.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی یک کنفرانس ویدئویی به رهبران گروه ۷ گفت که اوکراین از این سازمان انتظار دارد تا به احیای اقتصاد کشور کمک کند.

سرویس جهان مشرق _ در روز هفتاد و ششم جنگ اوکراین و روسیه، همچنان نبرد فرسایشی و بدون نتیجه خاص برای ارتش روسیه در جبهه شرقی اوکراین ادامه دارد؛ روز گذشته قوای اوکراینی با ضد حمله ای نسبتا بزرگ در حومه شمال شرقی خارکیف، تقریبا موفق شدند ارتش روسیه را به نزدیکی مرزهای بین المللی با این کشور عقب برانند.

در این محور، ارتش اوکراین موفق به بازپسگیری شهرهای Bairak، Rubizhne، Verkhnii Saltiv و Zamilivka شده است.

ضد حمله گسترده ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف/ زلنسکی: مسکو باید به اوکراین غرامت جنگی بدهد/ ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا +نقشه و تصاویر

مسئله عقب نشینی ارتش روسیه از مناطق مختلف اوکراین (مانند جبهه شمال کی‌یف یا حومه سومی و خارکیف) نه تنها امکان تصرف این مناطق استراتژیک را برای همیشه از بین می‌برد، بلکه موجب می‌شود تا با آزاد شدن حجم عظیمی از قوای اوکراینی از این مناطق و انتقال آنها به جبهه دونباس، مانع از پیشروی ارتش روسیه در آخرین محور عملیاتی جنگ اوکراین شود.

ضد حمله گسترده ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف/ زلنسکی: مسکو باید به اوکراین غرامت جنگی بدهد/ ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا +نقشه و تصاویر

در محور شهر ایزیوم در جنوب خارکیف نیز، در یک هفته اخیر بسیاری از موضع ارتش روسیه در حومه شهر از دست رفته و با ادامه این وضعیت ممکن است ارتش اوکراین کنترل مرکز این شهر فوق راهبردی را نیز به دست بگیرد؛ از دست رفتن شهر ایزیوم برای ارتش روسیه به منزله از دست رفتن جبهه دونباس خواهد بود.

ضد حمله گسترده ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف/ زلنسکی: مسکو باید به اوکراین غرامت جنگی بدهد/ ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا +نقشه و تصاویر

آموزش ۳۱۰ نیروی اوکراینی در خاک امریکا

یکی از مهمترین اقلام حاضر در لیست کمک های نظامی به ارتش اوکراین، ارسال حدود ۹۰ دستگاه هویتزر کششی مدرن M۷۷۷ بود که توان قابل توجهی به توپخانه ارتش اوکراین می‌دهد.

زاخارووا: مزدوران اسرائیلی به اوکراین پیوسته‌اند/ رونمایی از "هواپیمای روز قیامت" در رژه میدان سرخ مسکو +فیلم و تصاویر

منابع نزدیک به وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" اعلام کردند که تا کنون ۳۱۰ نفر از پرسنل ارتش اوکراین آموزش کاربری این هویتزرهای ۱۵۵ میلیمتری را در خاک امریکا به پایان رسانده و به اوکراین بازگشته اند؛ همچنین گفته می‌شود ۵۰ نیروی اوکراینی دیگر نیز در حال تکمیل دوره آموزشی خود در این کشور هستند.

درخواست زلنسکی از کشورهای عضو G۷

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، از رهبران کشورهای G۷ برای احیای اقتصاد اوکراین کمک خواست (کشور های G۷: آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن).

رهبران G۷ همچنین خاطرنشان کردند که از آغاز حمله، G۷ بیش از ۲۴ میلیارد دلار کمک مالی و مادی به اوکراین اختصاص داده است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی یک کنفرانس ویدئویی به رهبران گروه ۷ گفت که اوکراین از این سازمان انتظار دارد تا به احیای اقتصاد کشور کمک کند.

ضد حمله گسترده ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف/ زلنسکی: مسکو باید به اوکراین غرامت جنگی بدهد/ ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا +نقشه و تصاویر

وی تصریح کرد: هدف نهایی اوکراین تضمین خروج کامل نیروها و تجهیزات نظامی روسیه از سراسر اوکراین و تضمین توانایی این کشور برای دفاع از خود در آینده است و همچنین از حمایت اعضای G۷ تشکر میکنم. زلنسکی پیشتر گفته بود که روسیه و کشورهای اروپایی باید در احیای این کشور پس از پایان جنگ شرکت کنند و مسکو باید به اوکراین غرامت بپردازد.

ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا

بامداد امروز ارتش روسیه حملات سنگین هوایی و موشکی را علیه بندر اودسا در جنوب غرب اوکراین اجرا کرد.

در این حملات به مانند روزهای گذشته، زیرساخت های نظامی و بندری و انبارهای سوخت و مهمات و محل های حضور احتمالی مزدوران خارجی حاضر در خاک اوکراین هدف قرار گرفتند.

ضد حمله گسترده ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف/ زلنسکی: مسکو باید به اوکراین غرامت جنگی بدهد/ ادامه حملات سنگین موشکی به بندر اودسا +نقشه و تصاویر

مدت هاست کارشناسان احتمال می‌دهند نیروی دریایی روسیه برای به دست آوردن یک پیروزی بزرگ میدانی و اهرم فشار بر دولت کی‌یف به دنبال اجرای عملیات آبی خاکی برای تصرف بندر اودسا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    35 25
    ارتش روسیه یعی ارتش مانور و رژه و نیروی هوایی و بمباران. روی زمین صفر و زیرصفر.
    • DE ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      18 18
      چون روسیه داره با کل دنیای غرب و صهیونیستها و تروریستها و امریکایی ها وناتو و خصوصا داعشی که در سوریه توسط روسیه و ایران نابود شد میجنگه باید روش جنگی خودش را عوض کنه و مانند روش گاوچرانهای جنایتکار طوری بمبارون کنه که حتی پشه ها هم از بین بروند چه برسه به تروریستهای داعشی و آزوفی. اگر اینکار را نکنه و یکی از شهرهای مهم روسیه را با موشک بزنند صددرصد چهره جنگ سریعا عوض میشه و با بمبهای هیدروژنی کیف و کل اوکراین نابود میشه بعد دقیقا جنگ جهانی شروع میشه و برای اولین بار شهرهای مهم امریکا با بمب اتم نابود خواهد شد کل اروپا با بمب اتم نابود خواهد شد و خود روسیه هم نابود میشود. روسیه غیر از زیردریایی هایی که کلاهک اتمی برتاپ میکنند و در زیر اقیانوسها مخفی هستند پایگاههای اتمی زیر دریایی مخفی فراوانی دارد. اگر اینطور شد بعد از جنگ جهانی سوم ملت فقط با چوب و سنگ خواهند جنگید زیرا همه چیز نابود شده است. درتاریخ آینده گان خواهند خواند علت جنگ جهانی سوم و کشته وزخمی و بیخانمان شدن چند میلیارد نفر فقط رفتار و ماموریت یک دلقک بود.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      12 1
      از دست رفتن ایزیوم یعنی شکست روسیه یعنی پیروزی آمریکا و پیروزی نظم نوین جهانی و تک قطبی شدن جهان و این یعنی فشار به ایران.پس ایران باید دخالت کند و آینده اش را برای فروش چند بشکه نفت در حال حاضر فدا نکند
    • NL ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      9 5
      وی پی ان المان تو که انقدر حرص و جوش برای اربابت رو میخوری چرا نمیری همراه اربابان روسیه ایت بجنگی.ما هم دعا میکنیم به همراه سربازان روس عزیز تر از جانت زودتر به دیدار یار استالین بذار در جهنم بشتابی.
    • DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      روسیه قصد تصرف اوکراین را نداره تنها شرق اوکراین را می خواهد و در حال حاضر اینجور که رو نقشه دیده می شه در صدد جدا کردن شرق اوکراین و محکم کردن اون و غیر قابل تصرف شدنش توسط اوکراین است به همین دلیلهم روسیه ازجنگ صحبت نمی کنه بلکه عملیات نظامی که وارده فاضه دوم شده
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      2 0
      روسها متوجه تله جنگ در درون اوکراین بودند حرکات اولیه آنها مانور بود - چند سال بود غرب داشت در اکراین تله گذاری می کرد اما در شرق و دریای سیاه سایه خشک روسها امان آنهارا بریده بود واقع بین باشیم که امروز اوراینی ها عملا استراتژی ترین نقاط اوکران را از دست دادند کیف را مرکز تلاقی آتش پرتابگرهای منحنی برد کرده اند - ارتباط آنها از منفذ حیاتی ملت اکراین با دریاس سیاه قطع شده است دریا تنفسگاه هرملتی است ملت ایران اوکراین با قطع ارتباط بادریا در خشکی متضرترین دست آورد این دلقک است این دلقک مثل سران اسرائیل و داعش و بعثی های عراق دچار سوء سیاست است - اوکراین در این جنگ بسیار نابخردانه حتی از شاهان قجری هم نابخردانه تر تن به جنگ به همسایه اش داد علی رغم اینکه صد راه معقول برای برون رفت از بحران ایجاد شده باهمسایه اش داشت - کشوری که تن به جنگ با همسایه می دهد سیاسیون آن همانند بعثی های عراق بی خرد ترین ها هستند. اوکراین می خواست از تاکتیک ایران در جنگ تحمیلی با بعثی ها استفاده کند که در ایران انقلاب شده بود ارتش آسیب دیده بود اصلا دلیل اشغال سرزمینها و شهرهای ایران عمدی نبود اما رژیچی های اوکراین دچار غفلت زیانباری شدند و از عهده این خسارت برنخواهند آمد.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 18
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • US ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 5
      سلاح هاش اگر بنجل بودند اینگونه روسیه در اکراین گیر نمیکرد. فراموش نکن امریکا صرفا رده سلاح های دفاعی سبک و متوسط به اکراین داده است اگر سلاح تهاجمی بدهد ارباب پوتین دو هفته هم دوام نخواهد اورد تنها بمب هسته ای است که برای پوتین باقی مانده است.
    • DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 4
      سلاح هاش اگر بنجل بودند اینگونه روسیه در اکراین گیر نمیکرد. فراموش نکن امریکا صرفا رده سلاح های دفاعی سبک و متوسط به اکراین داده است اگر سلاح تهاجمی بدهد ارباب پوتین دو هفته هم دوام نخواهد اورد تنها بمب هسته ای است که برای پوتین باقی مانده است// امریکا قراره دیگه به اوکراین اسلحه نده و دقیقا مدرنترین اسلحه های امریکا را به روسیه بدهد و روسیه را مسلح کند به انواع اقسام اسلحه های امریکایی که خود امریکا بهترین هاش را در افغانستان استفاده کرد و مانند بند تمبون در رفت از افغانستان، و قرار است روسیه هم با استفاده از مدرنترین اسلحه های امریکا مانند بند تمبون از اوکراین در بره چون اینطور که روسیه با اسلحه های قدیمی مسخره دوران شوروی زنگ زده داره میجنگه جنگ سالها تا نابودی کامل اوکراین ادامه داره. اروپا اولین قاره است که بیشتر از سایر جاها سالم میماند زیرا تا چند ماه دیگر که صدور نفت و گاز مفت روسیه قطع شد و زمستان رسید اروپا میشه فریزر و خب چیزهای فریز شده سالم تر میمونند دیرتر خراب میشن. حداقل استفاده جنگ برای اروپایی ها.
  • سلام IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    24 13
    بنابر نظر کارشناسان معتبر نظامی، کشور روسیه داره روزی دستکم ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار هزینه جنگ میکنه. میانگین ۹۰۰ میلیون هم که در نظر بگیریم تا اینجای جنگ نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار خرج گذاشته روی دستشون. این رقم واسه اقتصاد روسیه رسما سم خالص حساب میشه. واسه همینه آمریکا هر کاری که از دستش بر میاد نمیزاره روسیه از این جنگ جون سالم بدر ببره... پوتین غرق میشه توی اوکراین. ذره ای شک نکنید.... استان خارکیف هم داره آزاد میشه. این یعنی دیگه اوج درماندگی روسیه.. تسلیت میگم به روسیه.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      21 8
      ابر قد قد جهان قمپوزیه(روسیه) طرفداران داخلی اش هم مثل خودش فقط گنده گویی بلدند و در واقعیت هیچی نیستند
    • ارتشی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      11 17
      جناب سلام این مقدار هزینه مشخص جنگ هستند در حالیکه هزینه های جنگ بسیار بیشتر ازین برای روسیه بوده این هزینه های مستقیم هستند هزینه های غیر مستقیم هم شامل از دست رفتن تانکها خودروهای زرهی خودروهای امداد سوخت رسان هواپیماها پهپادها پدافند بالگردها توخانه ها سلاحهای سبک انفرادی ناوها قایقها وغیره هستند شما فقط هزینه اون ناو روسی که غرق شد را در نظر بگیر فارغ ازینها هزینه های بسیاری نیز برای کفن و دفن نظامیهای فوت شده روی دست روسیه میماند فارغ از نابودی انبارهای سوخت و مهماتشان و تخریب ریلها پلها و شهرهای مرزی انها از همه اینها بگذریم پولهای بلوکه شده روسیه و تحریمها همه رو با هم بخوایم حساب بکنیم چندین برابر اون هزینه خواهد شد جنگ بسیار هزینه بر هست
    • DE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      12 8
      بنابر گفته بارها و بارهای رسمی فقط دولت آلمان که بسیار راحت میشود آنرا در اینترنت خواند ونه با گفتن کلمه نامفهوم و بی اعتبار "بنابر نظر کارشناسان معتبر نظامی !!!!" فقط آلمان بایستی " هر هفته بیش از 10 میلیارد دلار " یارانه به مردم بدهد تا خسارت ناشی از گران شدن نفت و گاز را جبران کند. هفته ای 10 میلیارد دلار.تازه صادرات گاز و نفت روسیه به کشورها قطع نشده فقط 3 تا کشور کوچک که حاضر نشدندروبل بدهند .روسیه بخاطر خطر امپریالیسم امریکا و دلار بی پشتوانه اش سالهاست هزاران تن طلا خریده و انبار کرده است. فقط پاکستان و چین و هندوستان بیش از 3 میلیارد جمعیتی هستند که صد دردصد به انرژی روسیه محتاج هستند و چین واردات نفت و گاز خوداز روسیه را افزایش داد و قرارداد 25 ساله امضاء کردند. شما ناراحت مخارج جنگ روسیه نباش آنها سالهاست منتظر چنین روزی هستند و با این بادها نمیلرزند. تحریمهای امریکای جنایتکار علیه ایران در تاریخ بشر وجود ندارد و این مشکلات داخلی ما 90 درصد به 32 سال افتضاه و ندانم کاری دزدی و رانتخواری ...غربگداها و اصلاح طلبان بر میگردد. اگر اقتصاد ایران خراب است پس این همه میلیارد میلیارد رانت و بخور بخور و ویلا و کارخانه و کشتی و هواپیمای شخصی زندگی لاتچری از کجاست؟؟ // فقط بایستی اگر غربگدایی را در روسیه پیدا کردند نابودش کنند تا کشور روسیه بر قرار باشد. اگر گربه چف خائن غربگدای ساده لوح گفتگوی تمدنی خیانت به شوروی نکرده بود اکنون اوکراین داشت مانند چند قرن از گاز و نفت و معادن مفت روسیه زندگش شاهانه میکرد و تمام روسیه در اختیار اوکراین بود و بلعکس . مرگ بر جاسوسان وطنفروش از هر نوعش..
    • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 2
      اگر ارتش ما مثل این بابا که از بیکاری اسم خودش را گذاشته ارتشی فکر میکردند الان بوکینا فاسو خلیج فارس را به اسم خودش زده بود. خخخخ
    • سلام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 1
      پاسخم به این دوستی که با وی پی ان آلمانی اومده جواب داده.. این هزینه ها رو نشریه نظامی Special Operations Forces Report اعلام کرده. گزارشش توی سایت خبرگزاری ایرنا هم موجوده. میتونی بری سرچ کنی. ضمنا آلمان هم به هر مالیات دهنده قراره سالی ۳۰۰ یورو بابت افزایش قیمت انرژی کمک کنه. جمعیت ۸۰ میلیونی آلمان رو ضربدر این رقم کن میشه ۲۴ میلیارد یورو. تقسیم بر ۱۲ ماه میشه ماهی ۲ میلیارد یورو...شما نوشتی آلمان هفته ای ۱۰ میلیارد دلار داره یارانه میده.!!!! این رقم میشه سالی ۵۰۰ میلیارد دلار.!!!!! مرد مومن مگه فیلم هندیه!!!! ضمنا من راجبه روسیه حرف زدم. چه ربطی به آلمان داشت؟؟؟؟؟ ممنون میشم چاپ کنی مشرق عزیز. ممنون
    • DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 0
      .....نوشته :...آلمان هم به هر مالیات دهنده قراره سالی ۳۰۰ یورو بابت افزایش قیمت انرژی کمک کنه. جمعیت ۸۰ میلیونی آلمان رو ضربدر این رقم کن میشه ۲۴ میلیارد یورو. تقسیم بر ۱۲ ماه میشه ماهی ۲ میلیارد یورو...شما نوشتی آلمان هفته ای ۱۰ میلیارد دلار داره یارانه میده.!!!.// ببخشید من اشتباه حساب کردم خواستم خالی بندی کنم لو رفتم . نمیدونستم مثلا هزاران شرکت معروف و بزرگ مثل فولس واگن بنز پورشه زیمنس شرکت های فولادی که سه شیفته دارند با گاز و نقت روسیه کار میکنند . ترابری آلمان که بیش از دهها میلیون خوردرو داره و شرکت های عظیم ساختمانی و...کل غول صنعت آلمان هم هر کارخانه ای ۳۰۰ یورو سالانه کمک هزینه میگیره. بنده خدا یک ذره فکر کن فقط یک ذره . همه جا را فراموش کن فقط یک شرکت‌ تولید فولاد که دهها برابر شرکت فولاد مبارکه است چقدر شبانه‌روز گاز و انرژی ...نیاز داره لابد اونهم ۳۰۰ یورو در سال بهش کمک میکنند .چنین شرکتی هر ساعت هزاران یورو پول مصرف برق و گاز و کک و ذغال سنگ ..و سوختش میشه خخخ. اول زمستان امسال اگر روسیه گاز و نفت خودش را به اروپا ببنده‌ که احتمالا محتمله کل صنعت اروپا تعطیل میشوند و فقط اولش به‌منازل گاز میرسونند تا باز هوا گرم بشه .محاسباتت را با ماشین حساب انجام بده نه با چرتکه . هفته ای ۱۰ میلیارد دلار بله ده میلیارد دلار نه ماهی نه سالی . رییس‌جمهور آلمان اجازه نداره تو چشم مردمش‌نگاه کنه و دروغی را بگه که ملتش الکی بترسند چون رای آورده و سر کاره حداقل بیش از ۳.۵ سال دیگه . زنونابین
    • ارتشی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 1
      جناب فیلتر شکن المان اولا من بابای تو نیستم دوما اگه من و دوستان من نبودن صدام میومد داخل منزلتون اونوقت الان شیرین زبانی نمیکردی تو که چیزی از جنگ بلد نیستی چرا همه جا فضولی میکنی میپری وسط؟ روسیه نیروی زمینی بسیار ضعیفی داره من این جریان رو در سوریه متوجه شدم که اگر نیروی زمینی ایران نبود داعش شکست نمیخورد روسها فقط بلدند بمباران بکنند هر چند بخاطر پدافند اوکراین نبرد هوایی و بمباران تبدیل به حملات موشکی و توپخانه ای کور شده و این نشان از استیصال و عصبانیت و عجله روسیه داره بهتره بهت بگم با اغاز سرمای زود رس اوکراین نیروهای روسی بیشتر در خطر خواهند بود
  • مجتبی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    33 25
    اوکراین با تکیه به نیروهای داخلی و مردمش مطمئنا در برابر روسیه پیروز خواهد شد.
    • US ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      17 8
      تمام توان شناسایی و اطلاعاتی و لجستیکی و تسلیحاتی ناتو در اختیار اوکراین قرار گرفته است و فقط مانده که نیروهای ناتو عملا وارد شوند، که آن هم فعلا به مزدوران اجاره ای اکتفا کرده اند، اگر ببیند مزدور ها کارایی لازم را ندارم چه بسا که راسا اقدام کنند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      10 8
      اوکراین با تکیه به پمپاژ تسلیحات و مزدوران خارجی مطمئنا در برابر روسیه پیروز می شود؟
    • DE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 1
      مجتبی ۱۱:۵۹ - اوکراین با تکیه به نیروهای داخلی و مردمش مطمئنا در برابر روسیه پیروز خواهد شد.-- به قول رضا مارمولک من نمیدونم این آقا مجتبی این نظرات را از کجاش درمیاره . حالت رو بکن والا . خریت خودت را به حساب خدا نگذار خوب نیست .20000000 بیست میلیون نفر فرار کردند و بیش از 7000 تروریست و خصوصا داعشی های تار و مار شده از سوریه توسط ایران و پوتین دارند میجنگند با کل اسلحه و بودجه و نقشه و پشتیبانی ناتو و امریکا و غرب ...کجا مردم و ارتش اوکراین.
    • DE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      برعکس زلنسکی ماه پیش در ترکیه با امضای قرارداد دو استان شرقی اوکراین را به روسیه داد تا از تصرف کیئف به دست روسیه جلوگیری کند ( شروط روسیه در اغاز جنگ) با وجود مخالفت امریکا و گردانهای زاخاروف که تحت حمایت امریکا هستند و همانطور که در نقشه دیده می شه دو استان شرق اوکراین تقریبا بطور کامل پاکسازی شده اند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    25 14
    عمو پوتین به خاک رفته
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      5 2
      عمو بایدن و زلنسکی دلقک به.درک رفتند!!!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 23
    روسیه باید از سلاح هسته ای استفاده کنه تا داین دولت صهیونیستی رو از بین ببره،چون تو جنگ متعارف کاملا درمانده شده
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      20 12
      اشک هاتو پاک کن ارباب پوتین ناراحت میشه ناراحتیت رو ببینه
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    31 14
    مرگ بر روسیه و طرفدارانش هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      11 9
      جوجه هارو آخرپاییز میشمرند ببین کی بهت گفتم
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      10 1
      چرا اینقدر عصیانی هستی
  • سعید IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 5
    مرگ بر جهان غرب و مسولان الاستقلالی طاغوتی غرب پرست کشور. روسیه اقتصاد اروپا را نابود کن.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 9
    روسیه در جنگ مانند آمریکا غیر نظامیان زیادی را کشته است ولی غرب ستیزان که ادعای خونخواهی از ظالمان و حمایت از مظلومان را دارند ساکت شده اند تا مبادا اربابشان (پوتین) جیره آنهارا قطع کند. دیدید هم شرق و هم غرب جنایتکار هستند یا هنوز فکر می‌کنید فقط غرب جنایتکار هست؟
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 0
      فکر می کنم اقلا باید صد سال روسیه به همین روند ادامه دهد تا تازه به رکورد فعلی آمریکا برسد.
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      7 2
      تو به اندازه یک پشه کوری هم شعور نداری که بتونی تفاوت اتحاد جماهیر شوروی را با روسیه بدانی .پس راحت ببند. شوروی تجاوزگر نه‌ در ویتنام میلیونها نفر را کشت و رخمی کرد نه در هیروشیما و ناکازاکی میلیونها نفر را کشت نه در عراق یک میلیون نفر را کشت نه در افغانستان ۲ میلیون نفر را بخاطر مرض هاری که یانکی ها دارند کشت نه چند میلیون سرخ پوست را کشت....تا چند ماه میتونی از جنایات و نسل کشی امریکای کثیف صحبت کنی . جنایات شوروی متجاوز یک هزارم جنایات امریکا نبود. تازه هر جنایتی میکرد راس لشکرش همین اوکراینی ها بودند. فقط ۵۰۰۰ سرباز اوکراینی برای تکه تکه کردن بسیج و سپاه و ارتش ما در خدمت صدام جانی بودند. برو اول تفاوت روسیه و شوری تجاوزگر با همدستی اوکراین را بخون بعد حرف بزن.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    16 9
    واقعا دم مبارزان اوکراینی گرم
  • حمید IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    12 3
    طرفدار روس ها نیستم اما اروپایی ها مغرورند
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 0
      مغرور که چی مزدور مفت آمریکا هستند
  • دلسوز IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 2
    درماندگی پوتین دراین جنگ نزدیک شدن ب جنگ اتمی
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 4
    دو راه برای پیروزی ارتش روسیه در نبرد اوکراین باقیمانده است. اول، بمباران گسترده و بدون وقفه شهرها و مکان های مهم نظیر فرودگاه ها، بندرها و ایستگاه های راه آهن با استفاده از بمب افکن های سنگین و حملات گسترده موشکی ست. دوم، استفاده از تسلیحات هسته ای تاکتیکی علیه شهرهای مهم اوکراین. در غیر اینصورت شکست ارتش روسیه حتمی می باشد.
    • ارتشی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 2
      با سلام خدمت شما باید عرض کنم بمباران گسترده شرهای اوکراین و مراکز ان در وهله اول موجب کشتار غیر نظامیان فراوانی شده و زیر ساختهای اوکراین نابود میشوند که قطعا واکنشهای شدید بین اللملی را در پی خواهد داشت البته اوکراین هم متقابلا اقدام به بمباران شهرهای مرزی روسیه خواهد کرد دوما اینکا مستلزم پرواز جنگنده بمب افکنها و قطعا مورد هدف قرار گرفتن بخش بزرگی از ناوگان هوایی روسیه خواهد شد در مورد موشک باران نیز اوکراین نیز متقابلا شهرهای روسیه رو موشک باران خواهد کرد و انبار موشکی روسیه محدود هست ولی در اینصورت شاهد ورود موشکهای غربی به اوکراین خواهیم بود بر فرض روسیه بخواد از موشکهای قاره پیما و بالستیک مثل شیطان 2 و سارمات استفاده بکنه شما یقین بدانید موشکهای همانند ان از امریکا تحویل اوکراین شده و اوکراین قطعا مسکو و شهرهای بزرگ روسیه را خواهد زد در مورد استفاده از سلاح اتمی جریان به این سادگی نیست در جبهه مقابل کشورهای شرق اروپا هم اسیب خواهند دید و کشورهای اتمی سلاحهای اتمی در اختیار اوکراین به ان کشور خواهند داد انگلیس فرانسه امریکا هم کشورهایی اتمی هستند جنگ نکات ریز و درشت بسیاری داره که شخصی که وارد نیست نمیدونه جریان چیه
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 3
      .... جنگ نکات ریز و درشت بسیاری داره که شخصی که وارد نیست نمیدونه جریان چیه خخخخخخ باز تو پیدات شد با نام ارتشی خالی بندی کردی .خخخخ چرا اسم خودت را تیمسار نمیگذاری ؟؟ کی به کیه . داستان زیاد خوندی . اینجا ما انواع اقسام متخصص !!! جنگ و اقتصاد و کارسناس ارشد سیاست ...داریم کی به کیه بنویس اصلا ارتشبد ..والا
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      خطاب به ارتشی . خودت متوجه شدی چی نوشتی؟ روسیه شدیدترین تحریم غرب رو با جون خریده اونوقت نگران واکنش سازمان های حقوق بشری باشه؟ حالت خوبه؟ یه جوری میگی انبار موشکی روسیه محدوده انگار برای آمریکا نامحدوده. یه نگاه به وضعیت اقتصادی و تورم غرب بنداز ببین چه بلائی سر اقتصاد بدهکارشون اومده
  • ارتشی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 13
    بنده به عنوان یک آنالیزگر نظامی از همان ابتدا گفتم جنگ فرسایشی خواهد شد اکنون ارتش اوکرالین بصورت ساعتگرد میخواد مرزهای خودشو ازاد کرده و نیروهای روسی را تا مرزهای بین المللی عقب رانده و بخشی از نیروها را به جبهه شرقی اعزام بکند البته نیم نگاهی هم به فریب جنگی روسیه داشته تا توجه انها را به جبهه خارکیف معطوف کرده در شرق و جنوب عملیات گسترده ای اغاز کنه هر چند با این نقشه همان فرضیه اولی یعنی ساعتگرد به نظرم منطقی میاد زیرا ارتش اوکراین هنوز بصورت گسترده در جنوب مستقر نشده نیروی زمینی ضعیف روسیه باا نابودی بخش قابل توجهی از ادوات زرهی تانکها نفربرها توپهای خود کششی و کامیونهای سوخت رسان بیشتر تضعیف شد
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 1
      حتما مدرک استراتژیک ات را در مصر و دافوس ات را در اسرائیل و عالی رسته ای ات را درمصر و دوره لیسانت ات هم در .. گذرانده ای - تو ارتشی این قدر بیکاری که اینجا .. از شما خواهش می کنم اسم خودت را بنویس از نام ارتش و ارتشی استفاده نکن
    • DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      2 1
      باز که پیدات شد آنال لیز نظامی اسم خودش رو گذاشته حالا خخخ چرا اینقدر اسم و شغل عوض میکنی. . گفتم که بهت چرا اسم خودت را تیمسار نمیگذاری ؟؟ کی به کیه . داستان زیاد خوندی . اینجا ما انواع اقسام متخصص !!! جنگ و اقتصاد و کارسناس ارشد سیاست ...داریم کی به کیه بنویس اصلا ارتشبد ..والا
    • ارتشی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      چقدر موجودات عاجز و حسودی داریم شما خوش باشید اینها رو برای کسانیکه قوه درک دارند میگویم
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    ما فعلا تماشا می کنیم ببینیم چی میشه.
  • پوتین IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    زیادی دارین برای این زپلنسکی هزینه می کنید.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    مرگ بر آمریکا و طرفدا ران بیشرفش ،مثلا شما چه غلطی دارید می کنید تصرف منطقه خالی شده هنر صبر کنید تا ببینید روسیه چه جوری اوکراین رو داره می بلعه آروم آروم.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 6
    داس و چکش داره تو باتلاق جنگ غرق و خفه میشه
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    خب راه کاری برای آقای پوتین نزاشتن جز بمب هیدروژنی و‌ اتمی بذای نابودی کل خاک ترکیه و‌ اردوغان مزدور و‌هم خونش زلنسکی
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    صورت واقعی و روزنه تحریک در جنگ اوکراین کم کم داره روشن میشه. هواپیمای لوفت‌هانزا که مسافرین یهود را از نیویورک ب بوداپست می‌برد در فرانکفورت آلمان توقف داشت. شرکت لوفتانزا ب بهانه نزدن ماسک مسافرین یهودی را از سوار شدن ب هواپیما بازداشت. مسافرین یهود برای زیارت قبر استاین عازم پراگ بودند ولی عده ای از آنها می‌گفتند ما با این گروه در ارتباط نیستیم ولی آنها هم ا ز پرواز باز ماندند. عده ای فریاد می‌زدند جنگ اوکراین زیر سر یهود است.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 2
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • DE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 3
    روسیه نشان داد که هیچ ع نیست پوتین هم آدم متوهمی است که آمریکا خرش کرد که میتواند 20روزه اوکراین را تصرف کنه و هندوانه زیر بغل گذاشتن همانا و گیر افتادن در دام غرب همانا اینی که الان تهدید اتمی میکنه نشانه ایست از ترس آمریکا هم به علم اینکه تهدیدات نیل توخالی بیش نیست جنگ را به دلخواه خود اداره میکند
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    جنگ جهانی سوم نشه خدا به خیر کنه
  • DE ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 2
    نابغه اینهمه فکر و توهم از خودت تنها بود یا از اجنه کمک گرفتی اولا روسیه تخ نداره از اتم استفاده کنه دوما تمام دور روسیه و چین پایگا های ناتو هست و حرکات روسیه را زیر نظر دارند ودر اولین حرکت روسیه عکس العمل نشان میدهند و روسیه اولین کشوری خواهد بود که غرق میشه سوما اگر ناتو خودش مستقیم عمل نمی کنه بخاطردکترین و تفکر نظامیشه و قصدش ضعیف کردن و تحقیر روسیست درست مثل عملکرد شوروی در ویتنام .جنگهای افغانستان که برای همدیگه باتلاق درست کردن و مانع پیروزی یکدیگر شدن این جنگ تعدادی قربانی داره وبعد هم میز مذاکره وبعد هم مقداری رد وبدل امتیاز به همدیگه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 0
      فکر می کنی روسیه اندازه محله شما است روسیه وسعتی دارد که نسبت به تمام کشورهای دنیا آسیب پذیری کمتری دارد. جناب ضد نابغه
    • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 1
      همانطور که روسیه تنها کشوریست که ایستگاه فضایی میر را دارد و امریکایی ها و غربی ها مستاجر هستند آنجا . زیر دریایی های بدون نفر اتمی و پایگاههای مخفی اتمی زیر اقیانوس هم داره که در صورت جنگ اتمی چون آخر کار دنیا میشه خودشون با یک فرمان طبق برنامه و هدف پایتخت های کشورهای اروپایی و خصوصا شهرهای مهم امریکا را نابود خواهند کرد حالا چه مسکو با بمب اتم نابود شده باشه یا نه فرمان از داخل خاک روسیه به اندازه یک میلیونیم ثانیه زمان میخواد تا همه موشکهای اتمی را بطور خودکار و طبق برنامه شلیک کنه. فکر کرده داره از دهات اطراف دوبرره صحبت میکنه. بمب اتم هر کشوری داره میدونه با پلیک خودش هم نابود میشه .دوران یاغی گری گاوچرانها بزن دررو تمام شد.
    • ارتشی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      این شخص با فیلتر شکن و پرچم المان گویا فیلمهای تخیلی زیاد دیده این حرفها رو نزن زیرا قدرت دریایی ایالات متحده با تعداد فراوان ناو ثابت شده هست و پایگاههایی که از ژاپن کره جنوبی الاسکا کانادا بگیر تا اروپا و اسیا تماما روسیه رو محاصره کرده کافیه امریکا شبکه اینترنت و کابلهایی که از اقیانوس رفتند رو مسدود کنه روسیه به عصر حجر برمیگرده اینکه غرب ایستگاه فضایی روسیه را استفاده میکنه دلایلی داره که تو درک نمیکنی وگرنه همان وب پرتاب نشده ناسا اقدام به ساخت تلسکوپ جدیدی کرده روسیه اگه از سلاح اتمی استفاده بکنه از روی نقشه حذف میشه موشکهای قاره پیمای اتمی امریکا توان حرکت از قطب و رسیدن به مسکو و سایر شهرهای روسیه را دارند اینقدر جفنگ نگو روسیه قدرت نظامی محدودی داره مخصوصا در روی زمین فعلا که بخش اعظم ادوات زرهی اونم نابود شده خیلی ها در دنیا خواستند کشتار کنند و در جهت مخالف دنیا حرکت کنند ولی نابود شدند چنگیز خان هیتلر صدام استالین ناپلئون قذافی و الان پوتین چیزی که در دنیا میماند انسانیت هست
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 1
    چرا ارتش روسیه در این حد ضعیف و ناتوان ظاهر شد؟ خیلی فاجعه بار جنگیدند
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 1
      شما باید می رفتی اونجا مستشار می شدی راستی راستی آدم از این همه نبوغ جنائی شما در تلفظ جنگ و ..تعجب می کند.
    • DE ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 1
      واقعا لشکر روسیه آبروی هرچه ابر قدرت بود را برد مسخره ها حتی دوتا روزنامه هم نمیخونند ببینند امریکای ابر قدرت چطوری ابر قدرت شده .همین زرتی ابر قدرت شدی ؟ فکر کردی .روسیه اول بایستی این مراحل را پشت سر بگذاره تا ابر قدرت بشه : قتل و کشتار میلیونی در ویتنام امریکا میلیونها نفر را کشت و رخمی کرد .امریکا در هیروشیما و ناکازاکی میلیونها نفر را کشت و خاکستر کرد در عراق یک میلیون نفر را کشت در افغانستان ۲ میلیون نفر را بخاطر مرض هاری که یانکی ها دارند کشت و زخمی کرد چندین میلیون سرخ پوست را کشت....تا چند ماه میتونی از جنایات و نسل کشی امریکای کثیف صحبت کنی ....بعد لشکر روس بیش از دو ماهه دایم میگه مردم تخلیه کنید دارم میام . مسخره کرده خودش رو. چندین هزار تروریست و داعشی های ضربه خورده از پوتین در سوریه پشست سر مردم سنگر گرفته اند . خب اگه نمیتونی مثل امریکا حمام خون راه بندازی و هزار هزار نفر قتل عام کنی بیخود کردی اسم خودت رو ابر قدرت گذاشتی . والا آبروی هرچه ابر قدرته را بردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس