هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره احتمال ناآرامی در این کشور

وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به شیوع ناآرامی و تهدید در ایالات متحده طی ماه‌های آتی هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امنیت داخلی آمریکا غروب سه‌شنبه به وقت تهران اعلام کرد که تصمیم قریب‌الوقوع دادگاه عالی ایالات متحده در مورد سقط جنین، افزایش مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک و انتخابات میان‌دوره‌ای ممکن است به عاملی برای شکل‌گیری خشونت از سوی گروه‌های افراط‌گرا در ایالات متحده تبدیل شوند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» در آخرین بولتن «سیستم مشاوره تروریسم  وزارت امنیت داخلی آمریکا» آمده است که ایالات متحده در یک محیط تهدید فزاینده قرار داشته و ممکن است عوامل ذکر شده وضعیت را بدتر کنند.

در این بولتن آمده است: «در ماه‌های آینده، ما انتظار داریم که فضای تهدید شدت بگیرد زیرا ممکن از چندین رویداد مهم برای توجیه اعمال خشونت‌ آمیزعلیه طیف وسیعی از اهداف احتمالی سوء استفاده شود.»

هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره احتمال ناآرامی در این کشور

در این بولتن به تهدیدهای حامیان القاعده و گروه ترویستی داعش برای انجام اقدامات خرابکارانه در خاک آمریکا تاکید شده است. در این بولتن همچنین آمده است که چین، روسیه، ایران و سایر کشورها به دنبال ایجاد اختلاف در داخل ایالات متحده برای تضعیف این کشور و جایگاه آن در جهان هستند و این کار را  تا حدی، با تقویت فرضیه‌های توطئه انجام می‌دهند.

این سازمان آمریکایی با اشاره به حمله نژادپرستانه اخیر که در آن یک مرد مسلح سفیدپوست ۱۰ سیاهپوست را در یک فروشگاه خرید مواد غذایی در «نیویورک» کشت، اعلام کرد که افراط گرایان خشن داخل آمریکا، شدیدترین و به طور بالقوه خشونت آمیزترین تهدیدها را انجام می‌دهند.

در این بولتن که در ۳۰ نوامبر (چهارشنبه ۹ آذر) منقضی می‌شود، آمده است خشونت توسط افراط گرایان داخلی علیه نهادهای دموکراتیک، نامزدها و کارکنان انتخاباتی احتمالاً تا پاییز افزایش خواهد یافت.

یک مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا  که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که تصمیم آتی دادگاه عالی در زمینه سقط جنین (رو علیه وید) که ممکن است آن را لغو کند، می‌تواند منجر به خشونت از جانب حامیان افراطی یا مخالفان حقوق سقط جنین شود.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در زمینه خشونت‌های ناشی از مهاجرت به ایالات متحده  که دولت در دوره کرونا برای جلوگیری از پناهندگی مردم به آمریکا از مرزهای جنوب غربی استفاده کرد، هشدار داد.

چندی قبل نیز گزارشی از  حرکت گام به گام آمریکا به سوی جنگ داخلی منتشر شد که در بخش‌هایی از آن با اشاره به حوادث اخیر در آمریکا هشدار داده است که این کشور در حال پیش رفتن به سوی یک جنگ داخلی است.

 در این گزارش آمده است : «امروز، ایالات متحده به شرایطی که به جنگ داخلی آن در سال ۱۸۶۱ روی داد بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که اکثر آمریکایی‌ها جرات اعتراف به آن را دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    عامل کشتار وتیر اندازی ونا امنی در امریکا .اسرائیل است. بایدن خودش واقف به این موضوع است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس