کد خبر 1374183
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
گله‌های "سگ‌های ولگرد کشور" از مرز ۲میلیون گذشت!

یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه گله های "سگ‌های ولگرد" از مرز ۲میلیون گذشت، گفت: غذارسانی عامل اصلی افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد است.

به گزارش مشرق، مصطفی نادری؛ کارشناس محیط زیست در رابطه با ادعای حامیان غذارسانی به سگ‌ها مبنی بر اینکه دامپروری و مصرف زیاد گوشت به‌همراه مدیریت نادرست پسماندها سبب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود, اظهار کرد: هفته گذشته اعلام شد که مصرف گوشت هر ایرانی به کمتر از 3 کیلوگرم در سال رسیده است که این میزان حتی کمتر از بسیاری از کشورهای فقیر آفریقایی است؛ این میزان پایین مصرف گوشت نشان می‌دهد که ازدیاد سگ‌ها ربطی به دامپروری و مصرف گوشت ندارد چرا که سرانه مصرف گوشت کشور سالانه در حال کم شدن است اما تعداد سگ‌های ولگرد همچنان افزایش می‌یابد.

وی درباره ادعای عدم کنترل صحیح مدیریت پسماند توضیح داد: درست است که اوضاع مدیریت و تفکیک پسماند در کشور ما ضعف زیادی دارد اما واضح است که این مورد نسبت به دهه‌های 70 و 80 پیشرفت داشته است؛ اما با وجود این پیشرفت‌ها در موضوع کنترل پسماند نسبت به دهه‌های گذشته، تعداد سگ‌های ولگرد در کشور در حال افزایش است که این موضوع نشان می‌دهد مسئله نوع مدیریت پسماند در کشورمان نمی‌تواند عامل افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد باشد.

این کارشناس محیط زیست با تأکید بر اینکه غذارسانی به سگ‌های ولگرد باید ممنوع شود, خاطرنشان کرد: امروزه به‌دنبال افزایش این غذارسانی‌ها که حاصل تبلیغات رسانه‌های معاند است, شاهدیم که سواحل, تالاب‌ها, جنگل, بیابان, رودخانه, جاده و هر کجا را که مشاهده می‌کنیم مملو از گله‌های سگ‌هایی شده است که از مرز دومیلیون گذشته است و نه جامعه و نه حیات وحش مظلوم از دست آن‌ها در امان نیستند و سالانه هزینه‌های مادی و معنوی هنگفتی را بر کشور تحمیل می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 2
    برای حل این مشکل تو این مملکت کدام سازمان یا نهادی باید اقدام کند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 3
    اینطور پیش بره تعداد سگ ها از آدما بیشتر میشه امان از این دلسوزی بیجای بعضی ها که به سگ های ولگرد غذا می دهند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      امان از نادانی... البته مردم تقصیر ندارن... آگاهی رسانی خیلی دیر انجام شد. من خودم قبلا این کار را می کردم
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    به عنوان یک دوستدار محیط زیست و حامی حقوق حیوانات و بر پایه مطالعات ارائه شده میتوان ادعا کرد غذا دادن به حیوانات رها شده، عدم نظارت بر خرید و فروش حیوانات، رها سازی غیر مسولانه حیوانات به ویژه سگهای گله و خانگی، پیگیری ضعیف نمایندگان دارند این قوانین موثر و مبتنی بر دانش روز، عدم فعالیت مستمر طرفداران محیط زیست، برنامه های غیر مسئولانه توسعه محور بدون رعایت پیوست زیست محیطی و ... فشار بسیار سهمگین را بر محیط زیست آورده است و در گام اول در بخش حیوانات رها شده بایستی هر چه سریعتر و با مشارکت همگانی تصمیم قاطع و علنی اجرایی شود.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 2
    گله های مغز فندقی غذا میریزن اینا از بالا کوه میکشند تو شهر هر چی گربه است می‌ره موش کثافت شهر برمیداره
  • طا الف IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 2
    با سلام هیچکس هم عین خیالش نیست وآسیبهای جدی به خانواده ها زده
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 3
    تمام سگهای ولگرد باید کشته شوند. مگر به حیوانات دیگر مانند پلنگ، گرگ و یا کفتار اجازه زندگی در محل زندگی انسانها داده می شود که این حیوانات درنده باید آزادانه در محل زندگی انسانها تردد کند؟ این استدلال که آن حیوانات همیشه حمله می کنند و اینها فقط بعضی وقتها و اگر گرسنه باشند و هار که دلیل نمی شود. این سگها آسایش و امنیت را از مردم سلب کرده اند و از طرف دیگر آسیب های جبران ناپذیری به حیات وحش وارد می کنند. همین بس که طبیعت مکانیزم هایی برای کنترل جمعیت و ایجاد تعادل در حیات وحش برقرار کرده است که سگها به دلیل پشتیبانی بعضی انواع انسان از آن مکانیزم ها مستثنی شده اند و بی حساب و کتاب به تولید مثل و نابودی بقیه حیوانات ادامه می دهند. دیر یا زود باید تکلیف این گله های سگ و پشتیبانان سگ پرست آن روشن شود.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      تو و خونوادت هم باید معدوم بشین! احمق اگه سگ نباشه گرگ وارد شهر میشه که نتیجش خیلی شدیدتره
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 1
    نابودی حیات وحش ایران ارمغان این گله های سگ بلاصاحب است
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 2
    کره ای ها گوشت سگ میخورن، صادر کنیم به کره جنوبی.. دومیلیون گله اسکناس. دو میلیون گله دلار. چون نفت داریم به این منابع خدادادی بی توجه هستیم.
    • ایرانی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      پسر خب اون ملت چین هستند که عاشق گوشت سگ و گربه هستند و نه کره جنوبی یا شمالی...
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    اینو به این احمق های مثلا دوستدار حیوانات بگید دست از حمایت احمقانه بردارند و شماره کارت ندن یه سری ساده لوح رو غارت نکنن... حمایت درست
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    سگ های ولگرد رو بگیرید و در مناطق شمال تهران و مناطق پولدار نشین کشور آزادشون کنید
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 2
    کشتن حیوانات حرام گوشت تا وقتی خطر جانی ایجاد نکنند حرام است. فروش سگ به چینیها که می دامیم این حیوانات را زجرکش کرده و زنده زنده می سوزانند و یا در آب جوش می اندازند هم حرام است. مضافا اینکه اساسا آنچه اسلام حرام کرده برای همه انسانها مضر است و دادن غذای حرام ولو به کافر حرام است. چون ظلم در حق او است.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    در میاندوآب از ترس گله های سگهای ولگرد از پیاده روی در پارکهای شهر و حتی داخل شهر محروم شدیم ، واقعا کسی به داد مردم برسه!
  • دوست محیط زیست IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 3
    سلام علیکم ، سگ ستیزی را متوقف کنید .
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      دیدی موش نفوذی. بازم یه مطلب ضد انگلیسی رو انداختی تو سطل آشغال. عمدا خواستم تست کنم و بازم برام یقین شد که یه نفوذی انگلیسی تو سایته . سایت yjc هم یه نفوذی انگلیسی داره که هر چندوقت یکبار یه مطلب از ننه الیزابتش می گذاره و هی ملکه ملکه میگه. موش گیری کار سختی نیست. حجت الاسلام طائب هم لازم نداره.بشرطی که خود موش از سایت بره.
  • وحدت ملی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    باس به کل نیروهای مسلح ایران حکم شود تا با ابزار جنگی همه جا سگهای ولگرد از بزرگ تا کوچک آن را به رگبار بسته و قتل عام کنند.. با این وضعیت بی تفاوتی نسبت به‌ معدوم سگ کردن سگها در عرض یکسال دیگه شاید جمعیتشان دوبرابر یعنی چهار میلیون نفر شود..‌ فقط و فقط با اقدام قاطع و انقلابی میتوان جمعیت سگهای ولگرد را نابود کرد..اون سلبریتی های نادان هم دلسوز سگ های ولگرد هستند با آنها در یک قفس زندانی شوند تا با هم به قول معروف حال کنند
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      حتما برو خودتو با تزریق سم معدوم کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس