تلاش وزیر دفاع انگلیس برای ایجاد اختلاف میان فرماندهان ارشد نظامی روسیه

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در سخنانی ادعا کرد که ژنرال های ارتش روسیه در پی بحران جنگ اوکراین به جان یکدیگر افتاده اند و همدیگر را مقصر این وضع معرفی می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای روزنامه تایمز؛ والاس در دیدار از نیروهای انگلیس مستقر در فنلاند، همچنین مدعی شد که فرماندهای ارتش روسیه یکدیگر را در پیشرفت اندک و کند نیروهای این کشور در خاک اوکراین مقصر می دادند و نگران برکناری خود در صورت تبدیل شدن این وضع به عقب نشینی هستند.

وی افزود: ژنرال های ارتش روسیه سپربلا و قربانی شکست ها و کاستی های ارتش روسیه می شوند و همیشه از برکناری از مقام ها و سمت هایشان در هراسان هستند.  

مقام های رسمی آمریکا در واشنگتن به نیویورک تایمز گفته اند که سازمان های اطلاعاتی این کشور، امکانات هدف قرار دادن و از بین بردن بسیاری از ژنرال های ارتش روسیه را در جریان عملیات رزمی و نظامی، در اختیار نیروهای اوکراین قرار داده اند. این سازمان ها از منابع گوناگون شامل ماهواره های سری و بازرگانی برای پیگیری نقل و انتقالات نیروهای روسیه استفاده کرده اند.  

به نوشته این روزنامه؛ کی یف مدعی کشتن نزدیک به ۱۲ ژنرال در خط مقدم جبهه نبرد شده است.

دولت آمریکا به علت نگرانی از گسترده تر شدن جنگ اوکراین تلاش کرده که بیشتر گزارش ها در باره همکاری محرمانه با اوکراین را پنهان نگهدارد.

روزنامه تلگراف نیز به نقل از مقام های ایالات متحده نوشته است: میزان اطلاعاتی که در اختیار کی یف قرار داده شده، در جنگ های دوره کنونی جهان، بی سابقه بوده است.

ژنرال مارک ای میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چند روز پیش به یک هیئت سنا گفت که واشنگتن مقدار چشمگیر و قابل توجهی اطلاعات در اختیار اوکراین قرار داده و راه های این کار را بازکرده است.

وزارت دفاع اوکراین اعلان کرد در پی دریافت اطلاعاتی در باره دیدار پنهانی زنرال والری گراسیموف فرمانده ارشد ارتش روسیه از نیروهای این کشور در خط مقدم جبهه، چند روز پیش تا هدف قرار دادن او با توپخانه لیزری پیش رفته است.

حمله نیروهای ارتش روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و در پی نادیده گرفته شدن نگرانی های امنیتی مسکو با نام "عملیات ویژه نظامی" آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      زیاد جوگیر نشو بمباران فرشی جنگ شهری جنگ فرسایشه
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • الان IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    حالا كجاشو ديديد ؟! تا ارباب رو به غلط كردن نندازند كوتاه نميان ! من اين يانكى هاى هفت تيركش رو مى شناسم !
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      مثلکه خیلی درد کشیدی ازشون، اما عددی نیستن.
  • محمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    باسلام آقایان مشرق لطفا درمورد بعضی خبرهای کذب سکوت نکنید که باعث بشه خبرگزاریایی به ظاهر اصلاح طلب این خبرها رو اعلام کنن وخودشون تفاسیر مغرضانه کنن تمنا می کنم شما غیرفعال عمل نکنید البته من یک فرهنگی هستم سیاسی نیستم ولی خیلی وقتها می بینم خبرگزاریهای اصلاحات خبرهایی رو به گونه ای اعلام می کنن که مردم رو ناامید کنن لطفا شما هم کمی فعالتر عمل کنید .بد نیست گاهی نگاهی به این موارد داشته باشید اجازه ندهید مردم رو ناامید کنن .باتشکر
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    فرماندهی که سرباز رو سپر بلای خودش میدونه فرمانده جنگ نیست . رییسه . یک رییس در جبهه جنگ از پیش شکست خورده اس .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    سگ و گربه به جون هم افتادن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    روسیه باید غرب اکراین را با با موشک های میان برد وکوتاه برد با شدت تمام بزند تا اکراینی ها بروند اون وقت یهودی ها وعمله هایش می مانند با نام گردان آزوف که می توان انها را کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس