کد خبر 1373535
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
اتمام حجت دادستان کل کشور با محتکران و اخلالگران توزیع کالا در بازار

دادستان کل کشور با محتکران و اخلالگران توزیع کالا در بازار اتمام حجت کرد و گفت: دستگاه قضائی برای مجازات این افراد با جدیت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، مدیریت ارز" و "کنترل بازار" دو عرصه مهمی بود که حجت‌الاسلام محسنی‎‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه و در راستای کمک به دولت جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم بر روی آنها تأکید کرد و با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی برای مقابله با گران‌فروشی و احتکار، گفت: دستگاه قضائی با تمام توان در موضوعات "مدیریت ارز" و "کنترل بازار" و همچنین "مقابله با گرانفروشی و احتکار" به دولت کمک خواهد کرد تا از ناحیه سودجویان گزند و آسیبی به معیشت و سفره مردم وارد نشود.

در همین باره حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به دستورات رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: محتکران و سنگ‌اندازان در بازار بدانند که با انجام چنین اقداماتی مرتکب جرم خواهند شد و دستگاه قضائی برای شناسایی و مجازات این افراد با جدیت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دادستان کل کشور بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به عوامل خارجی از جمله تحریم‌ها و افزایش قیمت جهانی کالاها بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی مستلزم تعامل، هماهنگی و همکاری بین قوای سه‌گانه و مردم است، گفت: دستگاه قضائی براساس وظایف ذاتی خود با عواملی که باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور می‌شوند و اقدام به احتکار، قاچاق و گران‌فروشی‌ می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: برخورد با محتکران و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به صورت ویژه در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد، رسیدگی به برخی امور جزو وظایف ذاتی قوه قضائیه نیست اما دستگاه قضایی از باب همکاری و تعامل با دولت در اصلاح ساختار اقتصادی کشور، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

منتظری با تأکید بر مشارکت همگانی در حل مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: هیچگاه وضعیت معیشت مردم از دید مسئولان پنهان نبوده و به مشکلات واقف هستیم، لذا باید با مشارکت همگانی تلاش کنیم تا این مسائل حل و فصل شوند.

وی افزود: ممکن است عده‌ای در داخل کشور که منافع آنها به خطر افتاده است، در مقابل اقدامات مسئولان سنگ‌اندازی کنند، همچنین این امکان وجود دارد که عده‌ای به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، با واسطه یا بی‌واسطه اقدام به همکاری با معاندین کنند؛ لذا این افراد بدانند که با انجام چنین اقداماتی مرتکب جرم خواهند شد و دستگاه قضائی برای شناسایی و مجازات این افراد با جدیت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی باید میان بخش‌های مختلف هماهنگی‌ ایجاد شود؛ از این رو لازم است تا مراجع قضائی سراسر کشور برای همکاری با دولت هماهنگ شوند.

وی افزود: هفته آینده برنامه‌ای ویژه برای ایجاد هماهنگی بین دادستان‌های مراکز استان‌ها خواهیم داشت تا هم در برخورد با عناصر و مجرمانی که به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم هستند و هم در راستای برخورد با اخلالگران در توزیع کالا، احتکارکنندگان و قاچاقچیان کالا، قدم‌های مثبتی در راستای اصلاح اقتصاد کشور برداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    احتکار گران را باید با جدیت اعدام کرد برخورد شما چیه؟؟؟جریمه!!!زندان
  • حیدری IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    جناب دادستان تا الان خواب تشریف داشتید
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 2
    آسیب به معیشت وسفره مردم فقط از طرف دولت ومجلس وارد می شود
  • احمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    الان مثل خلخالی کشور لازم دارد تا این لجنهای کثیف رو اعدام کنه تا چند تا از این محتکران که کثیفتریک موجودات هستند اعدام نشود کرانی تمام نمشود
  • . IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    درود
  • نامی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    محتکران رو بی ابرو کنید جلوی مردم تا شناخته شوند و دیگه نتونند سر بالا کنند
  • علی شریف IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    یک بار مثل عربستان فردی که احتکار و گران فروشی می کند با ..... اگه دیگه کسی پیدا شد احتکار کند ببینید گلستان می شود
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      عربستان تمام و کمال برده و گاو شیرده امریکاست و سالانه 100 ها میلیارد دلار نفتی از او کالا میخرد و به سازش در منطقه میرقصد لذا با خیال راحت گردنکشان داخلی اعم از سیاسی و اقتصادی را در دسته های 50 نفری گردن میزند
  • خان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    جدیت یعنی چند نفر رو بموقع بکشی بالای دار والا این جریمه ها جای خسارت وارده بمردم را نمی گیره و اینها هم پرروتر میشن۸
  • روح الله IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    این اتمام حجت ها ارزش نداد
  • عبدالله IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    به قول معروف: دوصد گفته چون نیم کردار نیست!
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    درود
  • مینا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    عالی
  • حسن IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    تنها راه اصلاح امور برخورد جدی با محتکران است و نیز با قاچاقچیان ای که کالاها و نیازهای مردم را از مرزها خارج می کنند آقای دادستان این مسئله به شما و مرزبانان مربوط می شود اعمال قدرت تنها راه جلوگیری اذین ولنگاری و بی عرضگی است و سلام
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    بشدت یعنی چجوری؟؟؟تمام دارایی این افراد رو باید مصادره کنید شلاقشوم بزنید و بهشون رحم نکنید
  • شیردل IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    الان محتکران از ترس دارن میلرزن،بنده خدا تنها راهش اعدامه بعد ببین چطور ارزانی و فراوانی میشه!
  • وحید IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    مثلا چکار میکنید،نهایتا جریمه اونهم اگه قاضی پاکدست باشه، نکنه فکر کردید قانون کره جنوبی، سنگاپور یا امثالهم بر کشور حکمفرماست
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    اتمام حجت با خیانتکار؟خسته نشدین از اینهمه اتمام حجت؟یکم عمل کنید نونیاز بیت المال به اسم حقوق و...میگیرید قدریش روحلال کنید
  • هالو IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    به قول معروف ترسیدم
  • MD ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    و گران فروشان, گران فروشان, گران فروشان........ این روزها هرکس برای خودش قیمت میده, امیدوارم که ماموران تعزیرات همراه با قاضی در سطح شهرها به شدت قیمتها را پیگیری کنند و با دستور مقام قضایی که همراهشان هست متخلفین در همان زمان محل مجازات و تنبیه بدنی بشوند.
  • حسين DE ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    تو رو خدا تصاوير اين محتكران زالو صفت و خون آشام را چاپ و منتشر كنيد تا مردم با چهره هاى پليد و خبيث و شيطانى اين وطنفروشان آشنا شوند ،اين خائنين امنيت غذائى كشور بخاطر كسب سود به خطر انداخته اند با محتكران بايد به مثابه خائنين به ميهن و ملت و انقلاب و دين و آئين رفتار كرد،نبايد كوچكترين گذشتى و يا اهمالى در قبال اين خائنين صورت بگيرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس