کد خبر 1371082
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
پنتاگون: به اوکراین در کشتن فرماندهان روس کمک نکرده‌ایم

سخنگوی پنتاگون مدعی شد آمریکا درباره موقعیت مکانی رهبران ارشد نظامی روسیه در میدان جنگ اطلاعاتی به اوکراینی‌ها ارائه نکرده است.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب مدعی شد آمریکا در کشتن فرماندهان روس به اوکراین کمک نکرده است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، کربی در نشستی خبری گفت: «ایالات متحده اطلاعات میدان جنگ را فراهم می‌کند تا به اوکراینی‌ها در دفاع از کشورشان کمک کند».

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «ما درباره موقعیت مکانی رهبران ارشد نظامی در میدان جنگ اطلاعاتی را فراهم نکرده و در تصمیم‌گیری درباره اهداف ارتش اوکراین مشارکتی نمی‌کنیم».

کربی گفت: «اوکراین اطلاعاتی که ما و دیگر شرکا دریافت می‌کنند را ترکیب کرده و تصمیمات خود را گرفته و اقدامات خود را اتخاذ می‌کنند».

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته است اطلاعاتی که این کشور در اختیار اوکراین قرار داده «با قصد کشتن فرماندهان روسی» نبوده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، این هفته گزارش داد که واشنگتن جزئیات مربوط به جابجایی‌های مورد انتظار نیروهای روسیه و مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی متحرک آن را به اوکراین ارائه کرده و کی‌یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، درهم آمیخته است.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که حدود ۱۲ ژنرال روسی را در میدان جنگ کشته‌اند. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از مشخص کردن تعداد ژنرال‌هایی که در نتیجه اطلاعات آمریکایی کشته شده‌اند، خودداری کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز گذشته (پنجشنبه) در واکنشی گفت: «ارتش ما به خوبی می‌داند که ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی در حال انتقال اطلاعات و سایر پارامترها به نیروهای مسلح اوکراین هستند».

این مقام روس افزود: «این‌ها به خوبی شناخته شده است، و همراه با جریان تسلیحاتی که همین کشورها و ائتلاف (ناتو) به اوکراین می‌فرستند، همه اینها اقداماتی است که فرض کنید به تکمیل سریع عملیات کمک نمی‌کند، اما در عین حال قادر به جلوگیری از دستیابی به اهداف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) نیست».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    دروغ میگی‌
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 0
      خخخ خودش هم میدونه. میخواد سوزش روسها رو بیشتر کنه
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 1
      ای آمریکا حقه باز
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 1
      مثل شیطان دروغ میگویی. البته این کار شما موجب شد تا نقشه و تاکتیک های بیشتری از امریکایی را بشناسیم
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    حالا ک کمک کردید چرا مث ی مرد مردونه اعتراف نمیکنید ؟؟
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      اینجوری هم حقارتش و هم سوزشش بیشتره! خخخخ
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 2
    با سلام. وقتی که بین دو گروه ظالم جنگی به وجود می آید، مسلمانان نباید در آن جنگ دخالت کنند؛ ما فقط باید کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کنیم؛ همین. نتیجۀ چنین جنگی این است که ظالمی می رود و ظالم دیگری جایگزینش می شود. هدف اصلی و نهایی جنگ اوکراین و روسیه، غلبه بر جمعیت کشور مظلوم فلسطین است. تا حالا هم عدۀ زیادی از یهودیان آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) پناهنده شده اند. دین واقعی ولادیمیر پوتین و سرگین لاوروف، مسیحیت صهیونیستی است؛ آن ها رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارند؛ و در تل آویو هم سفارت دارند؛ تل آویو هم در مسکو سفارت دارد. سرگین لاوروف قبلاً گفته بود: تضمین امنیت اسرائیل اولویت اصلی روسیه است. اگر از آن ها بپرسید که بین «رابطه با تهران» و «رابطه با تل آویو» کدام را انتخاب می کنید، خیلی واضح و قطعی می گویند: تل آویو. ولادیمیر زلنسکی هم یک یهودی صهیونیست است؛ شناسنامۀ اسرائیلی دارد؛ دورۀ سربازی اش را در ارتش جنایتکار اسرائیل گذرانده است؛ رئیس جمهور یک حکومتی است که با کودتای سال 2014 بر سر کار آمده است؛ اکنون هم در حال خیانت به مردم اوکراین است. او هم رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارد. اوکراین هم در تل آویو سفارت دارد؛ تل آویو هم در کی‌یف سفارت دارد. همۀ آن ها (پوتین، لاوروف، زلنسکی، آمریکا و اسرائیل و انگلیس) جنایتکار هستند و دست شان در یک کاسه است؛ هدف واحد آن ها این است که به وسیلۀ ایجاد جنگ و ناامنی، یهودی های سراسر دنیا را مجبور کنند تا به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) مهاجرت کنند؛ همانطور که قبلاً این کار را کرده اند. «خودزنی کردن» کثیف ترین حقه و فریبی است که تا حالا توی عُمرم دیده ام؛ دشمنان ما سال های زیادی است که با خودزنی کردن در حال غرامت گرفتن از ما هستند. پس بنابراین ما به جای اینکه ذهن مان را درگیر جنگ اوکراین کنیم باید به فکر دفاع از کشور مظلوم فلسطین باشیم؛ و همانطور که کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کرده ایم، مهاجرت یهودی های آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) را هم محکوم می کنیم و آن ها را دشمن خود می دانیم.
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    عاقبت اشغالگران روس غرق در باتلاق جنگ هستند مرگ بر روسیه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس