کد خبر 1350135
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود رسید

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد در تاریخ خود رسیده و هزینه متوسط هر گالن بنزین از ۴ دلار و ۱۷ سنت گذشته است.

به گزارش مشرق، قیمت بنزین در ایالات متحده در بحبوحه افزایش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود رسیده است که این امر عمدتاً به نگرانی موجود در عرضه نفت در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌ها ضد روسی در پی حمله این کشور به اوکراین رخ داده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودرو آمریکا که قیمت‌های بنزین را در بیش از ۶۰ هزار پمپ بنزین در سراسر آمریکا بررسی می‌کند، میانگین قیمت بنزین به ۴ دلار و ۱۷ سنت در هر گالن (۳.۸ لیتر) فراتر رفته است.

این میزان بلاشک بالاترین میانگین هزینه سوخت در تاریخ ایالات متحده است و رکود بالاترین افزایش قیمت بنزین که در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسیده بود را شکست، قیمت بنزین در آن سال در پمپ بنزین‌ها به ازای هر گالن ۴ دلار و ۱ سنت بود.

افزایش قیمت‌ها در پمپ در بحبوحه افزایش سرسام آور قیمت نفت رخ می‌دهد. شاخص جهانی نفت خام برنت روز سه شنبه ۷.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷.۶ درصد افزایش به ۱۲۸ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت و بنزین در بازارهای جهانی به دلیل ممنوعیت واردات نفت از روسیه توسط آمریکا و اروپا و همچنین تأخیر در مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران، از ۱۳۰ دلار در هر بشکه فراتر رفته اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    بدون اغراق میگم ولی خوبی ای که قیمت بنزین در امریکا داره شناور هست و به شرایط بستگی داره ولی در ایران وقتی گران شد دیگه ارزانی در کار نیست چسبندگی اقتصادی در خیلی جاها وجود داره البته امیدوارم تحریمهای ظالمانه رفع شوند و ایران بتونه به پیشرفتهای اقتصادی بزرگی برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس