مسئول غرفه عمان: ایران پیشگام اقدامات فرهنگی مهم در منطقه است

مسئول غرفه عمان در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برگزاری دوره ای نمایشگاه کتاب در کشورهای اسلامی را زمینه ای برای توسعه روابط کشورها ووحدت دیدگاه های مشترک وفهم متقابل دانست.

به گزارش مشرق، حارث الرشیدی با اشاره به روابط تاریخی و ریشه دار عمان و ایران بیان کرد: مردم دو کشور یکدیگر را دوست و برادر خود می دانند و سطح روابط دو کشور نیز رو به پیشرفت است به همین دلیل میزان مشارکت عمان در نمایشگاه تهران بالاست.

وی گفت: برگزاری دوره ای نمایشگاه کتاب در کشورهای اسلامی را زمینه ای برای توسعه روابط  کشورها ووحدت دیدگاه های مشترک وفهم متقابل دانست وبا ابراز تعجب از گستردگی نمایشگاه تهران ومیزان مشارکت خارجی در آن گفت من انتظار دیدن چنین نمایشگاه با عظمتی را نداشتم واین امر بیانگر این واقعیت است که ایران در زمینه فرهنگی گام های محکمی برداشته که حضور کشورهای قوی در نمایشگاه موید آن است.

وی همچنین از اقدامات سازنده ایران برای مهار کرونا تقدیر کرد.

این مقام عمانی با اشاره به اقدامات ارزنده ایران در زمینه ارائه فرهنگ غنی اسلام به جهانیان گفت در نمایشگاه تهران کتب و آثار مقاومت اسلامی عرضه شده که نقش مهمی در بیداری اسلامی دارد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین کفت دفاع از فلسطین وآرمان های آن وظیفه همکانی است.

الرشیدی با تاکید بر مخالفت مردم عمان با هرگونه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی جنایات اخیر این رژیم در حق مردم فلسطین را محکوم و خواستار مجازات جانیان صهیونیست در دادگاه های بین المللی شد.

سی‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. این نمایشگاه از چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت به کار کرده و از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس