کد خبر 1370819
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
قطر هتک حرمت مسجدالأقصی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای به هتک حرمت مسجدالأقصی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه قطر تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در بیانیه رسمی وزارت خارجه قطر که امروز (پنج‌شنبه ۵ مه) منتشر شده آمده که این اقدام با حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی رخ داده و در آن به نمازگزاران و غیر نظامیانی که در مسجد بودند حمله شده است.

در این بیانیه نسبت به تلاش‌های برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی و دین مسجد الاقصی هشدار داده شده است.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه مسئولیت چرخه خشونت ناشی از تکرار حملات به مسجد الاقصی و جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان را صرفا متوجه اسرائیل دانست.

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده که فورا برای توقف حملات اسرائیل به ملت فلسطین اقدام شود.

قطر همچنین بر موضع ثابت خود در قبال حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق اجرای شعایر دینی و برپایی کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

رسانه‌های خبری صبح امروز از یورش شهرک‌ نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به بهانه سالروز اشغال فلسطین  خبر دادند.

شهرک نشینان صهیونیست در هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت و اشغال فلسطین با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند و چندین فلسطینی را زخمی کردند.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی مانع از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شدند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز «باب المغاربه» مسجد الاقصی را به همین منظور باز کرد و گروه اول شهرک‌نشینان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند.

بر اساس گزارش المیادین نظامیان اشغالگر صهیونیستی به فلسطینیان با باتوم و گازهای اشک‌آور حمله کردند و به سمت آن‌ها گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

یادآور می شود که پلیس رژیم صهیونیستی رسما با تعرض دسته جمعی شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجد الاقصی در روز پنجشنبه موافقت کرد.

اخیرا جمعیت راست‌گرای فعالان حامی هیکل با صدور فراخوانی خواستار تعرض دسته جمعی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در روز پنجشنبه به مناسبت روز به اصطلاح استقلال رژیم صهیونیستی (اشغال فلسطین) شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس