افزایش بهای انرژی در انگلیس؛ ناتوانی ۱۰ میلیون نفر در گرم کردن خانه‌ها

مدیر شرکت تامین کننده برق انگلیس گفت، با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبوض انرژی خانوارهای انگلیسی افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، مدیر عامل شرکت اسکاتلندی تامین کننده برق انگلیس گفت که با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبض انرژی خانوارهای انگلیسی ممکن است افزایش یافته و تا اکتبر به ۲۹۰۰ پوند (۳۵۷۶ دلار) برسد.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» روز سه شنبه به نقل از «کیت اندرسون» مدیر عامل شرکت اسکاتلندی «پاور اسکاتلند» نوشت، با توجه به اینکه حدود ۱۰ میلیون خانه در انگلیس به طور بالقوه قادر به پرداخت هزینه گرمایش خود نخواهند بود، دولت باید یک طرح حمایتی ایجاد کند.

اندرسون گفت که خانوارهای انگلیسی قبلاً شاهد افزایش ۷۰۰ پوندی هزینه‌های انرژی از جمله برق و گرمایش بین اکتبر تا آوریل بوده‌اند و انتظار می‌رود که این افزایش تسریع شود.

اندرسون که شرکتش برق بخش‌هایی از اسکاتلند، انگلیس و ولز را تامین می‌کند گفت، شاهد افزایش گسترده سطح بدهی مشتریان خواهیم بود و به نقطه واقعا وحشتناک که مایل نیستیم می‌رسیم.

در حالی که شرکت اسکاتلند پاور دارای دو نیروگاه بادی است و آن را اداره می‌کند، اکثریت نیروی برق انگلیس از نفت، گاز و زغال سنگ تامین می‌شود. فقط یک پنجم انرژی کشور از منابع کم کربن از جمله باد، خورشید و هسته‌ای به دست می‌آید.

اندرسون جهش هزینه‌های خانوار را عامل افزایش قیمت عمده فروشی گاز در سراسر جهان دانست که با درگیری در اوکراین تشدید شده است. انگلیس به طور داوطلبانه واردات نفت و گاز روسیه را قطع کرده است و سران اروپا نیز در حال تلاش برای قطع تدریجی انرژی روسیه هستند.

به نوشته این وبگاه، برخی قبلاً به دنبال منابع جایگزین گرما بوده اند که نتایج فاجعه باری به همراه داشته است.  آتش نشانی لندن روز دوشنبه اعلام کردند  که نیروهای این یگان آن با ۱۰۰ مورد آتش سوزی در خانه شامل شومینه های روباز، مشعل ‌هاای چوبی و بخاری در ماه‌های اخیر مواجه شدند. 

از سویی دیگر جدای از  از انرژی، هزینه غذا، پوشاک و حمل و نقل در سراسر انگلیس افزایش یافته است. «اندی هالدن» اقتصاددان ارشد انگلیس گفت که این تورم فزاینده در طول سال و تا سال آینده یا حتی سال بعد از آن ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 1
    این هم رفاه در غرب
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • علی محمد IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    فقط قبضشون؟ ما که فقط مونده ازمون پول نفس کشیدن هم بگیرین!
  • US ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    امروز بازده می ساعت هفت به وقت اوکراین گاز نورد استریک دو بخاطر دستور آقای زلینسکی قطع خواهد شد و بعضی از کشورهای اروپایی بدون گاز خواهند ماندو اینقدر به اوکراین اسلحه دادند تا اینکه آمریکا در جنگ نیابتی علیه اروپا پیروز شد! حالا ببینم با شرق آسیا که نفت و گاز ارزان دریافت می‌کنه و این هم نان خور مثل اروپا هم ندارند و اتفاقا از نظر توسعه ای دارند چند برابر سریعتر از اروپا توسعه پیدا می‌کنند چطور می‌خوان رقابت کنند!!!!!! روسیه داره پولش رو دریافت می‌کنه ولی اروپا به خاطر آمریکا داره برمیگرده به عصر حجر!!!!! جواب فاشیسم قربونت برم و تمجید نیست که اصلاح طلب دایم تکرار می‌کنه!!!!!! حالا برید به اوکراین و زلینسکی اسلحه بدید!!! از سر صدقه ای انرژی فراوان و ارزان روسیه توسعه یافته شدند حالا به روسیه لاف میزنند میکند ۶۰ درصد اقتصاد بین المللی را داریم روسیه دو درصد!!! واقعا مغز معیوب به این میکند!!!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    غربگدا: خوش بحالشون ، ما آرزو به دلمون موند نتونیم خونه هامونو گرم کنیم، اینم شد زندگی؟؟!!
  • ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    وناتوانی 85 میلیون ایران در تهیه مایحتاج زندگی شان
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 1
      ما تو نونمون تو تهیه دارو دربدریم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    اخی،چقدر این انگلیسیها بدبختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس