاضر شویم.

وی در مورد اظهارات اخیر جواد نکونام مبنی بر اینکه برخی بازیکنانی که باید در تیم ملی باشند نیستند اما تعدادی از نفرات که نباید در این تیم باشند عضو تیم ملی هستند گفت:‌ احترام همه واجب است ما هم باید به نقطه نظرات سرمربی تیم احترام بگذاریم زیرا باید به تیم ملی کمک کنند. مدت کمی است به تیم ملی آمده‌ام اما باید از کمک‌های وحید هاشمیان و کریم باقری صحبت کنم. البته اسکوچیچ لیستی داده تا بتوانیم دو مربی جدید بگیریم قرار است اسم این نفرات را به ما اعلام کنند.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه باید تیم ملی هر چه سریع‌تر به امکانات و تدارکات مورد نیاز برسد اظهار داشت:‌ سعی کرده‌ایم با وجود دریافت نشدن کمک‌های مالی بازی‌ها در فیفادی را از دست ندهیم. امیدواریم در بحث مالی هم به ما کمک شود. زیرا برای برگزاری یک دیدار دوستانه دیگر در فیفادی خرداد و همچنین دو بازی فیفادی شهریور نیاز به منابع مالی داریم. از تیمی درخواست کرده‌ایم به کانادا بیاید و با آنها بازی کنیم شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا دومین دیدار دوستانه هم تدارک دیده شود. بازی‌های ماه سپتامبر هم باید با حریفان پرقدرت‌تر باشد. البته اسکوچیچ در فاصله یک هفته مانده به شروع جام‌جهانی بازی دوستانه از ما نخواسته زیرا احساس می‌کنم شاید بچه‌ها آسیب ببینند.

استیلی درباره اینکه فدراسیون فوتبال در دوره‌های مختلف اعلام کرده منابع مالی ندارد اما چگونه در این وضعیت ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس کمک شده است گفت:‌ چه کسی کمک کرده من در  جریان این موضوع نیستم. اما از زمانی که در تیم ملی هستم می‌بینم میرشاد ماجدی با وجود شرایط مالی سخت اجازه نداده تیم‌های ما حتی بانوان برای سفر با مشکل مواجه شوند. حتی قبل از حضور او در فدراسیون قرارداد مهدی مهدوی‌کیا امضاء نشده بود که ماجدی این کار را انجام داد.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص آخرین وضعیت عقد قراداد جدید با اعضای کادر فنی این تیم گفت:‌ آنها تا ۹ فروردین بدون قرارداد کار می‌کردند اما هیچ پولی نگرفتند. اکنون هم قراردادشان بسته نشده است اسکوچیچ یک هفته نامه داد و الان قرار است قراردادشان امضا شود البته باید این کار صورت بگیرد زیرا با حضور آنها تیم به جام‌جهانی رفته و زحمت کشیده‌اند.

استیلی در مورد اینکه شنیده می‌شود کریم باقری اعلام کرده علاقه‌ای به ادامه همکاری با تیم ملی ندارد توضیح داد: باقری یک تا دو بار به من زنگ زد و در مورد قراردادش صحبت کرد. چیزی در مورد پایان همکاری‌اش و اینکه بخواهد برود به ما نگفت و فقط در مورد مبالغی که دریافت نکرده صحبت کرد به او هم گفتم با اولین پولی که دولت قرار است به فدراسیون فوتبال کمک کند تمام اعضای کادر فنی به ویژه ایرانی‌ها را پرداخت می‌کنیم. البته قرارداد اعضای خارجی کادر فنی تسویه شده اما ایرانی‌ها هنوز هیچ مبلغی نگرفته‌اند. قرارداد مربیان خارجی هم امضاء نشده است. قطعا قرارداد تمام این مربیان بسته خواهد شد.

وی در مورد ملیت مربیانی که قرار است به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند گفت:‌احساس می‌کنم کروات و همشهری خود اسکوچیچ باشند. یکی از آن ها آنالیز ویدئویی انجام می‌دهد و دیگر کمک مربی است. البته اسکوچیچ گفته این مربی فردی قوی است.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه با توجه به صحبت‌هایش مبنی بر نبودن پول و امیدوار است تیم ملی در جام‌جهانی موفق شود گفت: پول به حساب ما می‌آید  بودجه برای ورزش قهرمانی خیلی مهم است و باید تأمین شود تا بتوانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم قطعا باید دولت و مجلس کمک کنند تا بودجه به فدراسیون بیاید. هر وقت خدمت حمید سجادی رفتیم با روی باز ما را پذیرفته و اعلام کرده هر کمکی از دست ما بربیاید انجام می‌دهیم پیگیر این مسأله هم است.

استیلی افزود:‌ خیلی مهم است که کارهای ماندگار و زیرساختی در کشور انجام بدهیم. مدیران عزیزمان می‌خواهم در هر جایی هستند زیرساخت را درست کنند باید از صفایی فراهانی یاد کنم او با وجود فوتبالی نبودن مدیر فوق‌العاده خوبی بود استارت درست شدن کمپ تیم ملی را او زد با اینکه مدت زمان کوتاهی رئیس فدراسیون بود این کمپ را احداث کرد.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد:‌ بحث زیرساخت احتیاج به ثبات دارد مقداری کمک کنند تا ثبات برقرار شود تا بتوانیم زیرساخت‌ها را شکل بدهیم.

وی در مورد افشا شدن حقوق ۱۰۰ میلیونی‌اش در هر ماه سبب اذیت شدن او نشد گفت:‌ این موضوع خیلی من را اذیت کرد شاید در شرایط اقتصادی فعلی کشور گفتن ماهی ۱۰۰ میلیون خیلی زیاد باشد اما قرارداد من ۷ ماهه است و کل این مبلغ ۷۰۰میلیون می‌شود در فوتبال ما بحث حقوق‌ها ماهیانه بالای یک میلیارد تومان می‌شود. کار کردن در تیم ملی برای من یک افتخار است هنوز یک ریال از حقوق سه سال قبل خود در تیم ملی امید را نگرفتم باز هم از مردم عزیزمان تشکر کنم که در این شرایط سخت اقتصادی تا این اندازه به ورزش و فوتبال توجه دارند.

وی در ادامه گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی توضیح داد: باید قدر مردم عزیزمان را بدانیم و امیدوارم روز به روز سفره‌های مردم رنگین‌تر شود شرایط اقتصادی ما خیلی سخت است همه باید تلاش کنند زیرا ایران کشور فقیری نیست بلکه ثروتمند است امیدوارم عاقبت همه به خیر شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    به من اگه ماهی 100 میلیون بدن قول میدم تنهایی میرم همه تیمها رو شکست میدم! حالا قهرمانی نشد حزء 4 تیم اول رو قولشو میدم! نشد هم که مهم نیست دور دور وعده بیعمل و توخالیست! 109 تا رو عشقه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس