کد خبر 1373330
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

ارتش چین نسبت به عبور کشتی رزم ناو آمریکایی از تنگه راهبردی تایوان هشدار داد و اعلام کرد چنین اقداماتی موجب تشدید تنش ها در این منطقه می شود.

به گزارش مشرق، ارتش آزادی بخش چین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور یک فروند رزمناو آمریکایی مجهزبه موشک کروز از تنگه تایوان را رصد کرده و به آن هشدار داده است.

فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: آمریکا مکرراً چنین نمایش‌هایی را اجرا می‌کند و با ایجاد دردسر، سیگنال‌های اشتباهی را به نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال و عمداً تنش‌ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای منطقه رزمی شرق همیشه در حال آماده باش هستند، قاطعانه با تمام تهدیدات و تحریکات مقابله و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع می‌کنند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا همانند موارد پیشین تحریک و یا نقض آب‌های سرزمینی پکن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور رزمناو «یو اس اس پورت رویال» از تنگه تایوان در روز سه شنبه، عبوری بر طبق روال معمول در آب‌های بین المللی و براساس قوانین بین‌المللی بوده است.

عبور رزمناو آمریکایی از تنگه راهبردی تایوان پس از آن صورت می‌گیرد که پکن اخیراً از برگزاری رزمایشی در شرق و جنوب شرقی جزیره تایوان خبر داده بود.

چین اخیراً هشدارهای شدیداللحنی به آمریکا درباره سوءاستفاده واشنگتن از مسئله تایوان صادر کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، واشنگتن اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

حضور و عبور ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه تایوان و مناطق اطراف آن، در راستای سیاست ایندوپاسیفیک ایالات متحده صورت می‌گیرد که طی آن واشنگتن تلاش می‌کند تا با تحریک مناطق جدایی طلب، از جمله تایوان، هنگ کنگ، تبت و … بهانه‌ای برای حضور نظامی در منطقه جهت به چالش کشیدن قدت روزافزون پکن ایجاد نماید.

ناگفته نماند که تحریکات آمریکا در این منطقه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شدت بیشتری یافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس