کد خبر 1373719
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
مصر از کشته شدن ۵ نظامی و ۲۳ تروریست در سینا خبر داد

ارتش مصر چهارشنبه شب گزارش داد که در درگیری ارتش این کشور با تروریست‌های مسلح در صحرای سینا در شمال شرق این کشور، پنج نظامی و ۲۳ فرد مسلح کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های مصری، ژنرال غریب عبدالحافظ سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب منتشر شد اعلام کرد که در این عملیات در واقع انتقام خون شهدای ارتشی صورت گرفته است.

وی افزود: روز شنبه عناصر تروریستی در چندین کانون محاصره شدند و با حملات هوایی هدف قرار گرفتند که در جریان آن ۹ عنصر کشته شدند.

سخنگوی ارتش مصر در ادامه گفت که هفت تن دیگر نیز در حمله دیگری که بامداد چهارشنبه رخ داد، از پای درآمدند.

عبد الحافظ تصریح کرد که ارتش مصر یک حمله تروریستی به یکی از ستون‌های امنیتی در شمال سینا را خنثی کرد، هرچند در این حمله ۴ نظامی مصری به همراه هفت تروریست کشته و دو سرباز نیز زخمی شدند.

وی بار دیگر تأکید کرد که ارتش همچنان به تلاش برای مبارزه با تروریسم و نابودی ریشه‌های آن ادامه می‌دهد.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر یکشنبه شب به ریاست عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری این کشور تشکیل شد که در بیانیه‌ای بر پاکسازی مناطق سینا از عناصر تروریستی تأکید شد.

این حمله چند روز پس از آن رخ داد که ۱۱ نظامی مصری  شنبه شب بر اثر حمله تروریستی در شرق کانال سوئز کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

این درگیری در پی اقدام تروریست‌ها برای حمله به تاسیسات تصفیه آب در شرق کانال سوئز رخ داده بود.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر نیز همان شب در واکنش به این حمله تروریستی گفت که عملیات تروریستی هرگز نخواهد توانست عزم و پافشاری مصری‌ها و نیروهای مسلح آن را برای تکمیل ریشه کنی تروریسم خدشه دار کند.

به باور کارشناسان، حمله روز شنبه از سوی گروه‌های تروریستی با توجه به کاهش اخیر "عملیات تروریستی" در سینا و اعلام مصر برای بازسازی و بازگرداندن شهروندان به خانه هایشان، پس از سال ها عملیات نظامی همه جانبه در این منطقه صورت گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    داعشی ها اسرایل آورد از سوریه تو سینا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس