کد خبر 1370794
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
بیش از ۶۳ میلیون سقط جنین در آمریکا از سال ۱۹۷۳ تاکنون

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد که نتایج یک تحقیق نشان می دهد از سال ۱۹۷۳ زمانی که دیوان عالی آمریکا قانون "رو وی وید"را به تصویب رساند بیش از ۶۳ میلیون مورد سقط جنین اتفاق افتاده است.

به گزارش مشرق، در گزارش این شبکه خبری نزدیک به جمهوریخواهان آمریکا آمده است: کمیته ملی حق زندگی که قدیمی ترین سازمان حامی تولد کودکان در آمریکا است تخمین می زند از سال ۱۹۷۳ حدود ۶۳ میلیون ۴۵۹ هزار و ۷۸۱ مورد سقط جنین اتفاق افتاده است.

بر اساس تخمین های ارائه شده، آمریکا بین سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۲ سالانه بیش از یک میلیون سقط جنین را ثبت کرده است.

داده های جدید کمیته ملی حق زندگی نشان می دهند که از هر یک هزار تولد در آمریکا ۱۹۵ مورد سقط جنین در این کشور اتفاق می افتد.

کارول توبیاس رییس این کمیته گفت: از ژانویه سال ۱۹۷۳ که دیوان عالی سقط جنین به هر دلیلی را قانونی کرد، ما تخمین می زنیم که متاسفانه بیش از ۶۳ میلیون کودک متولد نشده به دلیل این تصمیم جان خود را از دست داده اند.

با توجه به یک تحقیق موسسه گات ماچر در سال ۲۰۱۶، اکثر زنانی که در آمریکا از سقط جنین در سال ۲۰۱۴ استفاده کرده اند، از خانواده های فقیر بوده اند و ۴۹ درصد آنها درآمدی پایین تر از خط فقر(۱۱ هزار دلار در سال در آن زمان) در آمریکا داشته اند. همچنین ۲۶ درصد از زنانی که درآمدی بالای خط فقر داشتند، از سقط جنین استفاده کردند. اکثر (۶۰ درصد) زنانی که در سال ۲۰۱۴ اقدام به سقط جنین کردند در دهه ۲۰ عمر خود بوده و حدود یک سوم آنها سن ۳۰ سال به بالا داشته اند.

حدود ۵۹ درصد از موارد سقط جنین در آمریکا در سال ۲۰۱۴ در میان زنانی بوده است که حداقل یک کودک داشته اند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنا بر یک طرح پیش نویس، دیوان عالی آمریکا قصد دارد تا سقط جنین در سراسر آمریکا را غیر قانونی اعلام کند.

افشای  این پیش نویس و سند محرمانه دیوان عالی آمریکا که توسط تارنمای خبری آمریکایی پولیتیکو منتشر شده، حاکی است نویسنده این  پیش نویس قاضی «ساموئل آلیتون» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا نظری مخالف آزادی سقط جنین در آمریکا داشته است.

قاضی آلیتون در این متن نوشته است که حکم پرونده سقط جنین از همان ابتدا اشتباه بوده است.

بر اساس این پیش نویس، دادگاه حق سقط جنین را لغو خواهد کرد. این نظر یکی از پرپیامدترین تصمیم ها طی چند دهه گذشته از سوی دیوان عالی آمریکا خواهد بود که در زمینه سلامتی زنان و حق سقط جنین بدنبال خواهد داشت.

سی ان ان می گوید: به نظر می رسد پنج قاضی از مجموع  ۹ قاضی فدرال به لغو این قانون رای خواهند داد، اما قرار نیست تا این نظر تا اواخر ماه ژوئن انتشار یابد، با این حال تقریبا نیمی از ایالت های آمریکا قوانینی را تصویب کرده و یا تصویب خواهند کرد که به موجب آن سقط جنین ممنوع است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با انتصاب قاضی‌ها محافظه کار ترکیب دیوان عالی آمریکا را تغییر داد و حال اکثریت با قضاتی  شده که احتمالا "رای وحدت رویه سال ۱۹۷۳ ناظر بر بنیادین دانستن حق سقط جنین را نقض خواهند کرد. "

بر اساس گزارش ها، اکثریت این قضات استدلال کرده‌اند که رای سال ۱۹۷۳ بی‌اساس بوده است و هیچ اصلی از قانون اساسی این حق را برای زنان تضمین نمی‌کند.

قرار است تصمیم نهایی دیوان عالی تا حدود دو ماه دیگر، یعنی اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه، اعلام شود که در صورت تائید حکم قضات محافظه‌کار، هر ایالتی خواهد توانست درباره حق سقط جنین تصمیم‌گیری کند.

شبکه ان بی سی آمریکا در گزارشی اعلام کرد احتمالا با قطعی شدن رای دیوان عالی آمریکا، ۲۳ ایالت این کشور به ممنوعیت سقط جنین رای خواهند داد.

 بر اساس این گزارش، ایالت‌های آلاباما، ساموئا آمریکایی، آرکانزاس، آریزونا، جورجیا، گوام، آیداهو، کنتاکی، لوئیزیانا، میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، میزوری، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، جزایر ماریانای شمالی، اوهایو، اوکلاهاما، کالیفرنیای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا و وایومینگ پس از رای دیوان عالی، سقط جنین را ممنوع اعلام خواهند کرد.

پس از افشای پیش نویس دیوان عالی آمریکا در غیرقانونی کردن سقط جنین، در شهرهای بزرگ سراسر آمریکا  اعتراض هایی آغاز شده است.

معترضان در واشنگتن دی سی در مقابل ساختمان دیوان عالی این کشور تجمع و به این پیش نویس اعتراض کردند.

حامیان سقط جنین در کالیفرنیا اعتراض می کنند که مقامات این ایالت اعلام کرده اند از حقوق سقط جنین در سطح ایالتی محافظت خواهند کرد.

اعتراض ها در شهر لس آنجلس به خشونت کشیده شد و دستکم یک افسر پلیس در این درگیری ها مجروح شده است.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: تصاویر و ویدیوها در فضای سایبری نشان می‌دهد که ابتدا حدود ۳۰ نفر به این پیش نویس دادگاه عالی، در خارج از ساختمان دادگاه فدرال در لس آنجلس اعتراض می‌کنند، اما این جمعیت به سرعت به بیش از ۲۵۰ نفر افزایش می یابد و آنها خیابان ها را مسدود می کنند.

 پس از آن برخی از معترضان شروع به پرتاب اشیا به سمت مأموران پلیس می کنند. با وقوع این درگیری ها، پلیس لس آنجلس برای تمام این شهر هشدار صادر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 1
    آزادی حدودی مرزی دارد در اسلام سقط جنین ناپسند شمرده شده است زیرا کشتن فرزند از ترس فقر سنت اعراب جاهلی بود که پسرانشان را که برایشان کار میکردند سود داشتند نگه میداشتند و دخترانشان که ضرر داشتن می کشتن روزرسان خدا است و بس اگرهم کسی از یک جایی به بعد بچه نمیخواهد میتواند جلوگیری کند در صورت جلوگیری بازهم بچه دارشدن خواست خدا بوده است
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      در اسلام سقط جنین حرام شمرده شده است. اگر قبل از چهارماه باشد دیه ناقص دارد و بعد از دیه قتل انسان کامل. اما به هر حال گناه است.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام. به نظر حتا این اعتراضات هم حالت نمادین داشته باشه،امریکا و غرب خود منبع فساد هستن. منتها، این قوانین رو برای افزایش جمعیت خود می خواهند،نه صرفا برای رضایی خدا.! (به هر حال هرچه نیروی بیشتر! ظلم ستم به کل جهان بیشتر!) . منتها منافقین و کفار وطنی! تا باحال چقدر کودک کشی کرده اند؟! برخی می گویین 25 میلیون جوان را در طی اجرایی شدن،مخفیانه این قانون از بین برده اند.(البته به ترساندن مردم،غربالگری و باقی ترفند) بهداشت غرب برای کرونا و چند نفر کشته! هنوز جلسه دارد و ترس و دلهور به جان مردم می اندازد! اما برای قتل عام و نسل کشی 1000 نفر انسان،چه می کند؟! فقط یک کودک مظلوم رو در طی روز می کشتن،کافی بود،برای نابودی همه،کسانی اونجا بودن و فهمیدن و کاری نکردن! دیگه چه برسه، به کشتار وحشیانه روزی 1000 انسان ...! ای مسلمانان. ای انسان ها با شرف، به داد برسید. قبل از اینکه دیر بشه، این اشرار که دارن چنین کارهای وحشتناکی رو میکن، بگیرید... والله قسم روز قیامت همه باید پاسخ بدیم. و وای به حال همه اونایی ها که می تونستن کاری کن! و نکردن! و انهایی سکوت کردن ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس