کد خبر 1370890
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
جزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی پس از جنگ اوکراین و روسیه + جدول و نمودار

در پی جنگ اوکراین قیمت محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و با توجه به چشم انداز تداوم جنگ و همچنین خشکسالی در کشور اتخاذ اقداماتی برای تامین امنیت غذایی مردم ضرورری به نظر می رسد.

به گزارش مشرق، در حالی که تداوم روند خشکسالی و تغییرات شرایط اقلیمی وضعیت تولید و عرضه محصولات استراتژیک کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده بود، قیمت‌ها در بازارهای جهانی شیب افزایشی داشته باشند، وقوع جنگ در اوکراین این روند را به شکل چشمگیری تشدید کرد و قیمت‌ها را تا  حد قابل ملاحظه ای افزایش داد.

بر اساس آمار و ارقامی که سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در برنامه تلویزیونی صف اول ارائه کرد، عامل خشکسالی که سال قبل باعث کاهش تولید گندم در ایران شده بود، در سال جاری نیز ادامه می‌یابد و علاوه بر آن، تبعات بحران اوکراین هم، بطور مستقیم و غیر مستقیم بر بازار نهادها و کالاهای اساسی کشورمان اثرگذار خواهد بود.

کشورهای مختلف، ‌ چه مصرف کنندگان این محصولات و چه صادر کنندگان آن، راهکارهایی برای مقابله با تبعات فعلی و بلندمدت این شرایط اتخاذ کرده اند که ذخیره سازی، افزایش تولید و محدودیت مصرف عمده‌ترین محورهای آنهاست.  

در ایران نیز که طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی، علاوه بر عوامل فوق، با مشکل قاچاق و خروج کالاهای اساسی از کشور نیز مواجه است، راهکارهایی برای مدیریت بازار و حراست از امنیت غذایی کشور تدوین شده که افزایش تولید با بکار گرفتن روش‌های حمایتی بیشتر، از مهمترین آنهاست.  

ضمن اینکه برای مقابله با قاچاق و کاهش جذابیت این کالاها برای صادرکنندگان غیرقانونی نیز اقداماتی از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد که در تامین کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و دولت، حفظ امنیت غذایی را وظیفه خود می‌داند.

جزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدولجزئیات گرانی کالاهای اساسی در بازار جهانی+ جدول

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    15 15
    اون موقع که جهان ثابت بود مال ما سربه فلک کشیده بود، حالا که جهان بالا رفته مشرق داره مقدمه چینی میکنه که موج جدید گرانی رو برامون قابل هضم کنه. خخخ عادت کردیم دیگه هیچیمون نمیشه بزار دوباره ده برابر بشه به قولی ما خانه بدوشان را غم سیلاب نیست.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      8 3
      مگه بدتر از این دیگه چی میخواد سر قشر فقیر بیاد؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 4
      بدتر از این میشه مثل اروپای کار درست که هم قیمت بالا رفته و هم قراره جیره بندی بشه!!! اون هم در کشوری مثل آلمان که همیشه خودتحقیرهای وطنی واسه چماقش کرده بودند!!!!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    13 8
    اسارت ملت
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      7 9
      باعث اسارت امثال شما اون مغز زنگ زده تحت تسلط و توهم شبکه های ماهواره ای و مجازی هست و نه چیز دیگه...
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 0
    برنج های وارداتی هر لحظه در معرض سونامی قیمت هستن . برنج ایرانی نه چون بحدی انفجاری قیمتشو بالا بردن که همین الآنش هم مشکل فروش داره بسکه بالاست
  • شیرازm IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 4
    روشی برای توجیح کردن وماست مالی کردن گرانی های داخلی اخه مگه ماحقوق یا یارانه ای ک بهمون میدن یدرصد درامداون خارجی هامیشه ک بخواین اونجوری حساب کنید؟؟!! مثل اوایل کروناکه امارمبتلایان رابراساس جمعیت اعلام میکردن ک مبادا ملت متوجه بشن ایران اوله توکرونا. اینقدرکارهای بد وظلم به ملت راتوجیح نکنیدخواهشا!!
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 3
      آره نمی‌بینی کشورهای اروپایی از خوش بحالی دایم تو خیابونا جشن گرفتن!!!! آره واسه کوفت باشه ولی چماق غرب باشه!!!
  • ناشناس IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    به قول دوستان،ما خانه به دوشان،غم سیلاب نیست...
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 5
    عجیبه حقوقمون جهانی نیست!!!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 3
      و البته مالیات و کسر حقوقها و قیمتهای جهانی!!!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    نه
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 0
    تو دنیا هر اتفاقی می افتد از دایره اثر گذاری ما خارج است . ولی چیزی که بر زندگی مردم تاثیر بیشتر دارد عملکرد مسئولان در جهت ایجاد امنیت غذایی است . زمین های کشاورزی به جای کشت محصولات استراتژیک ، محصولاتی مثل توت فرنگی و فلفل و هندوانه و .... که اثر کمی در امنیت غذایی دارند کشت می شوند . به ما چیه چند صد هتکار فلفل قرمز کشت کنیم و صادر کنیم به هند و پاکستان ، بعد بریم گردن کج کنیم با دلار فلان قیمت برای واردات ذرت .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    الگوی کشت در ایران درست نیست . محصولات استراتژیک کم کشت می شود و نیاز کشور برطرف نمی شود و به جای آن زعفران ، فلفل ، هندوانه ، گل محمدی و... کشت می شود برای صادرات .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    10 2
    اون موقعی که جنگ اوکراین نبود پس چرا گرانی بود؟
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 5
      چون بلایی به نام جهانگیری بود.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 6
    قبول کنید این بحران غذا نشانه ای از ظهور حضرت ولی عصر میباشد در روایات به گرانی گسترده اجناس اشاره شده است
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      باور نمی کنیم
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    در آمد را به دلار و نرخ کار در دنیا بدین، بعد ازین خبرها بذارین
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      واردات اینها به دلار هستش
  • کوزت IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 4
    مشرق این خبر ها رو ول کن امروز پروفایل بیش از ۳۰نفر از دوستام شد ایران گرسنه ویک عکس از دیدار امیر عبدالهیان بامیشل عون که گفته بود ما گندم شما رو تامین میکنیم درباره این توضیح بده میدونم چاپش نمیکنی ولی درباره اش واسه ملت توضیح بدین
  • من IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 4
    الان عملیات ماست مالی شروع شد هر فاجعه ای تو کشور روی می ده
  • حبیب الله IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    قیمت دستمزد کارگران ساده در اروپا صد تا سیصد دلار می باشد ، چرا همه کالاهای ایران را با قیمت اروپا مقایسه میکنید ؟ در اروپا به علت دستمزد بالا قیمت تمام شده اجناس بالاست ،اما در ایران چون نرخ کارگری پایین است ، قیمت تمام شده نیز پایین است و اصلا نباید با آلمان و انگلیس و کانادا و آمریکا و ... مقایسه شود ، سودجویان و دلالان در حال جو سازی برای افزایش اجناس و ... به انگلیس برای سود های چند هزار درصدی برای خود هستند چون قیمت تمام شده اجناس خوراکی و ... یک صدم نمونه های اروپایی می‌باشد ...
    • SE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      حرف شما کاملا درست است دوست گرامی ولی اگر قرار است با اروپا مقایسه نشویم پس در هیچ زمینه ای نباید مقایسه بشود. خیلی غربگدایان دائم ایران را با مقیاس های اروپا می سنجند و حرف ما هم همین است ایران باید با معیار ها اقتصادی فرهنگی و اجتماعی خودش سنجیده بشود. البته حرف شما صحیح است چون مدیران فاسد و فشل یا نادان بجای برنامه ریزی برای کشاورزی کشور و کشت محصولات استراتژیک دنبال ادامه وضع موجود هستند. اقای رییسی بعنوان رئیس دستگاه اجرایی باید جلوی جولان این مدیران فاسد را حتما بگیرند والا موج گرانی های جدید باعث بی اثر شدن تمام خدمات شان خواهد شد و این چیزی است که مدیران فاسد و دشمنان ایشان بی صبرانه منتطر ان هستند.
  • حسین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    قیمت دستمزد کارگران ساده در اروپا صد تا سیصد دلار می باشد ، چرا همه کالاهای ایران را با قیمت اروپا مقایسه میکنید ؟ در اروپا به علت دستمزد بالا قیمت تمام شده اجناس بالاست ،اما در ایران چون نرخ کارگری پایین است ، قیمت تمام شده نیز پایین است و اصلا نباید با آلمان و انگلیس و کانادا و آمریکا و ... مقایسه شود ، سودجویان و دلالان در حال جو سازی برای افزایش اجناس و ... به انگلیس برای سود های چند هزار درصدی برای خود هستند چون قیمت تمام شده اجناس خوراکی و ... یک صدم نمونه های اروپایی می‌باشد ...
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 2
    فرافکن!!!!!!!!!!!!!.................
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    دراین اوصاع(جنگ روسیه-وهابیها،صهیونیسم ها،سیل،خشکسالی،زلزله،نشست،آتش سوزی،ریزگرد،الودگی،بیماری،حاده وخیابانها وخودروهای گران بی کیفیت،استکبار عارتگر نفت-کمبود اب ومواد غذایی،بیکاری،بیگاری،پارتی بازی بی عدالتی اخالاف طبقاتی وکرونا وسویه های دیگه،فساد خیانت جنایت وعارت خودیها....)س چرا نحکومت ودولت دولت نفت میرزه روی گرونی بیشتر ومشکلات مردم !؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    روسها فهمیدنند تنها راه نجات برعلیه تحریم و...جنگ هست (چون هیچ راهی برای عقب رفتن نداشتنچون قیمتها وتورم وگرانی اثری رویشان نداره وبه طرف دشمنشان(که همیشه ازجنگ فراری هست ودنبال مذاکره هست بیشتر اثر میذاره))-ولی عجیبه درایران(هم میخواد آغازگر جنگ نباشه هم میخواد علیرغم اینهمه هزینه های حانی تروریستی ومالی بمب اتم نداشته باشه ودوباره بتن کنه-هم میخواد ففر وگرسنگی وکمبود نداشته باشه وا۹بارا داشته باشه هم میخواد وهابیها را نابود کنه وهم مذاکرکنه هم میخواد با مفسدان خاینین وجنایتکاران خودی داخلی مبارزه کنه وهم نکنه-هم میخواد معطل فرسایشی واطاله نشه وهم بشه....)بابا تا با دشمنان(وهابی وصهیونیسم که ازتمام خطو ط قرمز گذشتندوهیچ خطوط قرمزی نگذاشتند(فقط اعلام جنگ علنی نکردنند-چون میدانند جنگ بنفع ایران هست)چیزی درست نمیشه واونها به غارت نفت ومعادن وکارهاشونو پیش میبرند(حداقل ازروسبه وکره شمالی یاد بگیرید وتمام مردم وکشور سیاست واقتصاد را معطل واستخوان درزخم نذارید والا ...هراتفاق غیر مناظره ی دیگه ای ممکنه رخ بده
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ایران نفت داره وتا زمانیکه( این نفت گاز معادن ...)داره که هنش ثروت وپول هسن بدارید روی سنگ ،بجایش مواد غذایی کالاهای اساسی ودارو هرجای دنیا میدهند-وحکومت هم بااین شرایط اضطراری(دنیا،متطقه وایران)را دام گرونی نیاندازید-جنگ وگرونی چرا برای عربستان واعراب هیچ اثری نداره(چطور پادشاه عربستان گفت کاری میکنم که ایرانیها به گدایی بیافتند وصهیونیسنها گفتند تمام تاسیسات وپیشرفتها فرماندهدهان ودانشمندان را ترور ونابود میکنیم وکردنند)ولی شما خائنین هیچ کاری نکردید-چون این وهابیها وصهیدنیسمها میدانند اینقدر لیران درفساد خیامت وجنایت خودیها ومسائل ومعصلات وعارت عرق شده اند که این مدعیان دروعین جنگ ونابودی برعلیه شان نه تنها حاضر نیستند بجنگند بلکه واقعا ازجنگ میترسند چونریک جنگ را هم بهشان تحمیل وتحربه گردنند وماری شده اند که ریسمان سیاه وسفید میترسند(حداقل مثل روسیه وکره شمالی باشید وبفکر مردم ومملکتتان باشید وبا این دشمنان وارد جنگ بشوید تا اونها هم ازگرسنگی وویرانی نابود شوند ونفت و....بیشترازاین غارت نکنند وتاسیساتمان را نزنند وجردم را به گدایی نکشند
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ایران نفت داره وتا زمانیکه( این نفت گاز معادن ...)داره که هنش ثروت وپول هسن بدارید روی سنگ ،بجایش مواد غذایی کالاهای اساسی ودارو هرجای دنیا میدهند-وحکومت هم بااین شرایط اضطراری(دنیا،متطقه وایران)را دام گرونی نیاندازید-جنگ وگرونی چرا برای عربستان واعراب هیچ اثری نداره(چطور پادشاه عربستان گفت کاری میکنم که ایرانیها به گدایی بیافتند وصهیونیسنها گفتند تمام تاسیسات وپیشرفتها فرماندهدهان ودانشمندان را ترور ونابود میکنیم وکردنند)ولی شما خائنین هیچ کاری نکردید-چون این وهابیها وصهیدنیسمها میدانند اینقدر لیران درفساد خیامت وجنایت خودیها ومسائل ومعصلات وعارت عرق شده اند که این مدعیان دروعین جنگ ونابودی برعلیه شان نه تنها حاضر نیستند بجنگند بلکه واقعا ازجنگ میترسند چونریک جنگ را هم بهشان تحمیل وتحربه گردنند وماری شده اند که ریسمان سیاه وسفید میترسند(حداقل مثل روسیه وکره شمالی باشید وبفکر مردم ومملکتتان باشید وبا این دشمنان وارد جنگ بشوید تا اونها هم ازگرسنگی وویرانی نابود شوند ونفت و....بیشترازاین غارت نکنند وتاسیساتمان را نزنند وجردم را به گدایی نکشند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ۱-دراین اوصاع بقول شما(جنگ روسیه-وهابیها،صهیونیسم ها،سیل،خشکسالی،زلزله،نشست،آتش سوزی،ریزگرد،الودگی،بیماری،حاده وخیابانها وخودروهای گران بی کیفیت،استکبار عارتگر نفت-کمبود اب ومواد غذایی،بیکاری،بیگاری،پارتی بازی بی عدالتی اخالاف طبقاتی وکرونا وسویه های دیگه،فساد خیانت جنایت وعارت خودیها....)چرا حکومت ودولت...بیشترنفت میرزه روی آتش گرونی ومشکلات مردم !؟ ۲-چرا بقول شمادردنیا کمبود وگرونی هست ولی روی اعراب ووهابیها وصهیونیسمها و...نه انها اثری نداره بلکه بیشتر ثروتمند وچر قررت میشوند وچرا اینها که منطقه را دارند غارت میکنندوازتمام خطوط قرمزمان رد شدنند(پادشاه عربستان گفت کاری میکنم مردم ایران به گدایی بیافتند حتما مسیولین فاسد خاین وجنایتکار وترسوی ایران را شناختند که بخاطر اموال ودارائیهاشون دراقصی نقاط عالم حاصر نیستند با چندتاوهابی دصهیونیسم بجنگندعلیرعم اینکه اسرائیل ازتمام خطوط قرمزمان گذشتند وتمام تاسیسات وفرمانده ان نظامی ودانشمندانمان ترور ونابود کردنند ۳-آیا حکومت ایران بخاطر تجربه جنگ تحنیلی میترسه با وهابیها وصهیونیسمها بجنگه!؟درصورتیکه وهابیها ازاین آسمان خراشهاشون باید بیشتر بترسند -پس فقط وفقط مشکل مسئولین فاسد خاین عارتگر وجنایتکار هستند که نمیخواهند بخاطر اموالشون جنگ را با عارتگران ودشمنان شروع کنندوهزاران توجیه میآورند برای آغازگر جنگ نبودن!؟درصورتیکه بهترین زمان وشرایط برای جنگ فراهم هست که اونها هم طمع گدایی وفقر وفلاکت کردشدن ازخطوط قرمز را بچشند(حداقل مثل روسیه باشید که حاصر نشد مردمش به فقر وفلاکت کشیده شود ولی تزجنگ حتیبه قیمت نابودی اموالشون نگذشت!؟)
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ۱-دراین اوضاع بقول شما(جنگ روسیه-وهابیها،صهیونیسم ها،سیل،خشکسالی،زلزله،نشست،آتش سوزی،ریزگرد،الودگی،بیماری،حاده وخیابانها وخودروهای گران بی کیفیت،استکبار عارتگر نفت-کمبود اب ومواد غذایی،بیکاری،بیگاری،پارتی بازی بی عدالتی اخالاف طبقاتی وکرونا وسویه های دیگه،فساد خیانت جنایت وعارت خودیها....)چرا حکومت ودولت...بیشترنفت میریزه روی آتش گرونی  ومشکلات مردم !؟ ۲-چرا بقول شمادردنیا کمبود وگرونی هست ولی روی اعراب ووهابیها وصهیونیسمها و...نه تنها  اثری نداره بلکه بیشتر ثروتمند وپر قدرت میشوند وچرا اینها که منطقه راهرروزبیشتر بغارت میکشندوازتمام خطوط قرمزمان رد شدنند(پادشاه عربستان چندسال پیش گفت کاری میکنم مردم ایران به گدایی بیافتند حتما مسیولین فاسد خاین،جنایتکار وترسوی ایران را شناختند که بخاطر اموال ودارائیهاشون دراقصی نقاط عالم حاصر نیستند با چندتاوهابی وصهیونیسم  بجنگندعلیرعم اینکه اسرائیل ازتمام خطوط قرمزمان گذشتند وتمام تاسیسات وفرمانده ان نظامی ودانشمندانمان ترور ونابود کردنند ۳-آیا حکومت ایران بخاطر تجربه جنگ تحنیلی میترسه با وهابیها وصهیونیسمها بجنگه!؟درصورتیکه وهابیها ازاین آسمان خراشهاشون ...باید بیشتر بترسندکه هراسمان خراشی فقط یکی ازانواع موشکهایمان را میخواد!؟ -پس فقط وفقط مشکل مسئولین فاسد خاین عارتگر وجنایتکار هستند که نمیخواهند بخاطر اموالشون جنگ را با عارتگران ودشمنان شروع کنندوهزاران توجیه میآورند( آغازگر جنگ نبودن،حالا صبر وپختگی بهتر حالا بازهم صبر کنیم ببینیم شایر یک پادشاه دیگه عربستان سقط کنه ....؟درصورتیکه جنگ گاهی اوقات بهترین راه حل هست و بهترین زمان وشرایط هم فراهم هست که اونها هم طمع(گرانی،کمبود،فساد،غارت،گدایی،فقر،فلاکت،ردشدن ازخطوط قرمز ونابودی) را بچشند(حداقل مثل روسیه باشید که حاصر نشد مردمش به فقر وفلاکت کشیده شود ولی ازجنگ حتی به قیمت نابودی اموال،ثروت،داراییها،اولیگاشها،قایقهای بزرگ لاکچری ویلاهاوکاخهایشان نگذشتند!؟)
  • IN ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    جزئیات گرانی از بخش معاونت تبلیغات و جنگ روانی شاخه حذف ارز ۴۲۰۰ بله گرانی های جدید کار آمریکا و بوق های تبلیغاتی آلبانی نشین و سلطنت طلبان خارج نشین حامیان داخلی آنهاست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس