کد خبر 1370810
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
رکورد بیکاری در آمریکا طی یک هفته گذشته ثبت شد

طبق گزارش وزارت کار آمریکا در هفته گذشته آمریکایی‌های بیشتری بیکار شدند و اقدام به دریافت بیمه بیکاری کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی، وزارت کار کشور آمریکا در گزارشی آماری از بیکاری جمعیت خود در یک هفته گذشته ارائه کرده است که گفته می‌شود در بالاترین نرخ خود قرار داشته است. طبق آمارهای این وزارتخانه در یک هفته گذشته تعداد بیشتری از آمریکایی ها برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند.

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد که درخواست برای دریافت بیمه بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به ۳۰ آوریل به ۲۰۰هزار مورد افزایش یافته است.

وزارت کار آمریکا گفت هرچند وضعیت کنونی نسبت به دوران کرونا و رکود اقتصادی شدید این کشور کمی بهبود یافته است ولی هنوز نرخ بیکاری در آمریکا نگران کننده است.

روز سه‌شنبه، این وزارتخانه در گزارشی نوشت با وجود ثبت بیش از ۱۱ میلیون فرصت شغلی در اکثر اصناف هنوز بسیاری از مشاغل با کمبود کارگر مواجه هستند ولی کارفرمایان فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد نمی‌کنند.

بر اساس آمارهای ارائه شده وزارت کار در ماه مارس بیش از ۴.۵ میلیون نفر از مردم آمریکا از شغل خود اخراج شده و بیمه بیکاری دریافت کردند.

وزارت بازرگانی ماه گذشته گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه گذشته برای اولین بار از زمان وقوع رکود همه‌گیر دو سال پیش کوچک شده و با نرخ سالانه ۱.۴ درصد دچار رکودی بی‌سابقه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    بایدن گند زد به دنیا و کشور خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس