«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم»

طیف افراطیون اصلاح طلب به هر بهانه ای و حتی با متوسل شدن به دروغ و شایعه پراکنی در پی آن است تا مردم را به خیابان ها کشانده و آشوب و التهاب را رقم بزند.

سرویس سیاست مشرق- معیشت مردم و بهبود اوضاع اقتصادی کشور برای جریان تندرو اصلاح طلب اصلا موضوعیت ندارد. این طیف سیاسی به هر بهانه ای و حتی با متوسل شدن به دروغ و شایعه پراکنی در پی آن است تا مردم را به خیابان ها کشانده و آشوب و التهاب را رقم بزند.

به عنوان نمونه، «محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی اخیرا در مطلبی نوشته است: «اگر اقتصاد کشور سامان نیابد و گرانی ها مهار نشود، باید منتظر شورش گرسنگان بود، شورش از انقلاب خطرناک تر است.»

«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی

در یک نمونه دیگر، «آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشته است: «نان، قوت لایموت مردم است. آخرین جزء از سبد خانوار که اگر از سفره ها حذف شود، نتیجه آن ناگفته پیداست. نمی دانم از خشمی که زیر پوست این شهر در جریان است خبر دارید یا نه؟».

«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی

«سعید مدنی»   از اعضای گروهک موسوم به  «ملی مذهبی»  و از فعالین فتنه ۸۸ که تاکنون چندین بار بازداشت و محکوم شده است،  پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:

«حکومت‌ها بخواهند یا نخواهند خیابان جزیی انکارناپذیر از اعتراض است. شبکه‌ای شدن نه‌تنها مانع از خیابانی شدن نمی‌شود، بلکه تسهیل‌کننده حضور خیابانی استتصمیم با دولت‌هاست یا باید امکان حضور قانونمند خیابانی را فراهم کنند یا منتظر باشند تا خیابان‌ها اشغال شوندوقتی بحران سراسر ساختارهای موجود را فرا گرفته، وقتی فساد تا قله دماوند پیشروی کرده،    وقتی فقر و نابرابری رنج و فلاکت را دوچندان کرده و کاهش ارزش پول ملی فقرا را فقیرتر و پولدارها را پولدارتر کرده، وقتی بوی مشمئزکننده تبعیض و رانت سراسر یک جامعه را دچار نفرت کرده، پیش‌بینی آینده چندان دشوار نیست.»

«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی

«محمدرضا جلایی پور»  فعال اصلاح طلب و از محکومین فتنه ۸۸ – اسفند ۱۴۰۰- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «بعد از اعتراضات ۸۸... کشور قربانی تحریم‌های شدیدتر و کاهش ظرفیت حل‌مسئله‌ای دولت و کاهش قدرت متشکل جامعه شد و تا سال ۹۲ در نوعی فضای کم‌رنگ سیاسی فرورفت

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «از سویی دیگر بسیاری از خانواده‌ها و شبکه‌های ارتباطی ایرانیان دوپاره شد و قطبی‌شدن جامعه هزینه‌های سنگینی داشت

«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی

در حال حاضر رژیم تحریم های ایران که هنوز پس از امضای برجام برداشته نشده است، ریشه در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دارد. تمام تحریم های یکجانبه ای که اکنون به عنوان تحریم های موثر علیه ایران از آنها یاد می شود (تحریم های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است. اما این قطعنامه اساسا نه یک قطعنامه هسته ای و نه با هدف واکنش نشان دادن به سیاست های هسته ای ایران اعمال شده بوددر حقیقت بانیان و حامیان فتنه ۸۸ با تحمیل قطعنامه ۱۹۲۹، چاقوی تحریم را تیز کرده و سفره مردم را کوچک کردند.

حالا همان جماعت با کارنامه غیرقابل دفاع در ۸ سال دولت روحانی، این روزها برای نان مردم اشک تمساح می ریزند و با شعبده بازی در پی آجرکردن نان مردم هستند.

آقازاده ها و دامادهای برخی مقامات اصلاح طلب اکنون به دلیل غارت اموال مردم، یا زندانی اند یا متواری. از سوی دیگر ژنرال های خودخوانده اصلاح طلب نیز خسارات عدیده ای به کشور وارد کرده اند. حالا همقطاران «آقازاده ها و ژنرال ها» بجای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت، جوانان این مرز و بوم را به اغتشاش و اشوب تشویق می کنند!

«شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی

در اینجا ۲ نکته وجود دارد، اولا اینکه ترمیم خرابی های ۸ ساله «دولتِ اصلاح طلبان» در ظرف چند ماه امکان پذیر نیست. ثانیا هیچگاه آشوب و اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی منجر به بهبود اوضاع نشده است. بانیان وضع موجود بجای تشویق به آشوب، باید شهامت داشته باشند و قصور و تقصیرهای خود را بپذیرند و برای جبران خسارت ها تلاش کنند.

در روزهای اخیر «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت صراحتا اعلام کرد که «به هیچ وجه قیمت نان برای مردم تا پایان سال تغییر نمی‌کند و رئیس‌جمهور اجازه گران شدن نان را نمی‌دهد.»

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور نیز جمعه شب در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر با تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» گفت: «یارانه نان و دارو به هیچ وجه برای هیچ یک از اقشار جامعه حذف نمی‌شود. برای نان سنتی یارانه‌ای در نظر ‌گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به‌صورت کالابرگ‌ الکترونیکی پرداخت شود ‌و برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود.»

وی  با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاح نظام اقتصادی گفت: اگر ارز ترجیحی‌ در مقطعی که نرخ ارز ۱۲ هزار تومان بود حذف می‌شد هزینه‌های کمتری داشت اما دولت‌های قبلی سینه‌شان را برای مقابله با چالش‌ها سپر نکردند و امروز این کار به دلیل افزایش نرخ ارز تبعاتی جدی دارد و باید برای آن از آبرو گذشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی گفته که من آماده‌ام برای اصلاح اساسی اقتصاد کشور از آبرویم هزینه‌ کنم، از همه دلسوزان و نخبگان خواست که در این اصلاح اقتصادی، دولت را یاری دهند و برای آحاد جامعه تبیین کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی مغایر عدالت بوده و تولید کشور را با چالش مواجه کرده و هیچ سودی برای مردم نداشته است.

لازم به ذکر است که خسارت دلار ۴۲۰۰ تومانی، حداقل ۱۸ میلیارد دلار بود و به واسطه اتخاذ این تصمیم غلط، حدود ۶۰ تن طلا از بین رفت.

 در سالها و دهه های اخیر هر وقت خبری از یک فساد بزرگ اقتصادی منتشر شده، بلاشک پای اصلاح طلبان نیز در میان بوده است. از کرسنت و توتال تا صندوق ذخیره فرهنگیان و هفت تپه و رشت الکتریک و حقوق های نجومی و وام های چند صد میلیاردی و کاخ نشینی و استات اویل و شهرداری و...

از نگاه جریان اصلاح طلب، هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی سهم آقازاده های این جریان است و سیاهی لشکر میتینگ های سیاسی و عروسک خیمه شب بازی در آشوب های خیابانی، سهم جوانان مردم.

به عبارت دیگر، افراطیون اصلاح طلب بجای جبران خسارت هایی که حداقل در ۸ سال گذشته به کشور تحمیل کرده اند ژست شاکی به خود گرفته و جوانان و مردمی که از سیاست های همین طیف متحمل خسارت شده اند را به شورش و اشوب خیابانی تشویق می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • DE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    24 18
    «شورش گرسنگان» اسم رمز برای «آجر کردن نان مردم» /تقلای طیف تندرو اصلاح‌طلب برای آشوب خیابانی,طیف افراطیون اصلاح طلب به هر بهانه ای و حتی با متوسل شدن به دروغ و شایعه پراکنی در پی آن است تا مردم را به خیابان ها کشانده و آشوب و التهاب را رقم بزند. ما اصلاحطمعکارن به همه جا اغتشاش خواهیم کرد . کار ما فقط اغتشاش است .در کوچه وخیابان و محل کار وبه همه جا اغتشاش میکنیم.
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 17
      از آلبانی خط میگیرند و نباید گذاشت به انقلاب ضربه بخورد.
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 7
      این بار برای آرام کردن اوضاع باید از خود مردم کمک طلب کنیم.
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 17
      باید هرچه سریعتر راهپیمایی عظیمی در حمایت از دولت و مجلس انقلابی با حضور حداکثری برگزار گردد تا دشمن خیال باطل نکند.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      11 11
      باید به اصلاح طلبان چیچی آور گفت: هرکه گوید نان من شد فتیر، لطفاً شما زبان در کام گیر !!!!
    • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      27 5
      خالی شدن سفره مردم،اصلاح طلب و ...نمیشناسه!از خواب بیدار شید..مردم در فقر مطلق هستند..شما دنبال چه هستید؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 1
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند افساد طلبان بانیان وضع موجودند و فقط باید سکوت کنند.
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 9
    قبلا اگر اعتقادی به اصلاح طلبان بود دیگر هیچ اعتقادی نه به اصطلاح بزرگان اصلاحات نه به توریسین های اصلاحات نه به جریان اصلاحات هست اینها با روی کار امدن دولت اقای رئیسی نشان دادند که منفعت قبیله ایشان شدیدا به خطر افتاده است و کشور را به سمت اشوب و هرج ومرج هدایت میکنند گویا هشت سال دولت اقای روحانی منتخب ایشان اصلا وجود خارجی نداشته است که حالا در هشت ماه دولت اقای رئیسی اینطور سراسیمه دست پاچه شده اند وبرای مردم مظلوم ایران خط و نشان میکشند قبلا فکر میکردیم این جریان نفع ملت را در نظر دارد اما حال میبینیم این جریان منافع ملی ومردمی را قربانی منافع حزبی خود کرده است و مردم ایران هیچ جایگاهی برای اصلاح طلبان ندارند
    • ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 1
      بیش چهل سال که از انقلاب می گذرد
  • سید حمید SG ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 3
    برادر بزرگوار دیگه چه کسی به حرف منافق و اصلاح طلب گوش میکنه ؟
  • سس IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    28 7
    مشرق مسخره کردی؟ مردم گرسنه و ناامیدن کی با اصلاحات کار داره
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 11
      سس دل ناپذیر از طرف خودت حرف بزن و به مردم هم کاری نداشته باش
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 0
    اگر اینها واقعا مقصر هستند که هستند چرا نباید محاکمه شوند وتمام اموال بازپس گرفته شود اول از همه هم حسن روحانی
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 10
    این اصلاح طلبا و منافقا و طاغوتیا برنامه ریختن برای زمان گرونی بنزین که دیر یا زود اتفاق میوفته (بنزین بیست تومنی اجتناب ناپذیره) مردم نیروهای امنیتی و دولت باید هشیار باشند و حساب شده اینکارو انجام بدهند
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 0
      چرا جوسازی میکنی!! خیلی زرنگی؟ نه عزیزم قرار نیست بنزین گران بشه. مردم هم کاملا عاقلانه رفتار میکنند.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    10 5
    ایا مشکل نان وروغن ودیگر اقلام را مقامات ارشد کشور هم میکشن یعنی اگر همسرشون ازشون پول بخواد برای خرید انها هم میگویند پول ندارم یا کارت بانکی چاق چله به خانمشان میدهند برای خرید
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    14 7
    اصلاحات کیلویی چند شما نویسنده محترم بیا خود را جای ما قرار بده ببین حقوقت تا نیمه برج که هیچ تا پنجم برج جواب می دهد بعد هر روز ببینی همه چیز چند برابر شده واقعا مشاوران جناب رئیسی چه کسانی هستند
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    10 3
    ببین چکار کردین که الان همه طمع کردن به فقر مردم اوضاع اقتصادی باید درست بشه
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 7
    افسادطلبها کور خوندن
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    12 4
    میبدی باید خلع لباس بشه این لباس مقدس به تنش زار میزنه کراوات و کت شلوار لایقشه میبدی تو هم مثل زم ذات اصلی خودتو نشون بده عمامه و عبارو بذار کنار
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 10
    منافقین کوردل بار دیگر طمع به بصرت مردم دوخته اند ولی کور خوانده اند. مردم انقلابی به دهان شورشیان و اراذل و اوباش غربگدا خواهند زد.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    14 3
    خفه بشید بمیرید که نون مردم رو آجر کردید الان طلبکار هم هستید چرا مردم اعتراض میکنن؟!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 2
    منصوری برو به بازیت برس کسی برای حرف امثال تو افساداتی تره هم خرد نمیکنه!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 3
    این نکته قابل تأمل هست که تمام دولتها در ایران بی کفایتی خود را در قالب شورش های مردمی پنهان می کنن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 4
    از دوره مشروطه به بعد یهودیان نقابزده اقدامات هدفمندی را برای دزدیدن حاکمیت در کشورهای اسلامی خصوصا شیعیان داشته اند،نهایت بلاهت برای مسلمان است که یک یهودی را با خود قیاس کند
  • عبدالله IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 3
    طایفه دروغ گو موسوم به اصلاح طلب چی شده ؟!گرانی که خودتون بوجود اوردید تاوانش رو دولت انقلابی باید بده . فقط بمیرید . حیف از اکسیژن . شما باید از دم تیغ عدالت بگذرید.خاک عالم بر سرتان.نوکران غرب.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    8 3
    این اصلاح طلبان را در صورت اغتشاش باید برای همیشه از زندگی ساقط کرد از هم اکنون برای اینها نگهبان بگذارید تا راه فرار را از آنها سلب کنید
  • ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    15 6
    همه تان سر و ته یک کرباسید
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 6
    در این مورد که اصلاح طلبان به دنبال پیاده کردن پروژه های مربوط به غرب در کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنند شکی نیست اما اصولگرایان چه ؟! آقای احمدی نژاد در گذشته و آقای رییسی در شرایط حاضر هر موقع یارانه چیزی را برداشته به اندازه یک تف در دستان مردم قرار داده اند. سهمیه بندی بنزینی که بصورت نا محدود در اختیار مردم قرار داشت و تبدیل آن ابتدا به 120 لیتر و بعد 90 و 60 چه توجیهی برای جبران حذف بنزین یارانه ای داشت؟ تورم های چند ده رقمی و حتی چند صد رقمی دوره آقای احمدی نژاد و افزایش حقوق های چند درصدی(6 درصد) و در شرایط سال 91 و 92 که تورم چند صد در صدی داشتیم چه توجیهی جز فقیر تر کردن مردم و به روی خود نیاوردن آقای احمدی نژاد که همین الان هم توسط آقای رییسی دنبال می شود یعنی تورم تقریبا سه رقمی و افزایش حقوق 10 درصدی؟ فقط و به راحتی این را می توانم بگویم که در دوره آقای احمدی نژاد اصولگرا حقوق من و بسیاری از کارمندان (رده کارشناسی) به کمتر از یک چهارم (بین سالهای 84 تا 92) کاهش یافت آن هم در شرایطی که قیمت نفت بیش از 150 دلار در هر بشکه بود!!!! جه معنایی دارد که دولت حقوق کارمند را که به لطف دو دولت قبلی یعنی دولت آقایان احمدی نژاد و روحانی بشدت کاهش یافته و به کمتر از یک هشتم رسیده است را با افزایش 10 درصدی به هیج هیج تبدیل کند ؟! چرا که ممکن است تورم ایجاد کند اما کارخانه ها حقوق کارگران را تا 60 درصد افزایش دهند؟! چه کسی باید جوابگو باشد بابت اینکه دو دولت قبل بنده و خیلی های دیگر را از طبقه متوسط که زندگی قابل قبولی داشته ایم تبدیل به کسی کرده است که باید در مرز خط فلاکت و نه فقر زندگی کنیم؟! چرا باید برای تهیه یک کیلو سیب زمینی جلوی فرزندم پس از 31 سال کار برای این دولت هرزه شرمنده شوم؟! آقای رییسی هم به دنبال تامین کسری بودجه خود از جیب کسانی است که دیگر در زندگی عادی خود هم مشکل دارند. چرا از آنهایی که درآمدهای تریلیاردی دارند درست و حسابی مالیات نمی گیرد و از جیب کارمند هزینه هایش را می خواهد تامین کند؟ چون نزدیکترین و راحترین پول در دسترس حقوق کارمندان است که خود می پردازد؟! در ازای حذف یارانه ماکارونی و روغن و .. به مردم قرار است چه چیز داده شود؟ پول نصف ماکارونی 500 گرمی یا 100 گرم روغن در ماه تا مشکل هیج کس رفع نشود اما به کمک رسانه ها دهان ملت بسته شود؟
    • DE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      .... فقط و به راحتی این را می توانم بگویم که در دوره آقای احمدی نژاد اصولگرا حقوق من و بسیاری از کارمندان (رده کارشناسی) به کمتر از یک چهارم (بین سالهای 84 تا 92) کاهش یافت آن هم در شرایطی که قیمت نفت بیش از 150 دلار در هر بشکه بود!!!! جه معنایی دارد که دولت حقوق کارمند را که به لطف دو دولت قبلی یعنی دولت آقایان احمدی نژاد......// شما کلی صغری و کبری سرهم کردی و سعی کردی فقط با یک جمله دوپهلو همون اول کامنتت اصلاحطمعکارانی که ۳۲ سال دولت در دستشان بود و تمامی این بدبختی ها را برای مردم ایران درست کردند را یه طوری به فراموشی بسپاری و دق و دلت را در جان اصولگرایان درآوری تازه ‌پیداست از مطالب کلی عقب و بی اطلاعی . محمود احمدی نژاد بارها و بارها چه قبل از پادشاهی چه حین تاجگذاری و چه بعد از پادشاهی گفت نه اصولگرا بودم نه هستم و نخواهم بود . فقط اصولکراها بخاطر رفع خطر از سر کشور توسط مستر چیز چیز و افتادن در دام جورج سوروس و انقلاب مخملی اوکراینی ....محمود را پشتیبانی کردند تا رای آورد و البته رفته رفته فرش قرمز او را هم بلعید و امر بر او مشتبه شد که میتواند مانند حزب اشرافی که اصلاح طلب را درست کرد و مدئوف پوتین بازی میخواستند بکنند و همیشه کشور دستشان باشد ، او هم بازی احمدی نژاد مشاعی را کلید بزند و.........در دوره ۸ ساله محمود مافیای اقتصادی سیاسی فرهنگی حرب اشرافی و اصلاح طمعکاران برای زمین زدن او و باز راس کار آمدن از هیچ توطئه ای و خیانتی و گزارش مطالب محرمانه به دشمن فروگذار نکردند که هنوز ادامه دارد اونوقت شما میخواهی ۳۲ سال خیانت و ندانم کاری و کم کاری و ترمز به همه جای کشور به امید شکست انقلاب و آوردن یک حکومت وابسته به امریکا که توسط خودآنها و رفقایشان تحت جمهوریت پادشاهی کنند را .. فراموش کنند و بر همه مشکلات را در اصولگراها خلاصه کردی...و انتظار داری ‌کی باور کند بشود خرابیهای ۳۲ سال را چند ماهه درست کرد.... برو عمو این قصه ها را برای دروغ روز سیزده ذخیره کن. فشار روی قشر بیچاره با گرفتن اموال هزاران هزارا میلیاردی رانتخواران و دزدان و نجومی بگیرها .‌‌و تقسیم آن بین مردم حل میشود .اگر اقتصاد ایران خراب است پس چرا برای اشرافیون و اصلاحطمعکاران و رانتخواران ....خراب نیست.؟؟؟؟ تقسیم ثروت خراب است نه اقتصاد.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 1
      حرف نزن بابا اتفاقا احمدی در سال 88 حقوق بازنشته ها رو 100 درصد افزایش داد الان هم اقای رییسی باحذف دلار 4200 یارانه رو بین مردم فقیر داره پخش میکنه .اشتباه خودت در 2 بار رای با قر کمر به روحانی تقصیر دیگران ننداز
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      مملکت 32 سال دست اصلاح طلبان بود؟؟؟!!!!از زمان جنگ که بگذزیم بین سالهای 68 تا 76 مملکت در دست کارگزارن به ریاست آقای هاشمی بود که علیرغم اینکه بنیان گذار اشرافیت بعد از انقلاب در ایران بود ولی حداقل با فعال سازی مجدد کارخانه ها که در نتیجه جنگ از بین رفته و ساخت 5 کارخانه پترو شیمی که در همین دوران تحریم های اوباما و ترامپ ملعون به شدت به کمک اقتصاد مملکت آمد و آن هم در شرایطی که در زمان آقای هاشمی قیمت نفت بشکه ای کمتر از 9 دلار در ماه بود و نه 150 دلار دوره آقای احمدی نژاد !!!! هرچند که با وجود افراد ی مانند کرباسچی هیچ گونه دفاعی از آقای هاشمی نمی شود کرد ولی در دوره خاتمی که هیج حرکت مثبتی تقریبا انجام نشد ولی با به ثمر رسیدن بسیاری از طرح های دوره هاشمی وضعیت حقوق و درآمد مردم بهتر شد و اما این احمدی نژاد بود که علیرغم درآمدهای هنگفت نفتی فقط فقر رو به جامعه تزریق کرد و امثال جناب عالی عین خیالتان نیست.آپارتمانی که سال 85 متری 300 هزار تومان بود و خودم خریدم در سال 92 شده بود متری 6 میلیون تومان در جنت آباد یعنی 20 برابر!!!!!!!!!!!! تازه کیفیت حقوق کارمندان به کمتر از یک چهارم کاهش یافته بود .800 میلیارد دلار درآمده نفتی دوره هشت ساله دولت احمدی نژاد بود که در طول تاریخ بی سابقه بود ! اما نتیجه اش چی بود ؟!فقر بیشتر مردم !!!! از چی دفاع الکی می کنی؟ کسی که صحبت های الانش دقیقا با صحبت های شبکه اسراییلی من و تو یکیه!!!
  • کارشناس IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    17 4
    شکم گرسنه دین ندارد.
    • تبریزی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 6
      خودت را همه جا نزن چون اکثریت کسانی که درست زندگی کردن از قشر فقرا و شکم گرسنه ها بودن نمونه های فراوانش را میتوانی با خواندن کتابهای علما و شهدا ببینی و اتفاقا اکثریت ثروتمند ها و شکم پرها هستند که دین و ایمان ندارند و هر کاری میکنند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    11 5
    مشرق از فایل صوتی چه خبر؟؟
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 4
      آلبانی چه خبر؟ مسجد تازه ساخته یابو بن سلمان براتون داری برا خوش رقصی میکنی؟!!!!! خون 81 نفر بی گناه که تازه گی سر بریده شدن خشک شده از رو دستاتون؟!!!!! عرب عنترنشنال هم که با پول مردم مظلوم و گرسنه شبه جزیره براهه و همتون کاه یونجه اضافه گیرتون اومده و....
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 3
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 1
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • امیررضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    8 3
    اصلاح طلبها چه سودی در شورش و اغتشاش می برند که مدام مردم را ترغیب به آن می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      برادر عزیز اقای امیر رضا / سلام جریانی که در بعد از جنگ و رحلت امام ره به اصلاح طلبان مشهور شده اند از ابتدای انقلاب با نامها و تشکلهای مختلف نظامی / سیاسی / اقتصادی و فرهنگی و هنری مشغول فعالیت و زیست سیاسی و اقتصادی و امنیتی بودند . اقتضائات زمان امام و جنگ به بعضی از انان اجازه علنی مخالفت با نظام اسلامی را نمیداد .لذا انان زیرکانه چراغ خاموش و بسیار با احتیاط و با تقیه فعالیت میکردند . خصوصیات مشترک همه انها عدم باور به مدیریت دین برای اداره جامعه در حوزه فرهنگ و اقتصاد و روابط خارجی و... بوده و هست . و از طرفی انان صریحا و قاطعانع و اشکار به اموزه های غربی و فلسفه سیاسی و اجتماعی غرب و تحقق ان در جامعه ایران باور و اصرار دارند مثل روشنفکران زمان مشروطه . از این مسئله بگذریم . مهمترین عملکرد و مسئولیت جریان غربگرا از ایجاد شورشها و فتنه های امنیتی و نظامی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در چهل و اندی سال گذشته اثبات عدم کارایی دین و نظام اسلامی در مدیریت جامعه است . اینان به هر قیمتی که شده میخواهند نظام اسلامی موفق به تحقق عدالت و ارتقاء فرهنگ و اخلاق و معنویت و ارامش در جامعه نشود و مردم مزه شیرین اهداف عدالت اقتصادی حکومت اسلامی را نچشند . و نظام اسلامی قدرت بازدارندگی جامع و کامل پیدا نکند تا مبادا موفقیت نظام اسلامی برای مسلمانان جهان الگو و الهام دهنده شود . یعنی انقلاب و اهداف ان در داخل کشور سرکوب شود . این است هدف و رسالت اصلی جریان تند رو غربگرا در کشور .
    • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      اصلاح طلبها چه سودی در شورش و اغتشاش می برند که مدام مردم را ترغیب به آن می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موج سوارانیم که آسودگی ما عدم ماست.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 9
    یک ضلع مهم موفقیت اقای رئیسی رصد و کنترل جریان اشوب طلب داخلی با مدیریت تند روهای جریان اصلاحات است
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      علاوه بر کنترل تقلای تند روهای چپ اصلاحاتی برای ایجاد و مدیریت شورش که در ان تجربه میدانی دارند اقناء افکار عمومی و عملی مردم و توجیه صحیح افکار عمومی و همراهی مردم مهمترین عامل موفقیت طرحها و جراحی های بزرگ اقتصادی و اجتماعی است . نباید به اقشار اسیب پذیر جامعه فشار مضاعف وارد شود . مردم باید تاثیرات شفاف و حتی حد اقلی تحولات اقتصادی را در کسب و کار و سفره های خود مشاهده کنند . روش گفتار درمانی به هیچ وجه صحیح نیست و شایسته دولت انقلابی و خدمتگذار نمی باشد .
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 9
    اصلاح طلب نه شهروندان کشور جعلی خزریا اینها یهودی هستند نه مسلمان
    • محسن IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 2
      پیامبر اکرم فرمود کسی را که حتی به ظاهر ادعای مسلمانی دارد غیر مسلمان نخوانید..شما پرورش یافتگان مکتب مشرق نیوز ،روی هر کسی حتی اصلاح طلب، اسم یهودی میگذارید..
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 8
    ننگ به هر چی اصلاح طلبه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 9
    خدا نگذره از روحانی و همفکرانش
  • محسن IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    توهم یکی از تلخ ترین صفات یک فعال سیاسی است.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 1
    کنترل قاچاق آرد نانوایی ها چه ربطی به خرید با کارت بانکی مردم دارد؟! اگر قرار است کارتی هم باشد باید کارت نانوادار کارتی و تحت کنترل باشد نه کارت مردم حتما روزی خواهد آمد که در هنگام خرید نان کارتی پیغام میآید" موجودی نان شما کافی نیست"
  • سلطان IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    ادای حق مطلب در مورد این موجودات اصلاح طلب که منافع خود رو از برداشت عظیم منابع ملی کشور در خطر می بینند فقط گفتن جمله لعن الله علی القوم الکافرین هست و بس و خلاص مطلب...و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین...
  • مجتبی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    8 1
    روغن و ماکارانی آرد و... چند برابر شده یک مشت مفت خور
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    اصلاح طلبان خود.... گانی هستند برای قدرت گرفتن
  • رضا زند IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    10 0
    واقعا خسته نمیشوید ، به جای جواب دادن به مشکلات مردم و یا حداقل همدردی با آنها از چند جمله کلیشه ای و تکراری برای همه پرسش ها استفاده میکنید . بخود آیید .
  • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    10 1
    مردم دارن از فقر و گرسنگی می میرن
  • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    مشرق عجله نکن صبر کن
  • ایرانی اصیل IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    اصلاح طلبان و تمام زیر مجموعه این که واقعا جزء مزدوری غرب پست فطرت چیز دیگر در بساط ندارند
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    اطلاع رسانی بسیار ضعیفه. ..... اجازه ه ندهید دشمنان داخلی و خارجی هر سمی دلشون خواست به فکر ملت تزریق کنند.
  • سجاد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    8 1
    اگه موقعیت میداشتم، میرفتم ازاین مملکت.
  • حمید8 IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 0
    مردم چیکار دارن با شورش،مردم سرشون تو کار خودشونه،اینقدر وصله به مردم نچسبانید،خودتون می‌خاید جنگ و شورش راه بندازید، از مردم مایه میذارید! شورشی کسی است که همه راههای معیشت مردم رو بسته،جیب همدیگر رو میزنند،مال حرام میبرن به زن و بچه هاشون،ریا کاری فراوان،حالا میگن شورش مردم!نان رو گرفتید!حالا می‌خاید جان رو هم بگیرید!
  • KW ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 0
    فقر دزدی فساد گرانی بدبختی تو این چند دهه
  • حسینی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 0
    اصلاح طلب و اصول گرا همشون یکی هستن.
  • TR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    يزيد هم اينقدر وقيح نبود كه اين كاسه ليسان تروريست هستن
  • محمدحسین IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    آجر هم گیرمان نمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس