رئیسی: جاماندگانی که مستحق دریافت یارانه هستند هرچه سریع تر شناسایی شوند - کراپ‌شده

رئیس جمهور به مسئولان دستور داد با تعیین شاخص‌های دقیق، هرچه سریع‌تر جاماندگانی که استحقاق واقعی دریافت یارانه را دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول، وزرا و مسئولان دستگاه های ذیربط برگزار شد، پس از استماع گزارش دستگاه های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

رئیس جمهور رسیدگی عادلانه و ضابطه مند به درخواست های معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهمترین وظایف دستگاه های مسئول خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی بر ضرورت وجود شاخص های عادلانه در تعیین دهک ها برای دریافت یا عدم دریافت یارانه ها تاکید کرد و گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است، لذا وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاه های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

رئیس جمهور با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور به دستگاه های متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

 رئیسی خاطر نشان کرد: وزرای دولت و همچنین رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که به برقراری عدالت در توزیع یارانه ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می شود، به خوبی برای مردم تبیین کنند.

رئیس جمهور از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 1
      اقتصاددان چطور اینو حساب کردی، 333 هزار تومن :-)
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 2
      سید جان حتی در ستاد وزارت کشور هنوز مدیران کل اصلاح طلب مستقر هستند و به ریش همه می‌خندند. اول تغییر ساختار و انقلابی گزینی بعد این طرحهای خطرناک. چون نفوذیان دولت قبل قطعا دنبال شکست این طرح حیاتی هستند
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      یک هفته قبل از حذف ارز ترجیهی قیمت برنج 114 درصد زیاد شد چرا مسولان اقتصادی از این عدد چیزی نمی گویند؟ شکر گران شده و دیگر کالاها هم گران شد.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      گرانی کالا و افزایش قیمت دلار تنها را ه حل دولتها در برابر مشکلات اقتصادی ایران است
  • تیمسار IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    10 0
    کاش مصادیق دهک دهم شفاف ارائه میکردن کسی که دوبار تا ترکیه رفته با کسی که اقامت مثلا کانادا داره یکی هس؟ کسی که پانزده میلیون حقوق داره با پزشکی که دویست میلیون در امد داره یکی هس؟
  • RO ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 1
    خدا لعنتتون کنه مشرقی ها ، من جوون رو بدبختر کردین با این طرح
  • جاهد IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 0
    وزیر کشور دیروز فرمودند چهار قلم کالا شامل گرانی شده و هیچ صنفی حق گران کردن تولیدات خود را بخاطر این کالاها ها ندارد* حالا اگه میشه ایشون پاسخ این سوالات مردم را بدهد مگه میشه مرغ گران بشه ولی خوراک مرغ و چلو مرغ و جوجه کباب و چنجه و سوپ مرغ و ته چین مرغ و کالباس مرغ و پیتزا مرغ و الویه مرغ و ساندویچ مرغ و خورشت فسنجان و استامبولی با مرغ و مرغ سوخاری و مجلس عقد و عروسی و مهمانی و تفریح و مسافرت گرون نشه...!!!! آقای وزیر مگه میشه تخم مرغ گرون بشه ولی نیمرو و تخم مرغ اب پز و الویه و املت و آب روغن تخم مرغ و شیرینی و حلوا شکری و کیک و بیسکوئیت و شکلات و هرچه با تخم مرغ سروکار داره گرون نشه...؟؟ آقای وزیر مگه میشه لبنیات گرون بشه ولی شیر قهوه و شیر کاکائو و شیرینی و بیسکوئیت و کیک و شیر نسکافه و پنیر و خامه و سرشیر و دوغ و کره و ماست پر چرب و ماست کم چرب دوغ و گوشفیل گرون نشه... آقای وزیر مگه میشه روغن گرون بشه ولی تمام محصولات پختنی رستوران ها و کارخانجات گرون نشه... مگه میشه مرغ گران بشه ولی محصولات و گوشت سفیدو آبزی مثل ماهی و گوشت قرمز مجلس عقد و عروسی و مهمانی و تفریح و مسافرت گرون نشه...!!؟ مگه میشه پروتئین گرون بشه ولی کنجاله گرون نشه... مگه میشه تمام محصولات بالا گران بشه ولی حمل و نقل گرون نشه...
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 0
    بخدا ۱۵ میلیون حقوق که همون اول سه توننش مستقیم می‌ره بیمه مالیات و سه توننش هم کرایه خونه است ، کجاش جز دهک ثروتمند محسوب میشه نه خونه دارم نه سفر خارجی رفتم فقط یه حقوق ۱۵ تومنی دارن
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 2
    آخر چطور بنده بازنشسته فرهنگی با هشت میلیون تومان مستمری شدم دهک دهم ؟؟؟ آخر چطور بنده بازنشسته فرهنگی با هشت میلیون تومان مستمری شدم دهک دهم ؟؟؟ آخر چطور بنده بازنشسته فرهنگی با هشت میلیون تومان مستمری شدم دهک دهم ؟؟؟
  • اسحق رستمی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    آقای رییسی نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت وکارگران را هم متناسب با تورم کنید وخودبخود ازمیزان یارانه بگیرا ن کم خواهد شد .حقوق رامتناسب با قیمت پراید محاسبه کنید.واونوقت دولت با خیال راحت در تامین یارانه افراد فقیر وبی بضاعت جامعه با تناسب قیمت پراید پرداختی کند .نه اینکه حرف ازجراحق اقتصا بزنید ولی قش کارگر وحقوق بگیر ده برابر هم یارانه تزریق کنید از قافله تامین امورات زندگی عقب خواهند ماند.لطفا حقوق کارمند وکارگر ها را هم جراحی کنید
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 1
    آخر چطور بنده بازنشسته فرهنگی با هشت میلیون تومان مستمری شدم دهک دهم ؟؟؟ آخر چطور بنده بازنشسته فرهنگی با هشت میلیون تومان مستمری شدم دهک دهم ؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 0
    آقای رئیسی همه مردم بطور مساوی تحت پوشش قرار بدهید هیچ دهکی ضامن تن پروری و تنبلی دهک دیگر نیست در طرح شما اعتبارات برای مساعدت برای محصولاتی که مصرف همه گیر دارد. حق همه است - حذف آنها هیچ توجیه عقلی و کارشناسی ندارد - جز اینکه توجیهی نامشروع است - ایجاد توقع برای کسانی است که یارانه دریافت نمی کنند. وزیر حضرتعالی در وزارتخانه ذی ربط توانمندی فقهی بحث را ندارد و در عاملهای مؤثر برای تصمیم سازی فوق العاده ناتوان نشان می دهد.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    بهتر است دولت در ارتباط با افراد مشمول دریافت یارانه نقدی با دقت بیشتری عمل کند مثلا در سامانه مربوطه اعلام می شود که من مالک ماشین سمند هستم آیا مسئول مربوطه می داند این ماشین در اختیار پسرم هست که بیکاره
  • US ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    بنظزم خیلی بیش از حد چهار قلم افزایش دادند(۱۰۰٪) !!! مگر ناثیر نهاد نگغتن ۳۰٪ بوده، / باید میزانذیارانهذافزایش و به ثورت خطی باشد،
  • رضا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    یارانه دادین به مردم و قیمت ها رو بالا بردین . این کجاش هنره ؟ 4 قلم رو گرون کردین 400 قلم گرون شده. به به چه چه هم میخواین
  • امیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 0
    این وزارت رفاه نمی دونم به چه دلیلی یارانه اکثر بازنشسته های نیروهای مسلح را که جانباز هم هستند قطع کرده اینکار عمدی هست
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 0
    عادلانه؟تو این مملکت؟عدل؟
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 0
    لعنت خدا بر کسی که در حق من اجحاف کند.
    • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      الهی آمین و همچنین در حق من
  • محسن IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    همینجوری یارانه کلی ادم رو ندادن به امید اینکه تو روند اعتراض هر ده نفر 7نفرش پشیمان بشن از سختی دنبال کردن دریافت یارانه.
  • آتش به اختیار IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    عدالت یعنی پول شیر نان به یکی بدن به یکی ندن دستوران میده بالایی هم خوشحالم این دستور داده اونم به دعا نیایش بپردازم
  • الفبا IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    هر چند میدانم احتمال رسیدگی به انتقادها بعید است (نمونه واضحش، مسئله خانماسوز و ضد ملی و عامل نفوذ افراد نالایق و مستعد فساد و خیانت در نهادها حاکمیتی یعنی آموزشی مراکز خصوصی، که دروان کرونا شدت یافته، به طوری حتی مراکز مهارت آموزشی تحت مجوز وزرات ارشاد و علمی و کاربردی و غیره به شدت دارند سوءاستفاده میکنند امتیاز حق برگزرای آزمون و دادن نمره! چنان وضع وخیم است جستجوهایی در اینترنت بکیند خواهید دید مصلا فلان مدرسه از راه دور با سوءاستفاده نمره مستمر 10 تضمین قبولی 100% میدهد/ این فاجعه فساد آموزشی در نهایت بعد جند نسل وضع بدحال کارامدی اداره است که بر فرض هر چقدر قانون خوب باشد، مجریان بد عمل میکنند، بسیاری تصمیم گیران و عاملین سواد کافی ندارند و شاید برخی تحت نفوذ مافیایی ها و دشمان اجنبی ضد ایرانی هستند)، صرفا برای ثبت نظرم میگویم، قضیه دور باطل فساد تورم-یارانه ها هم ناشی از دهها سال از فساد اموزشی است، وگرنه چرا باید سر مسئله هسته ای کشور 20 سال در باتلاق تحریم فرو برود و برجام علی رغم آمادگی طرف مقابل، یکسال احیا نشود؟
  • الفبا IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اینها همه بهم ربط دارد، کشور شرطی شده به تحریم و عدم آزادی تجارت با خارج
  • رامین IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بلیطش سوخت
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    روش قبلی یارانه اگه غلط بوده چرا با یه غلط دیگه داره جاش عوض میشه. بیت المال برای همه است . در روش قبلی آن کسی که زیادتر مصرف میکرد یارانه بیشتر میگرفت ولی در روش جدید چرا به همه یارانه نمیدهند که پول بیت المال به مساوی بین همه به صورت یکسان تقسیم و همه بهره یکسان از یارانه داشته باشند. آیا بیت المال حق همه به صورت یکسان هست یا نه.
  • محمد رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    آقای مسئول توجه بفرمایید. شما سر جمع در آمد خانواده رو ملاک عمل قرار دادید. راجع به مثال های زیر چه نظری داری 1- خانواده سه نفره مادر مستمری بگیر است /پسر ازدواج نکرده و برای خودش کار و کاسبی دارد و خرج خودش و رفیق بازی میکند ولی در خانه خرجی مادر بدبخت رو مصرف می کند /دختر کارمند است و در آمد خودش رو خرج قر و فر خودش میکند و از در آمد مادر روزی میخورد . تقصیر این مادر چیست که الان باید یک پنج کیلویی روغن رو بیشتر از 300هزار تومن بخرد. حداقل یارانه یک نفر رو به او می دادید.2 . زن و شوهری که هر دو کارمند هستند شما از کجا میدانید این زن درآمدش رو توی خانه شوهر خرج میکندو مثلاً خرج خانواده نیازمند خودش و یا برای خودش ملک یا خانه نمیخره. شوهر بدبختش چه گناهی کرده . حداقل پول یارانه اون زن رو ندید سه نفر دیگه توی خانه چه گناهی دارن.3-یکی از موارد بررسی شده گردش حساب است. اگه مثلا خواهر زن بخواهد ازدواج کند و مادر زن پول برای جهیزیه ندارد حالا یکی تلاش کند و وام بگیرد و در اختیار این مادر برای جهیزیه بگذارد و حالا مادر هرماه برای قسط پول به حساب وام گیرنده واریز تا خرج قسط وام گیرنده شود این گردش حساب باید مانع واریز یارانه اون بنده خدا بشود.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    دولت باید هرچه سریعتراز این روش حراحی اقتصادی دست بکشد وازمردم عذر خواهی کند وفقط روش کالا برگ الکترونیکی را انهم هر کالایی را که میخواهد ازاد کند رامالتفاوت نرخ آزاد وسهمیه به انداره وواقعی وبه قیمت قبل را درکارت بریزد بعد اقدام کند وگنترلهای لازم را بر روی تولید کننده وتوزیع کنند وفروشنده داشته باشد-تا مردم اعتماد کنند-ولاعیر
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    نطام حکومت ودولت باید هرچه سریعتراز این روش حراحی اقتصادی دست بکشد وازمردم عذر خواهی کند وفقط روش کالا برگ الکترونیکی را انهم هر کالایی را که میخواهد ازاد کند رامالتفاوت نرخ آزاد وسهمیه به انداره وواقعی وبه قیمت قبل را درکارت بریزد بعد اقدام کند وگنترلهای لازم را بر روی تولید کننده وتوزیع کنند وفروشنده داشته باشد-تا مردم اعتماد کنند-ولاعیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس