کد خبر 1374184
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
بازداشت مورا در فرودگاه فرانکفورت هنگام بازگشت از تهران

مورا در صفحه توئیتر خود نوشت: توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، که از تهران برمی‌گشتم، بدون هیچ توضیحی بازداشت شدم.

به گزارش مشرق، انریکه مورا معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، که از تهران برمی‌گشتم، بدون هیچ توضیحی بازداشت شدم.

وی افزود: یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. پاسپورت و گوشی‌هایم را ضبط کردند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام پلیس فرودگاه فرانکفورت نقض کنوانسیون ژنو است، تاکید کرد: هیچ توضیحی در این باره به من داده نشد.
مورا در توییت دیگری نوشت پلیس او و دو همراهش را بدون توضیح رها کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 1
    به احتمال زیاد آقای مورا چند شیشه روغن نباتی از ایران با خود همراه داشته اند.
    • DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      9 6
      وقتی آقای مورا که یک دیپلمات عالیرتبه اتحادیه اروپا و خود یک اروپایی است، کمتر از غرب پرستان وطنی، «آزادی، حکومت قانون و حقوق بشر غرب» را می داند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    غربگدا: آقا حال کردم، ببینین قانون اونجا برای همه یکسانه، حتی اگه بدون دلیل کسیو بگیریم!! خخخخخخخ
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    جالبه ، اونهم دیپلمات ارشد اروپا . چه فکری داشتن ؟
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      تخلیه اطلاعاتی گوشی و محتویات کیف همراهش
  • یاسر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    این رفتار آلمانی همان منظوری را افاده میکند که دوران اقای احمدی نژاد وقتی قول توافق به امریکا داد، هنوز پایش به تهران نرسیده بود اعلام شد که او صلاحیتی در زمینه ندارد. آلمان ها که نه بیشتر ناتو، با این رفتار اعلام کردند که آقای مورا لزوما صلاحیتی ندارد و تصمیم دست سران ناتوست و این مفهوم را نیز برسانند که مورا مهره ای برجسته نیست که ایران بخواهد از رفت و آمد او بهره برداری رسانه ای و سیاسی بکند. البته به زعم ناتو!
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      راست و دروغ رو به هم بافتی که چی بکی؟!!! مثلا تیکه بود؟!!! اوکی حله غرب خیلی پایین....
  • یاسر IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    این رفتار آلمانی همان منظوری را افاده میکند که دوران اقای احمدی نژاد وقتی قول توافق به امریکا داد، هنوز پایش به تهران نرسیده بود اعلام شد که او صلاحیتی در زمینه ندارد. آلمان ها که نه بیشتر ناتو، با این رفتار اعلام کردند که آقای مورا لزوما صلاحیتی ندارد و تصمیم دست سران ناتوست و این مفهوم را نیز برسانند که مورا مهره ای برجسته نیست که ایران بخواهد از رفت و آمد او بهره برداری رسانه ای و سیاسی بکند. البته به زعم ناتو!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    آقای مورا گوشیتو عوض کن
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    ممکنه مورا نا پرهیزی کرده ؟ به برخی برخورده که در دایره آنها نبوده . با این عمل خواستند تذکری داده باشند .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    اطلاعات پیگیر این اتفاق باشه . خبری از جائی فرستاده شده .؟
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    ممکن است در عین حال این تلاشی باشد برای جلب اعتماد ایران به مورا. تصور عمومی آن است که ایران در اثر این تجربه خود را از نظر اطلاعاتی باز و بیشتر در معرض آسیب قرار دهد. وگرنه روشن است که در شرایط فعلی اروپا بدون شک مایل به دستیابی به بازار انرژی ارزان قیمت ایران بوده و طبیعتأ از آن استقبال میکند. باید توجه داشت که در حقیقت کنترل فرودگاه فرانکفورت نیز توسط نیروهای آمریکایی صورت مبگیرد.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس