کد خبر 1372526
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

در گذشته فرزندآوری مهم ترین نقش پدر و مادر بود اما امروزه اهمیت والدین در رشد و نمو فرزندان بیشتر از فرزند آوری است. در حقیقت هیچ فرزند بدی وجود ندارد زیرا انسان به صورت یک صفحه سفید، بیگناه و عاری از هر گونه کژتابی پا به دنیا می گذارد، و در این جا نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت کودک اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زیرا کودکان براساس تعلیماتی که از والدین می آموزند  مسیر خود را پیدا می کنند. چه بسا پدر و مادری که ناآگاهانه کودکان شان را در مسیر نادرست هدایت کرده اند، پس نقش والدین را در این مسیر جدی بگیرید. اگر دوست دارید درباره اهمیت نقش والدین در تربیت فرزندان بیشتر بدانید این مطلب تمام نکات کلیدی در تربیت فرزندان اشاره می کند.

نقش والدین را در تربیت فرزندان جدی بگیرید

اجازه بدهید که فرزندتان اشتباه کند

هر پدرو مادری از والدین خود می آموزند که چگونه با فرزندان خود رفتار کنند، ممکن است فردی در خانواده ای رشد کرده  که اشتباه کردن یک گناه نابخشودنی باشد و وقتی اشتباهی می کرد با سرکوفت ها و تحقیرهای زیاد والدین مواجهه می شد در نتیجه احساس بد بودن و نالایق بودن را مدام تجربه می کند . این فرد در بزرگسالی نمی تواند استعداد و توانایی خود را بشناسد و برای او موفقیت یک مسیر دست نیافتی است. در نهایت این سیکل معیوب نسل  به نسل تکرار می  شود تا جاییکه پدر و مادر ها در زمینه فرزند آوری اطلاعات و آگاهی کسب کنند. پس به فرزندتان اجازه اشتباه کردن بدهید، زیرا تا اشتباه نکند نمی تواند مسیر درست را انتخاب کند.

درباره روش های تربیت فرزندان بیشتر مطالعه کنید

خوشبختانه امروزه دسترسی به اطلاعات یک کار دست نیافتنی نیست. دنیای وب فضایی است که به راحتی می توانید درباره هر موضوعی اطلاعات کسب کنید. وبسایت هایی مثل نی نی سایت  مقالات و اطلاعات زیادی درباره  روش های تربیت فرزند وجود دارد  که به راحتی در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه می توانید به آن دست پیدا کنید. از طرف دیگر سمینارها و کتاب ها و مشاوره می تواند شما را در این مسیر کمک کنند. برای شرکت در سمینار و جلسات روانشناسی باید هزینه بیشتری صرف کنید اما ارزش دارد.

نقش والدین را در تربیت فرزندان جدی بگیرید

نقش والدین را در تربیت فرزندان جدی بگیریدمهم ترین نقش پدر و مادر حمایت فرزندان است، زیرا حمایت کردن والدین، اعتماد به نفس و عزت نفس را در فرزندان پرورش می دهد. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که هر رفتاری باید به موقع باشد تا تاثیرگذار باشد مثلا اگر فرزندتان نقاشی اش را با ذوق و شوقی به شما نشان می دهد، به حمایت تان نیاز دارد . اگر تشویق شود و به نقاشی کردن علاقه و استعداد داشته باشد.در آیند به یک نقاش موفق تبدیل می شود. اما اگر با رفتار تحقیرآمیز والدین مواجهه شود، قطعا عزت نفس فرزندتان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و اثرات عمیقی بر روح و روانش به جا خواهد ماند.

با فرزندتان وقت بیشتری صرف کنید

چگونه می توانید بدون صرف وقت با فرزندتان اصول اساسی زندگی را به آن ها بیاموزید!!!. کودکان به وجود پدر و مادر نیاز دارند زیرا از والدین خوب و بد را می آموزند پس در طی روز وقتی را با فرزندتان بگذرانید یا اگر فرصت کافی ندارید حداقل چند روز در هفته را در کنار فرزندتان صرف کنید.  باهم بازی کنید، معما حل کنید و درباره چیزهای مختلف گفتگو کنید. به خصوص اینکه از سن 3، 4 سالگی کودکان با حجم زیادی از سوالات در ذهن مواجهه می شوند که نیاز دارند از شما سوال کنند.  مثلا چرا زمین به دور خورشید می چرخد؟ یا ابر چگونه به وجود می آید. از طرف دیگر وقت گذراندن پیام مهم بودن به فرزندتان منتقل می کند..

اشتباهات خود را بپذیرید

وقتی اشتباهی می کنید حتما عذرخواهی کنید، فرزندتان از رفتار شما الگوبرداری می کند. زیرا فرزندان در کودکی پدر و مادر را قهرمان زندگی خود می پندارند. پس فکر نکنید کودکان متوجه رفتارهای اشتباه تان نمی شوند.  به طور ناخودآگاه هر کودکی از پدر و مادر می آموزد. اگر از دروغگویی بیزار هستید، به رفتار خود توجه کنید . از طرف دیگر به  فرزندتان اجازه بدهید تا از صحبت کردن درباره اشتباهات خود با شما راحت حرف بزند.

پیشنهاد نهایی ما به شما چیست؟

در این مطلب درباره نقش حیاتی والدین در رشد فرزندتان صحبت کردیم . اگر بعد از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته اید که بیشتر در این باره  اطلاعات کسب کنید، وبسایت های زیادی مانند نمناک، چطور و ایده شات وجود دارد که مقالات معتبری درباره نکات تربیتی فرزندان منتشر می کنند و  به شما در این زمینه کمک می کنند. نکته آخر اینکه هر چه درباره رفتار با فرزندتان آگاهی بیشتری کسب کنید، فرزندان سالم تری تربیت خواهید کرد، در نتیجه این فرزندان هم برای جامعه مفید هستند و از طرف دیگر زندگی فردی پرباری را تجربه خواهند کرد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس