وجود 20 هزار تن مرغ مازاد در انبارها/ 80 هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها توزیع شد

وزیر جهاد کشاورزی با اطمینان از کافی بودن ذخایر کالاهای اساسی گفت: ۲۰ هزار تن مرغ مازاد در انبارها ذخیره شده است.

به گزارش مشرق، وزیر جهاد کشاورزی در برنامه شکبه خبر با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز وجود ندارد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنها در اردیبهشت ماه ۲۰ هزار تن مرغ مازاد خریداری کرده و در انبارها ذخیره کرده است.

وی افزود: علاوه بر آن، ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی در ماه‌های اسفند و همین میزان در فروردین انجام شده و در اردیبهشت نیز سقف جوجه‌ریزی همین میزان خواهد بود. بنابراین، نیاز کشور برای این کالای اساسی کاملا تأمین است.

ساداتی‌نژاد در خصوص دلیل صف‌های خرید گفت: به دلیل تغییر قیمتی که ایجاد شده، تقاضا افزایش یافته و هیچ کمبودی وجود ندارد، در حالی که پنج‌شنبه‌های گذشته کشتار مرغ انجام نمی‌شد، اما امشب کشتارهای مرغ فعال خواهند بود و فردا عرضه مرغ گرم در بازار خواهیم داشت.

* توزیع ۸۰ هزار تن روغن خام جدید به کارخانه‌ها

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخیرا ۱۲۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌های کشور توزیع شده بود، گفت: ۸۰ هزار تن روغن خام جدید هم به تازگی به کارخانجات توزیع شده و آنها با قدرت بیشتری تولید خود را انجام می‌دهند و با قیمت‌های جدید در بازار توزیع می‌شود.

ساداتی‌نژاد درباره دلیل صف‌های خرید روغن هم گفت: بخشی از آن به این دلیل است که فروشگاه‌ها روغن‌ را با قیمت قبلی عرضه می‌کردند و تقاضا بیشتر شد.

وی همچنان تأکید کرد که نان و دارو مشمول اصلاح یارانه‌ها نبوده و افزایش قیمتی نخواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی بسیار مطلوب است، گفت:‌ از روز شنبه عرضه جدید نهاده در سامانه بازارگاه وجود خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اکبر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 0
    پس چرا نو بازار کمیابه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    5 0
    اقای وزیر پس چرا این مرغها را به ملت ندادید
  • فراجناحی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    همه چیز هست، ولی شبکه نظارت بازار ناتوان، استفاده از نیروی عظیم بسیج برای نظارت بر فروش کالا به نرخ مصوب و تشویق های شیرین از کسانی که انبار محتکران را لو بدهند علاج طمع سودجویان است
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    7 0
    اگر قرار باشد از روز شنبه مرغ کیلوئی 60 هزار تومان شود مطمئن باشید روی دست صاحبانش میماند و یک عده کسبه که سر و کارشان با مرغ است ورشکست خواهند شد. همین الان هم که مرغ کیلوئی 29500 تومان است خواهان زیادی ندارد. غذا فروشی ها هم احتمالا دکانشان تخته خواهد شد!
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      4 0
      البته رستورانها هم دچار همین مشکل میشوند و خیلی از اونها مجبورند تعطیل کنن چون مردم توان خرید جوجه کیلویی 140-150هزار تومنو ندارند
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      من فست فود دارم با این قیمت مرغ و روغن و نون موندم بکار کنم چطور مغازه رو باز کنم . زدن هر چی کالای اساسی و پایه ی غذای مردمه رو گرون کردن
  • ناشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 1
    وقتی همه اقلام‌مورد نیاز مردم گران شده ، قطعا سفره‌مردم کوچکتر شده و قدرت خرید کم میشه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 2
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.
  • !! IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    صد تن هم ذخیره باشه ، وقتی گرون شده و افراد زیادی ، یارانه شون قطع شده و قدرت خریدشون حداقل نصف شده ، چه فایده ای داره ؟؟!!
  • As IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    4 0
    تو بگو 10000هزار تن تو انبارات باشه چ فایده وقتی داری گرون ب مردم میدین ۳۰۰تومن بارانه دادینه 300برابرش گرون گردینه چیزارو
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 4
    به دهکهای اول تا چهارم، نفری ۶۰۰ هزارتومان یارانه بدهید. دهکهای ۷ تا ۱۰ را کلا حذف کنید، دهکهای پنج و شش را مدیریتی حمایت کنید و همان یارانه ۴۵ و ۵۵ تومانی را بدهید. کالابرگ الکترونیکی غیرقابل اجتناب است.
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    همه چی در بازار هست ولی قدرت خرید نیست!
  • مشهد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا خیر دنیا و آخرتت رو بده جناب رییسی .به حرف و چرندیات یه عده بی سواد توجه نکنید اینها هیچی از علم و اقتصاد نمیدانند و فقط دهان ها رو باز میکندد که چنین و چنان و یه عده دیگه رو هم ترغیب میکنند که شورش کنند .درود خدا برشما دولت مقتدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس