کد خبر 1374126
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
جنایت آمریکا علیه مردم بومی این کشور

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که توسط وزارت کشور آمریکا منتشر شده است، نزدیک به ۵۰۰ دانش آموز بومی آمریکا در حین تحصیل در مدارس شبانه روزی دولتی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، "راشا تودی" صبح جمعه نوشت، بر اساس این گزارش، از سال ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹، چندین نسل از کودکان بومی آمریکا از والدین خود جدا شده و به مدارس شبانه‌روزی منتقل شدند.  

مقامات در این مدارس نام‌های محلی این کودکان را  تغییر و سخن گفتن به زبان مادری یا انجام اعمال مذهبی را ممنوع کردند. هدف از این اقدامات از بین بردن فرهنگ آمریکایی‌های بومی یا سرخ پوستان بود.  

برنامه درسی مدارس شبانه روزی عمدتاً شامل آموزش نظامی و یادگیری حرفه‌های منسوخ شده دوران ماقبل صنعتی بود. بسیاری از این بچه‌ها مجبور بودند لباس‌های فرم پوشیده و موهای خود را کوتاه‌ کنند.  

آن‌ها حتی توسط مراقبین خود در این مدارس مورد آزار عاطفی، جسمی و جنسی قرار گرفتند.  

بر اساس این گزارش، سلول انفرادی، شلاق، سوءتغذیه و کار سخت یدی شیوه‌های مرسوم در مقابل این کودکان بود. کارشناسان اعلام کردند که در نتیجه این اقدامات صدها کودک در حین تحصیل در این مدارس جان خود را از دست دادند. پیش بینی می‌شود با تحقیقات بیشتر شمار واقعی مرگ و میرها به ده‌ها هزار نفر برسد.  

سرخ پوستان، بومیان قدیمی آمریکا هستند که امروزه به صورت اقلّیتی در میان جمعیت مهاجر بعدی به‌سر می‌برند. این اقوام به گروه‌های بومی آمریکای شمالی تعلق دارند و به زبان‌های گوناگونی گویش می‌کنند.

برخی هنوز به سنّت‌های قدیمی قومی خود پایبند مانده و برخی زیر فشار همسان‌سازی، با فرهنگ مدرن آمریکایی خو گرفته‌اند.  

سال گذشته کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان بومی کانادایی تلنگری به اذهان عمومی و یادآور این نکته بود که از زمان مهاجرت اروپایی‌ها به آمریکای شمالی، بومیان کانادا در معرض تبعیض بوده و این روند تاکنون ادامه داشته است.  

نخستین مدارس شبانه‌روزی دینی در دهه هشتم قرن نوزدهم میلادی و با هدف همسان‌سازی بومیان کانادا با فرهنگ مهاجران آغاز به کار کرد. دولت بودجه مدارس را تأمین و کلیسای کاتولیک آن‌ها را اداره می‌کرد. تا سال ۱۹۹۶ حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی در این مدارس آموزش دیدند که از میان آن‌ها حدود ۶ هزار نفر، به دلایل گوناگون جان خود را از دست داده و برخی نیز مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفتند.  

در ماه‌های اخیر و با کشف اجساد نزدیک به هزار کودک در ساختمان‌های متروکه این مدارس، بار دیگر خاطره سوء رفتار با بومیان در اذهان ساکنان اصلی کانادا زنده شد و اعتراض‌ها به جایی رسید که در روز ملی این کشور هزاران معترض نمادهای صدها سال استعمار این کشور آمریکای شمالی را پائین کشیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس