کد خبر 1372765
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
۴ خطری که بقای رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند

به اعتقاد یک تحلیلگر معروف اسرائیلی، چهار خطر اصلی ادامه بقا و سرنوشت اسرائیل را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، عاموس هارئیل تحلیل گر ارشد مسایل سیاسی سیاسی و امنیتی روزنامه هاارتص از خطر جمعیتی به عنوان اولین خطر تهدید کننده آن نام برد.

به اعتقاد این تحلیل گر افزایش جمعیت فلسطینیان در داخل مناطق ۱۹۴۸ یک خطر جمعیتی بالفعل است که می‌تواند ادامه بقای اسرائیل و ساختار یهودی بودن آن را تهدید کند.

به اعتراف این تحلیل‌گر صهیونیست دومین خطر کاهش قبضه قدرت رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین (اشغالی در سال ۱۹۴۸) است.

بیشتر بخوانید:

آیا اسرائیل به دست یهودی‌ها نابود خواهد شد؟

این خطر از سال ۲۰۲۱ نمود بیشتری پیدا کرده است و به شکل قابل ملاحظه‌ای در دو سطح، افزایش اقدامات (ضد صهیونیستی) فلسطینیان ۱۹۴۸ در جریان جنگ نگهبان دیوارها (سیف القدس) و شدت گرفتن پدیده مسلح شدن در میان این جامعه به شکل ملموسی دیده شده است.

هارئیل سومین خطر تهدید کننده رژیم صهیونیستی را پس رفت سطح آمادگی ارتش این رژیم اعلام و در این رابطه نوشت یکی از نمادهای پس رفت توانمندی ارتش اسرائیل شکست طرح آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش (رژیم صهیونیستی) در حل همزمان دو مشکل اصلی ارتش بود.

او معتقد است شکست در جذب نظامیان و سرباز گیری توسط ارتش اسرائیل از یک سو و فرسایش و کم رنگ شدن نقش نیروی زمین در جنگ‌های پیش رو دو نماد این واقعیت است.

به اعتقاد این تحلیل گر اسرائیلی: بحران نیروی انسانی خطر اصلی است که ارتش اسرائیل را در حال حاضر تهدید می‌کند، زیرا در حال حاضر نیمی از جوانانی که در مقطع سنی ۱۸ سال هستند حاضر به حضور در ارتش نمی‌باشند.

به گفته این نویسنده این امر صرفا به دلیل مخالفت مذهب گرایان (حردی ‌ها) برای حضور در ساختار ارتش نیست و جنبه عام تری پیدا کرده است.

به اعتقاد هارئیل چهارمین خطر حیاتی که اسرائیل را تهدید می‌کند، حملات سایبری است.

او اعتراف کرد، به رغم آن که اسرائیل مدعی توانمندی برتر سایبری دارد اما در معرض حملات گسترده و شدید کشورها، سازمان‌ها و هکرها قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا 27 IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    یک خطر هست اونم بنام محور مقاومت به رهبری ایران و والسلام. خودتون رو خسته نکنید. مرگ صهیون نزدیک است به حول الهی...
  • ایرانی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    اینا رو که ما هم میدونیم تازه چیزای دیگه ای هم میدونیم که خودشون هم نمیدونن و ان شاالله عمرشون رو به پایانه و جهان از شر دسیسه ها و ظلمها و خرابکاریهای انها اسوده خواهد شد
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    تنها کشوری که مثل گذشته در تاریخ اسرائیل ویهود را نابود خواهد کرد کشورهای غربی وامریکا خواهند بود.اگر امریکا افسار اسرائیل رو رها کنه اسرائیل یک روزه کشور ایران رو میبلعه، تا الان هم اسرائیل از ترس امریکا به ایران حمله نمی کنه. ایران حریف یک کشور عربی در حنگ هشت ساله با صدام نشد اونوقت با چه عقل ومنطق وحسابی ایران اسرائیلی رو که کل کشورهای عربی رو دریک هفته شکست داده رو میخاد شکست بده ؟جواب توهم است. اسرائیل قطعا نابود می شودولی نه به دست ایران . ایران شاید ته مانده اسرائیل واسرائیل ضعیف شده را بدهند که ببلعد.
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      چرت و پرت نگو؛ دقیقاً داری بر عکس حرف می زنی. آمریکا و کشورهای غربی بدون اجازۀ اسرائیل آب هم نمی خورند؛ تمام رئیس جمهور های آمریکا و کشورهای غربی رو اسرائیل انتخاب می کند نه مردمی که به پای صندوق های رأی می روند. حالا این اسرائیلی ها مثل سگ از ایران می ترسند؛ یعنی اینکه فاتحۀ آمریکا را هم باید هر چه زودتر بخوانید. اگر اسرائیل، کشورهای عربی رو در یک هفته شکست داده به خاطر بی غیرتی و خائن بودن حاکمان آن کشورها بوده نه قدرت پوشالی اسرائیل. مرگ بر اسرائیل و حامیانش.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    تنها کشوری که مثل گذشته در تاریخ، اسرائیل ویهود را نابود خواهد کرد کشورهای غربی وامریکا خواهند بود.اگر امریکا افسار اسرائیل رو رها کنه اسرائیل یک روزه کشور ایران رو میبلعه ونابود می کنه ، تا الان هم اسرائیل از ترس امریکا به ایران حمله نمی کنه. ایران حریف یک کشور عربی در جنگ هشت ساله با صدام نشد اونوقت با چه عقل ومنطق وحسابی ایران اسرائیلی رو که کل کشورهای عربی رو دریک هفته شکست داده رو میخاد شکست بده ؟جواب توهم است. اسرائیل قطعا نابود می شودولی نه به دست ایران . ایران شاید ته مانده اسرائیل واسرائیل ضعیف شده را بدهند که ببلعد. مثل صدام ورژیم بعث عراق رو که امریکا به درک واصل کرد وصدام را اعلام کردند.اصلا از امریکا تعجب نکنید که اسرائیل رو نابود کنه ،امریکا از این کارها زیاد کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس