کد خبر 1370762
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
واکنش «هنیه» به رویدادهای امروز مسجدالاقصی

رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و عدم تحقق هدف آنان، گفت که هر رویدادی ابزارهای خاص خود را دارد و فلسطینیان متناسب با آن به مقابله با تعرض‌ها خواهند پرداخت.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر امروز (پنجشنبه)، به ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

طبق گزارش وب‌سایت رسمی حماس، اسماعیل هنیه اظهار داشت: «آنچه امروز در مسجد الاقصی رخ داد، مؤید آن است که نبرد در گرو یک رویداد نیست، بلکه این نبرد علنی و از نظر زمانی و مکانی، سرزمین فلسطین را شامل می‌شود. هر رخدادی ابزارها و شیوه‌های مناسب خود را دارد که ما برای جلوگیری از تعرض‌ها و به منظور محافظت از هویت از آن‌ بهره می‌گیریم.»

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: «هدف فعلی ما شکست [طرح] اشغالگران اسرائیلی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصای شریف است که ملت ما قادر به انجام این کار هستند.»

وی همچنین با تمجید از اقدامات معتکافان فلسطینی در مسجد الاقصی، بیان کرد: «صهیونیست‌ها راهی جز این نداشتند که با ترس وارد مسجد الاقصی شوند چراکه رسوایی وجودشان را فراگرفته بود و دل‌هایشان آکنده از وحشت شده بود. محافظان مسجد الاقصی آن‌ها را وادار کردند که پرچم‌هایشان را پایین بیاورند و با شکست خارج شوند. ما در چندین جبهه به مقابله خواهیم پرداخت. ملت ما تسلیم نخواهند شد، بلکه در مسیر پیروزی بزرگ، پیروزی‌های بزرگ بیشتری رقم خواهد زد.»

رسانه‌های فلسطینی، امروز، خبر دادند که بیش از ۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست برای گرامی‌داشت سالروز اشغال فلسطین وارد مسجد الاقصی شده‌اند و در تلاش هستند تا پرچم رژیم صهیونیستی را در مسجد الاقصی به اهتزاز درآورند.

با این حال، نیروهای رژیم صهیونیستی باتوجه به هشدارهای شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطین از این اقدام ممانعت به عمل آوردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین دیشب هر یک در بیانیه‌ای جداگانه درباره تبعات این اقدام به تل‌آویو هشدار دادند. رسانه‌های عبری، ‌ دیشب، گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که نهادهای امنیتی تل‌آویو هشدار امروز گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی گرفته‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

 جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

حماس امروز هم بیانیه‌ای صادر کرد و درباره تبعات اقدامات شهرک‌نشینان هشدار داد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه امروز خود اعلام کرد: «ورود چند گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصای شریف تحت حمایت سربازان [رژیم] اشغالگر در امروز (پنجشنبه)، یک [اقدام] تنش‌زای خطرناک و تحریک‌ مستقیم [مسلمانان] است که احتمال وقوع انفجاری فراگیری را دارد که کابینه [رژیم] اشغالگر کاملا مسئول تبعات آن خواهد بود.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس