.

کمترین پیامد عملیات‌های استشهادی و غیرقابل پیش‌بینی فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی آن است که اکنون صهیونیست‌ها احساس می‌کند هیچ کجا حتی در خانه‌های خود نیز امنیت ندارند.

سرویس جهان مشرق _ شاید زمانی که صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین‌های عربی فلسطین و مناطق دیگر در سال ۱۹۴۸  رژیم جعلی خود را بنا می‌کردند هرگز تصور نمی‌کردند که به وضعیتی مشابه چیزی که این روزها گرفتار آن هستند دچار شوند. رژیم صهیونیستی علیرغم اجرای سیاست‌های تجاوزکارانه خود در اراضی اشغالی فلسطین و همچنین  گسترش شهرک‌سازی ها و اقداماتی مانند تحریک رژیم‌های سازشکار عربی  و امضای توافق عادی سازی با آنها، اکنون در مرحله‌ای قرار گرفته که حتی کارشناسان و محافل امنیتی و نظامی اسرائیل نیز  شروع به اظهارنظر درباره شاخص‌ها و عوامل فروپاشی این رژیم کرده‌اند.

تشدید چالش‌های داخلی و خارجی صهیونیست‌ها

بحران اوکراین و شدت گرفتن اختلافات و تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و روسیه همزمان با فضای ملتهب فلسطین اشغالی و موج تازه عملیات‌های استشهادی فلسطینیان در مناطق مختلف نیز مزید بر علت شده و بر نگرانی‌های صهیونیست‌ها افزوده است.

اما بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی در کنار بی‌اعتمادی شهرک نشینان صهیونیست  به مقامات و ارتش این رژیم از جمله دیگر چالش‌های بارزی است که  علت آن به تحولات اخیر در کل منطقه و به ویژه فلسطین اشغالی، در سایه تشدید رویکرد مقاومت میان فلسطینیان برمی‌گردد.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

خورشید اسرائیل در حال غروب کردن است

چند روز قبل صهیونیست‌ها در حالی با رفتارهای متجاوزانه خود در قدس و مسجد الاقصی قصد داشتند هفتاد و چهارمین  سالگرد اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل را جشن بگیرند که  فضای سراسر  اراضی اشغالی آکنده از ترس و وحشت میان اسرائیلی‌هاست.   بر همین اساس کارشناسان و محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی برخلاف دوره‌های گذشته به جای اینکه در سالگرد اشغال فلسطین درباره دستاوردهای نظامی و ظاهری رژیم اسرائیل صحبت کنند چاره‌ای جز اعتراف به تغییر معادلات درگیری با فلسطینیان و بحران داخلی اسرائیل ندارند.

از طرف دیگر موج عملیات‌های استشهادی فلسطینیان که از چند ماه قبل آغاز شده و جدیدترین نمونه آن  زمانی انجام شد که شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست با یورش به مسجد الاقصی قصد داشتند سالگرد اشغال فلسطین را جشن بگیرند، موجب شده تا  اسرائیلی‌ها با قرار گرفتن در وضعیتی از نگرانی و ترس اعتماد خود را به کابینه و ارتش اسرائیل از دست بدهند.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

«اورایم گانور»   تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان معاریو با انتشار مقاله‌ای در این زمینه نوشت اسرائیلی‌ها در حالی هفتادوچهارمین سالگرد تاسیس حکومت خود را جشن می‌گیرند که زمین زیر پای آنها می‌لرزد و شاهد یک ملت پاره‌پاره و جامعه متفرق هستند.   اسرائیلی‌ها در این شرایط انتظار یک نجات‌دهنده و یک معجزه بزرگ را می کشند. اسرائیلی‌ها در حالی این مناسبت را جشن می‌گیرند که لباس‌های نفرت به تن کرده و از علت و منشا این همه تنفر میان یهودیان متعجب هستند.

این کارشناس صهیونیست افزود، اسرائیلی‌ها که در جنگ مقابل فلسطینی‌ها و اعراب  بالای قبر کشته‌شدگان خود ایستاده‌اند می‌گویند ما از داستان‌های جنگ خسته شده‌ایم و رویاهایمان نابود شده است. تنها چیزی که می‌بینیم غم و گریه و نگرانی از آینده خود در این سرزمین بوده و می‌بینیم که خورشید اسرائیلل در حال غروب است. همچنین در میان درگیری‌های داخلی میان احزاب چپ و راست میزان نفرت بین اسرائیلی‌ها به مرزی بی‌سابقه رسیده است.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

این احساسات ترسناک میان صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که مقامات این رژیم ابتکار عمل خود را از دست داده و  علاوه بر ناتوانی مقابل عملیات‌های فلسطینیان قادر به مدیریت فضای داخلی جامعه اسرائیل نیز نیستند.   شهرک نشینان معتقدند فضای کنونی جامعه صهیونیستی مشابه سال ۱۹۹۵ است، یعنی زمانی که «اسحاق رابین» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ترور شد.

محور مقاومت؛ کابوسی که خواب از چشم اشغالگران ربوده است

اما با وجود همه این چالش‌های داخلی و خارجی که رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کند شاخص‌ها نشان می‌دهد که بزرگترین تهدید و مشکل اسرائیل افزایش توانایی‌های محور مقاومت و ناتوانی صهیونیست‌ها در مقابله با این محور است.

در وهله نخست اسرائیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که قادر به رویارویی با ایران به عنوان رهبر محور مقاومت نیستند و غیرممکن است که ایران از موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی خود و همچنین توانایی‌های هسته‌ای و تخصص در زمینه تولید موشک‌های بالستیک و پهپادهای مدرن عقب‌نشینی کنند.   بنابراین صهیونیست‌ها معتقدند که  تلاش برای تغییر موقعیت ایران چه در سطح منطقه‌ای و چه سطح جهانی بیهوده است و باید اعتراف کنند که مقابله با ایران هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد و تنها اسرائیل را در معرض تهدیدات موجودیتی بیشتر قرار می‌دهد.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

درباره حزب الله لبنان نیز رژیم صهیونیستی بعد از مجموعه تجربیات و رویارویی‌های مستقیم با مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که باید معادلات ترسیم شده توسط حزب الله را بپذیرد.   به همین دلیل است که موشک‌های دقیق و پهپادهای حزب‌الله از دو دهه گذشته تاکنون تبدیل به  بزرگترین کابوس اشغالگران شده و همین مسئله صهیونیست‌ها را از ورود به هرگونه رویارویی با مقاومت لبنان باز می‌دارد.

اما علاوه بر ایران و حزب الله، ایجاد معادلات جدید در فضای داخلی فلسطین، نگرانی اسرائیلی‌ها را برای مرحله آینده افزایش می‌دهد.

اتحاد فلسطینیان و نابودی رویای صهیونیسم

مورد اول در این زمینه به اتحاد همه جانبه فلسطینیان بر می‌گردد که فارغ از ویژگی‌های جغرافیایی مناطق مختلف فلسطین، همه ساکنان آن حتی فلسطینیان اراضی اشغالی ۱۹۴۸  یکپارچه به گزینه مقاومت متوسل شده‌اند و نظرسنجی ها نشان می‌دهد که فلسطینیان دیگر تشکیلات خودگردان را که  در هماهنگی با اشغالگران عمل می‌کند نماینده خود نمی‌دانند.

مسئله بعدی مربوط به پیشرفت قابل توجه سطح توانمندی‌های مقاومت و تجهیز آن به سلاح‌های مدرن است  به طوری که انتفاضه فلسطینیان را به مرحله انتفاضه موشک‌ها رسانده است. بنابراین شرط بندی اسرائیل روی ایجاد شکاف میان فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس و نوار غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸  شکست خورده و صهیونیست‌ها متوجه شده‌اند که در مرحله جدید مجبورند با همه فلسطینیان در سراسر این سرزمین و نه تنها نوار غزه مقابله کنند.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

یکی از بارزترین شاخص‌های این اتحاد فلسطینیان را می‌توان در عملیات‌های استشهادی آنها مشاهده کرد که موجب شده تا دیگر هیچ یک از مناطق اراضی اشغالی  برای صهیونیست‌ها امن نباشد.

در طول تنها شش هفته گذشته فلسطین اشغالی شاهد سلسله عملیات‌های استشهادی در مناطق مختلف بوده که در جریان آن‌ها دست کم ۱۹ صهیونیست کشته و بیش از ۳۱ تن  زخمی شده‌اند.

عملیات‌های استشهادی فلسطینیان چگونه بلای جان صهیونیست‌ها شد؟

- در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۲ در جریان عملیات استشهادی یک فلسطینی در منطقه بئرالسبع واقع در  اراضی اشغالی ۱۹۴۸ که با چاقو انجام شد  چهار صهیونیست کشته شدند و مجری عملیات نیز به شهادت رسید.

- در ۲۷ مارس در جریان یک عملیات استشهادی دیگر با سلاح گرم در منطقه الخضیره  در جنوب حیفا  دو نظامی صهیونیست کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.   ۲ عامل این عملیات نیز به شهادت رسیدند.

- در تاریخ ۲۹ مارس در جریان تیراندازی در شهر بنی براک واقع در شرق تل آویو ۵ صهیونیست به هلاکت رسیدند و  وحشت زیادی میان شهرک نشینان و محافل اسرائیلی به وجود آمد.

- در ۳۱ مارس یک جوان فلسطینی  در جریان عملیاتی استشهادی که توسط چاقو انجام شد در نزدیکی منطقه غوش عتصیون واقع در کرانه باختری  یک صهیونیست را به شدت مجروح کرده و خودش نیز به شهادت رسید.

- در ۷ آوریل در جریان تیراندازی در یک خیابان تجاری در مرکز تل‌آویو ۲ صهیونیست کشته و حداقل ۱۴ نفر زخمی شدند.

- در ۲۹ آوریل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از نگهبانان مستقر در ورودی شهرک آرئیل در کرانه باختری اشغالی توسط دو فلسطینی کشته شده است.

- در ۵ مه هم زمان با یورش شهرک‌نشینان افراطی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی به بهانه سالگرد اشغال فلسطین، ۲ جوان فلسطینی با انجام عملیات استشهادی در شهرک العاد ۳ صهیونیست را به هلاکت رسانده و دست کم ۶ تن را زخمی کردند.

پیامدهای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و بحران موجودیتی اسرائیل/ وقتی صهیونیست‌ها در خانه‌هایشان نیز امنیت ندارند +تصاویر

این شرایط موجب شده تا سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست همواره در حالت آماده باش قرار بگیرند و کمترین پیامد این عملیات‌ها آن است که اسرائیلی‌ها دیگر نمی‌توانند با خیال آسوده در خیابان تردد کنند و ممکن است حتی در مراحل بعدی در خانه‌های خودشان نیز امنیت نداشته باشند. آنگونه که در نظرسنجی از افکار عمومی صهیونیست‌ها دیده می‌شود آنها نگرانند بلایی که طی این سالها بر سر فلسطینیان آورده‌اند، به سر خودشان بیایند و درحالی که هیچ کجا امنیت ندارند مجبور شوند فلسطین را به صاحبان اصلی آن پس بدهند.

نکته خطرناک عملیات‌های استشهادی فلسطینیان برای صهیونیست‌ها آنجاست که این عملیات‌ها از سوی یک یا حداکثر دو نفر اجرا شده و هیچ هشدار اطلاعاتی در مورد وقوع عملیات در محدوده زمانی به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نرسیده است که این سخت صهیونیست‌ها را از حیث امنیتی نگران کرده است زیرا آنها به دلیل اینکه اطلاعات امنیتی از مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

چرا اسرائیل قدرت مهار فلسطینی‌ها را ندارد؟

بنابراین چنین عملیات‌هایی کاملا غیرقابل پیش‌بینی بوده و در هر مکانی ممکن است اتفاق بیفتد. «لیلاح شوال» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه معتقد است مشکل اصلی اینجاست که اسرائیل اخیرا در مواجهه با موج عملیات‌های فلسطینیان یک روش تاکتیکی را پیش گرفته است و مقامات ارشد نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل امیدوار بودند که اگر ماه رمضان تمام شود این احتمال وجود دارد که تنش‌هایی که در اواسط ماه مارس آغاز شده بود به آرامی از بین برود.   بنابراین محافل اسرائیلی تصمیم گرفتند تا  از طریق واکنش‌های فوری و اقدامات پیشگیرانه با موج عملیات‌های فلسطینیان  مقابله کنند اما حقیقت این است که با روش تاکتیکی نمی‌توان با چنین حملاتی مقابله کرد.

در همین زمینه محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، محافل تصمیم گیری در وزارت جنگ این رژیم و شاباک را  به شدت مورد انتقاد قرار داده و اعلام کردند که وزارت جنگ و شاباک چشم خود را به روی اتفاقاتی که در همه مناطق به ویژه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد بسته‌اند و هم چنین واکنشی نسبت به شلیک چند موشک از نوار غزه و همچنین جنوب لبنان نداشتند و علاوه بر آن هیچ اقدامی  در برابر سخنان آتشین یحیی السنوار و سایر رهبران حماس انجام نداده‌اند.

تحولی که این عملیات‌ها ایجاد کرده‌اند از این قرار است که علاوه بر اثر گذاری در محل اجرای عملیات، با نشان دادن ناتوانی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در رهگیری و مقابله با آن علاوه بر اینکه عملاً نوعی رعب و وحشت عمومی را در سرزمین اشغالی به وجود آورده‌اند و همچنین بی اعتمادی صهیونیست‌های حاضر در سرزمین اشغالی به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است. بعد از شدت گرفتن این عملیات‌ها و به ویژه اجرای عملیات العاد برخی ناظران معتقدند که موقعیت کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به خطر افتاده؛ چرا که از زمان روی کار آمدنش قدرت مقابله با هیچ یک از تهدیدهای امنیتی را نداشت و بعد از رسوایی فرار اسرای فلسطینی از زندان در سپتامبر گذشته، عملیات‌های استشهادی پی در پی، منجر به آشکار شدن هرچه بیشتر شکست‌های کابینه اسرائیل در سطح امنیتی می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت که علاوه بر تغییر توازن وحشت میان مقاومت فلسطین و ارتش صهیونیستی به ویژه بعد از نبرد «شمشیر قدس» در مه سال گذشته، این بار عملیات‌های استشهادی فلسطینیان، درگیری میان ملت فلسطین و اشغالگران صهیونیست را وارد مرحله جدیدی می‌کند؛ مرحله‌ای ترسناک و پرچالش برای اسرائیل که همانطور که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد می‌تواند مرحله حذف پروژه صهیونیستی از منطقه باشد.

** مصطفی خاطری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    46 24
    انتحار شیوه ما نیست و چیزی که از روش ما نیست نباید توسط ما انجام بگیرد باید تفاوت ها حفظ شود رسیدن به هدف از هر راهی خوب نیست‌.
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      12 14
      این کجاش انتحاره؟!!!! مثل کسی است که در موضع ضعف باشد اما کوتاه نیاید چون راهی جز مبارزه ندارد دیروز سنگ بود امروز چاقو فردا تفنگ روزهای آینده انشاءالله موشک و بمب و پهباد انشاءالله باذن الله
    • غالب IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      5 15
      تو برو آبنبات چوبی بخورد و زود بخواب
    • آدریان دریا IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      12 26
      به هر حال ما عملیات استشهادی را ادامه می دهیم.ما صهیونیست ها را هر جا بگیریم می کشیم.فاقتلوهم حیث ثقفتموهم.
    • محمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      7 29
      انتحار و استشهاد باهم فرقی دارن لطفا اول تفاوتشون مطالعه کنید بعد نظر بدهید
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      28 7
      ۰۷:۴۹ هردوتاش یه معنی میده یعنی عملیات تروریستی منتهی از نظر شما استشهاد یعنی علمیات شهادت طلبانه که اشتباهه
    • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 2
      تو میخوای اینجور فکر کنن نظر تو مهم نیست مرجعی یا درس دین خوندی ؟
    • پدی مغزفندقی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 2
      ترور،تروره.کشتن کارگر پمپ بنزین و چاقو زدن وتیراندازی کور توی خیابون تروریستیه.بامنطق شما اتفاقی که مشهدواهواز افتاد تروریستی نبود و از دیدخودشون استشهادی بود!.توی امریکا و عراق و فلسطین و یونان و... این اتفاق بیفته همین حرفو میزتم.دین ندارید شرف داشته باشید
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 48
      باید از ملت های معتقد مسلمان و ایران ثبت نام کنیم و پس از آموزش از انها برای عملیات های استشهادی در همه نقاط دنیا بهره ببریم و به این روش ضربات کاری به اسراییل وارد کنیم.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      35 4
      فلسطین هیچ ربطی به ما نداره... 85 میلیون رو معطل 300 هزار نفر کردین... بسه دیگه خجالت بکشین بچسبین به مملکت خودمون
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      18 0
      ۰۹:۲۷ نه که نظر تو خیلی مهمه!!!
  • ایران iran IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    11 38
    رژیم صهیونیستی اسرائیل هرگز یک کشور و ملت نبوده و هرگز هم یک کشور ملت نخواهد شد ، اسرائیل قلعه جنگی پادگان نظامی استعمار در منطقه است محل و مرکزی برای طراحی شرارت و توطئه و ترور در منطقه ما ... ما ایرانیان و ملت های آزاده منطقه و جبهه مقاومت قلعه استعمار را از منطقه حذف خواهیم کرد ، جای جای منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه خانه ما ایرانیان است به استعمارگران تحت هر نامی اجازه حیات و بقا نخواهیم داد .. شیر خاورمیانه است ایران زمین
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      16 4
      ۰۰:۱۶ کل شرارت تو منطقه شما هستید وفلسطین را کردین بازیچه ای برای منافع شخصی خود نه ملی کی هست که اینا ندونه دیگه
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 29
      کامپیوترها در آلبانی مشغول منفی دادن هستند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      33 2
      ۰۹:۲۸ - یه چیزی از دهن خر افتاد خر به ار ار افتاد
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 32
      در جواب به «۱۶:۵۸» : خر واقعی خودت هستی بدبخت صهیونیست؛ چون یک پیامبر قلابی با عنوان «موسی بن میمون» برایتان آمد و سپس چرندیاتی را که توسط شیطان ملعون بهش القا شده بود را در یک کتابی عریض و طویل با عنوان «تلمود» با دست خط خودش نوشت و در نهایت به وسیلۀ همان کتاب مغز همۀ شما را شستشو داد؛ الآن هم همۀ شما خر تشریف دارید چون تحت تأثیر آن کتاب مزخرف قرار گرفته اید و فکر می کنید از همه برتر هستید و خداوند یکتا هم کل دنیا را به شما بخشیده است. دست از این توهمات تان بردارید تا دیر نشده وگرنه تا ابد در آتش خشم خداوند یکتا می سوزید. بعضی از شماها هم یک مجسمۀ گوساله را از جنس طلا ساخته اید و فکر می کنید که این گوسالۀ طلایی خدای شماست و فکر می کنید که این گوساله شما را آفریده است. از بس خر تشریف دارید فکر می کنید که این مجسمه می تواند از شما دفاع کند. معلوم نیست که این موسی بن میمون، پدرش واقعاً میمون بوده یا آدم؟
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      44 2
      ۱۹:۴۲ احمق نادان این شر و ورا چیه تحویل میدی
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 29
      در جواب به «۱۶:۵۸» و «۲۱:۳۴» : ای صهیونیست احمقی که تازه فارسی یاد گرفتی؛ کلمۀ «ار ار» از نظر املایی غلط است؛ صحیحش می شود «عر عر». به همان دلایل قبلی که گفتم، احمق و نادان واقعی شما هستید؛ «شر و ور» هم افکار کثیف شماست که فکر می کنید صاحب کل دنیا هستید. در ضمن شما از نسل حضرت ابراهیم (ع) و حضرت یعقوب (ع) نیستید؛ شما از نسل «یأجوج و مأجوج (گاگ و مگاگ) یعنی قوم خزریان» هستید. ما همه چیز شما را می دانیم؛ پس سعی نکنید ما را نادان خطاب کنید. این را هم می دانم که: این «32 رأی منفی به من» و این «44 رأی مثبت به خودت» را خودت زحمتش رو کشیدی. در ضمن به وقتش یَکّ شمعی برات روشن می کنم تا یک لحظه هم زنده نمانی چه برسد به صد سال. مرگ بر اسرائیل و حامیانش.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 3
      ۱۲:۴۶ بازم که شروع کردی
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      1 0
      أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 22
    با روشنگری و بیداری ملت های منطقه با تقویت هر چه بیشتر جبهه مقاومت در منطقه باید حضور اشغالگران صهیون را در منطقه سخت تر غیر قابل تحمل تر کنیم باید هزینه اشغالگری صهیونیست ها رو بالا ببریم .. آگاهی دادن روشنگری کردن به ملت های منطقه اصل مهمی است ..
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 30
    حرامزادگان صهیونیست کل منطقه ما رو می‌خواستند اشغال کنند و کشور تخیلی و رویایی خودشون رو تشکیل بدهند ! به همت جبهه مقاومت منطقه دور تا دور خودشون رو دیوار کشی حصار کشی کردن تا در امنیت باشند حالا در خانه های غصبی خویش هم احساس امنیت نمی‌کنند !
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    9 36
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    7 26
    کودک کش ها با دم شیر بازی کردند و نتیجه اش را دیدند، تاوان شهادت دانشمندان و خرابکاری در سایت های هسته ای را با محو شدن از کره زمین خواهند داد.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 31
      ورود بر شما .. به همت فرزندان میهن و بیاری یزدان پاک دشمنان ایران زمین رو محو و نابود خواهیم کرد .. پاینده ایران
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 44
    جالبه، یهودیها هم اجسادشون رو کفن میکنند؟؟؟؟ ندیده بودم.
  • ب ب IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 36
    باستان گرایان و شاه دوستان بخوانند: جنایات شاهان و سلسله های ایران: کوروش: جنایتکار بزرگ جنگی که با کودتا و کشتار مادها به شاهی رسید داریوش: جنایتکار بزرگ که دستور حمله به یونان رو داد خشایار: ادامه حمله به یونان و کشتار مردم آتن ساسانیان: تقسیم مردم کشور به چهار طبقه و از بین بردن امکان پیشرفت استعدادها سلجوقیان: کشورگشایی و تجاوز به قفقاز و ترکیه امروزی و قتل مردمان آن سرزمین ها خوارزمشاهیان: کشورگشایی و جنگ های بسیار و کشتار مردمان نادرشاه: بزرگترین جنایتکار تاریخ ایران و مسئول قتل عام دهلی نو آقا محمد خان: وحشی تمام عیار و جنایتکار بزرگ جنگی و عامل قتل عام تفلیس رضا خان: مسئول قتل عام عشایرایرانی محمد رضا: مسئول قتل عام مخالفان و شورشیان آزادیخواه بحرین تاریخ از جنایات شاهان ایران سیاه شده است
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      43 0
      راجع به جناب کورش(حضرت ذوالقرنین) درست صحبت کن
    • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 26
      داداش کاری نداریم اولاً اطلاعات تاریخیت ضعیفه دوما اینجا جاش نیست بیا پایین
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 31
      خشایار شاه هم در 2500 سال پیش باعث شد تا حادثۀ خونین و وحشتناک «پوریم» به وجود بیاید. اکنون هم اسرائیلی های جنایتکار هر سال این روز (جشن ایرانی کُشان) را جشن می گیرند. اما متأسفانه ما ایرانیان اسم این روز را «سیزده بدر» گذاشته ایم چون از ماجرا خبر نداریم؛ چون تاریخ مان توسط صهیونیست های خونخوار تحریف شده است.
  • mojtaba SE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 48
    نوشته خوبی از حقیقتها بود,اما سئوال اصلی این است که آیا روسیه برای پایان پروژه صهیونی و این نوکر و پادگان امریکا چه تصمیمی گرفته؟؟روسیه میدونه برای پاکسازی منطقه ما و رهبری منطقه بوسیله ما باید دو یاغی رو از سر راه ما برداره ,اولی "اسرائیل"داستانش بسته بشه,و دومی ترکیه دیگه تو منطقه مزدوری برای ناتو نکنه..بنظر میاد روسیه به این نتیجه رسیده که ایران به این اراده و توان رسیده که منطقه رو (عربها که دارای نفت هستند)کنترل کنه ,اما باید این دو موضوع که سر خر شده برای ما رو حل کنه ..چون حل این دو موضوع یعنی جنگ برای ما ,اما روسیه براحتی اسرائیل رو میپیچونه و با یک تهدید ,ترکیه از سوریه و عراق میره بیرون...و قدرت ایران عملا به نقطه اوج و شروع رهبری منطقه میشه و خارج کردن انحصار نفت از دست امریکا (که هدف اصلی روسیه است چون امریکا دیگه نمیتونه به اروپا نفت برسونه و اقتصادش رو حفظ کنه )و تسلط بر کشورکهای خلیج فارس و انزوا و سقوط عربستان به یک کشور بدرد بخورتر برای ما و منطقه ,که رهبریش دست ماست..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • mojtaba SE ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 30
    کولی جهود اصلا حس ملی نداره,اما فلسطینی فینغی حس ملی داره .برای همین خودشون رو فدا میکنن تا کشورشان رو پس بگیرن..مثل ما که بالاترین حس ملیمون در این شعر یک بیتی تجلی و محدود شده با تمام فرهنگی که داریم.چو ایران نباشد تن من مباد.. پس انتحار نیست بلکه جنگیدن و نهایت شجاعت است نه مسئله اخلاقی خودکشی و رفتن صاف تو جهنم از جهنم اولی (این دنیا)؟؟؟پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 22
    مثل صاعقه رو سرتون فرود میاییم
  • US ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 16
    طالبان=داعش=القاعده=سنی افراطی سپاه=حزب ا... =انصارا...=شیعه افراطی صهیونیست ها= یهودی افراطی همه گروه های بالا باید نابود شوند تا صلح در منطقه برقرار شود
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      15 0
      هر چیزی که خداوند یکتا بخواهد همان می شود؛ نه هر چیزی که تو بخواهی. خداوند یکتا می گوید: فقط بندگان شایسته ام وارث حکومت زمین خواهند شد. آن بندگان شایسته «سروران ما 14 معصوم (ع) به همراه خانواده هایشان و یارانشان و پیروانشان و شهیدان» هستند؛ آن بندگان شایسته هرگز به کسی ظلم نکرده و نمی کنند و هرگز نژاد پرست نبوده و نیستند؛ فقط آنها پادشاهان برحقی هستند؛ فقط آنها می توانند دنیا را از شر ظالمان نجات بدهند. صهیونیست های کودک کُش و خونخوار و نژادپرست فقط وارث آتش جهنم هستند نه حکومت زمین.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 21
    زهی خیال باطل
  • امیر IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    25 7
    مارو چه به فلسطین و لبنان و یمن..
    • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 39
      اصلا تو رو چه به نظر دادن برو تختت سرد نشه
  • محمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    11 36
    لا اله الا الله محمد رسول الله
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      6 28
      «اشهد ان علی ولی الله» و «اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَ اَهْلِکْ أَعْدَائَهُمْ اَجْمَعِینْ» را هم به آن دو جملۀ زیبایت اضافه کن.
  • مهدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    22 4
    عملیات انتحاری و شکتن غیر نظامیان از کی افتخار داشته
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 19
      از وقتی به قول تو غیر نظامی سلاح حمل میکنه و تروریسته در کت و شلوار
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 28
      از وقتی به قول تو غیر نظامی سلاح حمل میکنه و تروریسته در کت و شلوار
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 39
    صهیونیست ها در هیچ کجای دنیا (از جمله کشورهایی که با اسرائیل عادی سازی روابط را در پیش گرفته اند) نباید احساس امنیت کنند. تصور کنید که چندین صهیونیست در دبی و ابوظبی و بحرین، به درک واصل شوند. آن موقع است که صدای مقاومت در گوش های سران خائن عربی هم شنیده خواهد شد.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 40
    در این که سرنوشت اسراییل همانند رزیم اپارتاید افریقای جنوبی محکوم به شکست ست بحثی نیست ولی این وسط یک عده دیکتاتور مانند صدام و قذافی و بعضی دیگه کاسب میاله فلسطین شده اند و از طریق ضدیت با اسراییل برای خود مشروعیت دروغین مبیخرند و ملتهای خود را سرکوب میکنند
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 21
    منطق کیسه کشا اگر تاتار ببازه از قصد بوده ولی مربیان کیسه از قبیل عنایتی ، رحمتی ، منصوریان ، فکری ، قلعه نوعی ، ساکت ، خطیبی ، اکبرپور جلوی تیمشون 3 امتیاز از دست دادن با غیرت بودن
  • SE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    39 2
    اسرائیل یک دموکراسی و در اینحال یک ابرقدرت اتمی در منطقه خاورمیانه هستش،اسرائیل بیشترین روابط حسنه رو با دولتهای عربی برقرار کرده که پیوسته در حال عمق و گسترش هستش،در ضمن اسرائیل با رجز خوانی هم از بین نمیره،اسرائیل گوشش به این چیز ها پر هستش!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 46
    «خورشید اسرائیل در حال غروب کردن است»؟؟؟؟؟ خورشید اسرائیل؟؟؟ اسرائیل شراره کثافت و نجاست است. شما بهش میگی خورشید؟ نویسنده این متن کیه؟؟؟
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 35
    از خون دانشمندان هسته ای خود که توسط دولت ترویست اسرائیل ترور شدند بهیچوجه نباید بگذریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس