کد خبر 1371089
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
گوترش به مولداوی می رود

سخنگوی رئیس جمهور مولداوی از سفر دبیرکل سازمان ملل به این کشور در روز دوشنبه و دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر مولداوی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای دیدار با مقامات مولداوی و بازدید از یک مرکز اسکان پناهندگان، یک سفر رسمی به این کشور خواهد داشت.

«لیلیانا آنجل» دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری مولداوی در این باره گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد یک سفر رسمی به مولداوی خواهد داشت و در ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) با رئیس جمهور «مایا ساندو» دیدار خواهد کرد.

دفتر سازمان ملل متحد در مولداوی نیز تصریح کرد که این دیدار دو روز به طول خواهد انجامید. دیدار با «ناتالیا گاوریلیتسا» نخست وزیر این کشور و بازدید از یک مرکز اسکان موقت برای پناهندگان اوکراینی نیز در دستور کار قرار دارد.

اعلام سفر دبیرکل سازمان ملل به مولداوی در حالی است که این کشور و به ویژه جمهوری خودخوانده «ترانس نیستریا» که طرفدار روسیه است اخیرا در صدر توجهات رسانه ها قرار گرفته اند.

رئیس جمهور مولداوی اخیرا گفته بود که کشورش خود را برای سناریوهایی بدبینانه در خصوص تشدید ناآرامی ها در ارتباط با جنگ اوکراین آماده می کند.

اخیرا منطقه ترانس نیستریا هدف چند انفجار تروریستی قرار گرفته و ناآرامی ها در این منطقه رو به افزایش است. در همین رابطه مقامات این منطقه انگشت اتهام را به سوی اوکراین نشانه رفته اند.

ترانس نیستریا یک نوار مرزی به وسعت کمی بیش از ۴ هزار کیلومتر مربع، در شرق مولداوی و در همسایگی اوکراین است که می‌خواهد به فدراسیون روسیه بپیوندد. این منطقه در سال ۱۹۹۰ میلادی اعلام استقلال کرد و پس از وقوع یک جنگ خونین داخلی سرانجام در سال ۱۹۹۲ میلادی جمهوری جدید خودخوانده‌ای را تشکیل داد، هر چند که این اقدام تاکنون از سوی هیچیک از اعضای سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس