کد خبر 1371071
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کرملین: لهستان، تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه مدارک دست داشتن انگلیس در قائله «بوچا» را در زمان مناسب منتشر خواهند کرد، ادعاها درباره سرقت گندم اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) هشدار داد لهستان، تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «لفاظی‌های خصمانه‌ای ا سویز لهستان شنیده می‌شود که می‌تواند منبع تهدید باشد. این لفاظی‌ها، تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه روسیه گندم اوکراین را صادر می‌کند، توضیح داد: «این اخبار جعلی است و سازمان ملل هم حتی زحمت تأیید این اطلاعات را به خود نداده است. ما هیچ اطلاعاتی در مورد اظهارات فائو در مورد سرقت غلات از اوکراین نداریم و ممکن است فقط یک ادعا باشد».

سخنگوی کرملین همچنین از صحبت در مورد صحت ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی به‌دلیل اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه خود در مورد هیتلر عذرخواهی کرده، صحبتی نکرد.

بر اساس این گزارش، وی درباره دست داشتن انگلیس در وقایع شهر «بوچا» اظهار داشت: «اطلاعات مربوط به طرف‌هایی که در این وقایع دست داشتند در زمان لازم ارائه می‌شود».

به نوشته اسپوتنیک، این دیپلمات روس درباره اظهارات «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس مبنی بر طولانی شدن عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز گفت: «همه چیز طبق برنامه تعیین شده پیش می‌رود».

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخورد موشک به یک کشتی نظامی روس نیز تصریح کرد: «کرملین اطلاعی از گزارش‌های ادعایی مبنی بر حمله به کشتی نظامی روسیه در دریای سیاه ندارد».

پیش از این نیز «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند مسکو را غافلگیر کند، هشدار داد تمایلات ستیزه‌جویانه علیه خود را بی‌جواب نمی‌گذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 3
    جوک سال خخخ
  • US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 5
    نه اینکه روسیه با اسلحه وارد خاک اوکراین شده و به تجزیه طلب ها کمک میکنه به تمامیت ارضی اوکراین احترام میزاره و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید نمیکنه
  • US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 3
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • ناشناس ES ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 5
    خخخخخ روسیه نگران تمامیت ارضی اکراین شده .عجب
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    با سلام. وقتی که بین دو گروه ظالم جنگی به وجود می آید، مسلمانان نباید در آن جنگ دخالت کنند؛ ما فقط باید کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کنیم؛ همین. نتیجۀ چنین جنگی این است که ظالمی می رود و ظالم دیگری جایگزینش می شود. هدف اصلی و نهایی جنگ اوکراین و روسیه، غلبه بر جمعیت کشور مظلوم فلسطین است. تا حالا هم عدۀ زیادی از یهودیان آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) پناهنده شده اند. دین واقعی ولادیمیر پوتین و سرگین لاوروف، مسیحیت صهیونیستی است؛ آن ها رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارند؛ و در تل آویو هم سفارت دارند؛ تل آویو هم در مسکو سفارت دارد. سرگین لاوروف قبلاً گفته بود: تضمین امنیت اسرائیل اولویت اصلی روسیه است. اگر از آن ها بپرسید که بین «رابطه با تهران» و «رابطه با تل آویو» کدام را انتخاب می کنید، خیلی واضح و قطعی می گویند: تل آویو. ولادیمیر زلنسکی هم یک یهودی صهیونیست است؛ شناسنامۀ اسرائیلی دارد؛ دورۀ سربازی اش را در ارتش جنایتکار اسرائیل گذرانده است؛ رئیس جمهور یک حکومتی است که با کودتای سال 2014 بر سر کار آمده است؛ اکنون هم در حال خیانت به مردم اوکراین است. او هم رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارد. اوکراین هم در تل آویو سفارت دارد؛ تل آویو هم در کی‌یف سفارت دارد. همۀ آن ها (پوتین، لاوروف، زلنسکی، آمریکا و اسرائیل و انگلیس) جنایتکار هستند و دست شان در یک کاسه است؛ هدف واحد آن ها این است که به وسیلۀ ایجاد جنگ و ناامنی، یهودی های سراسر دنیا را مجبور کنند تا به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) مهاجرت کنند؛ همانطور که قبلاً این کار را کرده اند. «خودزنی کردن» کثیف ترین حقه و فریبی است که تا حالا توی عُمرم دیده ام؛ دشمنان ما سال های زیادی است که با خودزنی کردن در حال غرامت گرفتن از ما هستند. پس بنابراین ما به جای اینکه ذهن مان را درگیر جنگ اوکراین کنیم باید به فکر دفاع از کشور مظلوم فلسطین باشیم؛ و همانطور که کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کرده ایم، مهاجرت یهودی های آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) را هم محکوم می کنیم و آن ها را دشمن خود می دانیم.
    • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 5
      بیچاره تو بفکرمردم خودت باش کشتی مارابااین فلسطین.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 7
    بابا روسام خیلی بانمکنا
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 4
    مرگ بر روسیه
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    به پیش تا دنیپرو .
  • UA ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 2
    روسیه اگر نگران تمامیت ارضی اوکراین نبود معاهده مینسک رو امضا نمی‌کرد. این معاهده دقیقا در جهت تمامیت ارضی اوکراین هست. برو متن معاهده رو لهون تا بفهمی روسیه چرا با اوکراین درگیر شد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 1
    خخخخخ سطح دلقکی اینا به جاهای خطرناکی رسیده!!!
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    در مورد این وقاحت روسیه دو دقیقه باید سکوت کرد
  • US ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    اگر لهستان خاک اوکراین رو تصرف کنه روسیه مطمینا به رسمیت نخواهد شناخت و یک جنگ بین ناتو و روسیه در خواهد گرفت برای همین روسیه مجبور هست هشدار دهد. روسیه به اوکراین حمله کرده ولی جهت برقراری معاهده مینسک . اوکراین میتونست درخواست نیروی حافظ صلح بده و در ضمن جهت نپیوستن به ناتو اطمینان میداد ولی عضو اتحادیه اروپا میشد . ولی این کار رو نکرد برای همین جنگ شد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خخخخ اینهم مثل آمریکا حمله کرده عراق و گرفته بعد می گه ایران در عراق دخالت می کنه. رفته نصف اکراین و گرفته می گه لهستان قصد داره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس