کد خبر 137217
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله (عج) از كسب ضريب تاثير 2.19 توسط ماهنامه هپاتيت چاپ اين مركز و جاي گيري اين مجله در صدر مجلات منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، دكتر سيد مويد علويان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه ماهنامه هپاتيت (HEPATITIS MONTHLY) به زبان انگليسي منتشر مي‌شود، گفت: اين مجله از سال 2003 به چاپ مي‌رسد كه ابتدا به صورت فصلنامه و از سال 2011 به صورت ماهنامه منتشر شده است.

وي با بيان اينكه تا كنون 47 شماره ماهنامه هپاتيت منتشر شده است، تصريح كرد: در سال 2010 ضريب تاثير اين مجله 0.793 بود كه براي سال 2011 به 2.19 افزايش يافت.



به گفته علويان، اين ميزان نشان مي‌دهد مجله هپاتيت توانسته در منطقه بالاترين ضريب تاثير را در بين مجلات علوم پزشكي كسب كند.

ضريب تاثير (IMPACT FACTOR) شاخصي است كه ميزان توجه و ارجاعات به يك مجله را نشان مي‌دهد كه توسط موسسه ISI هر ساله براي هر يك از مجلات نمايه شده در اين موسسه اعلام مي‌شود.

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله (ع) تصريح كرد: در حال حاضر پنج مجله در حوزه گوارش و كبد در كشور چاپ مي‌شود اما ماهنامه هپاتيت تنها مجله‌اي است كه در ISI نمايه مي‌شود. همچنين اين مجله توانسته نقش مهمي در گسترش دانش بيماري‌هاي گوارش و كبد در منطقه امرو (منطقه شرق مدیترانه) ايفا كند.

به گفته علويان، ماهنامه هپاتيت در 11 پايگاه بين‌المللي معتبر علمي از جمله ISI، الزوير، پاپ مد واسكوپوس نمايه مي‌شود.

وي با بيان اين كه در هيات تحريريه اين ماهنامه محققان ايراني، ايرانيان مقيم خارج و محققان خارجي حضور دارند، گفت: محققاني از كشورهاي پاكستان، ايتاليا، اندونزي، انگليسي، فرانسه، نيجريه، سوئيس، آمريكا، هند، چين، مصر، آلمان، بنگلادش، سوريه و كانادا عضو هيئت تحريريه ماهنامه هپاتيت هستند و حدود 60 درصد از مقالات چاپ شده در اين نشريه از محققان خارجي است.

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله (عج) با بيان اينكه در دنيا 74 مجله در حوزه گوارش و كبد منتشر مي‌شود، خاطرنشان كرد: سال گذشته رتبه ماهنامه هپاتيت 64 بود كه در حال حاضر به جايگاه 41 ارتقاء يافته است كه نشان از سرعت بالاي رشد مجله دارد چرا كه كشور داراي پتانسيل زيادي در اين بخش است كه درصورت باور به اين توانمندي‌ها و حمايت از آنها مي‌توان به جايگاه‌هاي بهتري هم دست يافت.

وي با بيان اينكه ناشر ماهنامه هپاتيت موسسه كوثر است، تصريح كرد: اين موسسه كه داراي دفاتري در خارج از كشور است مانند انتشارات الزوير مجلات علوم پزشكي را منتشر مي‌كند.

دكتر سيدمحمد ميري، مدير موسسه كوثر هم در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه اين موسسه در حال حاضر 26 مجله به چاپ مي‌رساند، گفت: از اين تعداد، دو مجله در حوزه جراحي كم تهاجمي و ويرايش علوم براي كشورهاي ايتاليا و انگليس توسط اين موسسه منتشر مي‌شود.

وي با اشاره به ضعف كشور در انتشار مجلات علمي تصريح كرد: به نظر من اگر در زمينه توليد علم هنوز از بسياري كشورهاي پيشرفته عقب هستيم در نشر علم اين عقب‌ماندگي به مراتب بيشتر است.

ميري در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين موسسه بتواند جاي خالي موسسات بزرگ انتشاراتي را در كشور پر كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس